Kritiky.cz > Krátké recenze > Zaklínač - Série 2

Zaklínač - Série 2

Recenze na 2. sérii seriálu The Witcher (Zaklínač): Moc bych si přál napsat, že to dlouhé čekání na druhou sérii se vyplatilo, ale abych byl upřímný, výsledný pocit po jejím zhlédnutí je hořkosladký. To, proč to vlastně jako celek nefunguje, se nedá dost dobře shrnout do jedné věty. Samozřejmě se tu zase můžeme vztekat nad nerespektováním předlohy do slova a do písmene, můžeme tvrdit, že tahle série je spíše takový zdvižený prostředník Sapkowskému a namítat, že šlo primárně o tu opěvovanou slovanskost, kterou seriál zatratil, ale prosím, nebuďme jak malí a zkusme se přesto přenést. Tento počin je zkrátka do jisté míry samostatné dílo. A přesně tak ho budu i hodnotit. Nuže: v čem je problém? Jde v zásadě o to, že tvůrci se na jedné straně snaží zachovat původní epizodičnost, kdy Geralt v každé epizodě musí bojovat s jiným monstrem a na druhé straně se naopak pokouší prostřednictvím jednotlivých dílů vést politická jednání čarodějů, intrikování Fringilly a do toho ještě Yennefer, bard Marigold, Deathless Mother, ... Myslím si, že to tvůrci trochu přepískli. Všechny výše vyjmenované celou sérií se táhnoucí dějové linky berou té předpokládám hlavní dějové arše s Geraltem a Ciri pozornost, kazí jí gradaci na konci jednotlivých epizod a osobně jsem měl dojem, že ji i strhávají na důležitosti – dovolím si přirovnání: Geralt a Ciri jsou jako dva tuláci na okraji ničeho co bojují s bandou rozzuřených zločinců, zatímco se jinde na Kontinentu řeší osud celého světa. Zkrátka se tvůrci měli vzdát epizodičnosti, pokud chtějí vést seriál takto a udělat i z Geraltovy linky příběh, který někam od začátku směřuje. Jakože nesměřoval. To je asi můj hlavní problém. Jinak samozřejmě ani ty ostatní linky nebyly bez poskvrnky: Yennefeřino přežívání, jak bych to celé pojmenoval, působí místy nesmírně nahodile; politikaření mágů postrádá jiskru, měl jsem při jeho sledování pocit, že v celém Kontinentu je každému ukradené, na čem se tato sebranka nakonec shodne; elfové na mě působili zbytečně a nepodstatně pro příběh, což je škoda, měli mít víc prostoru, měli jsme se o nich něco dozvědět. Naopak pochválit bych tvůrce chtěl za vystavění Fringilly, ze které teď jde skutečně strach. Pěkně nám tuhle postavu prodali a já věřím, že už z ní nikdy nebude jen pouhá figurka na šachovnici. To tak k ději. Trochu mě mrzí, že Deathless Mother neudělali děsivější, měli ji nechat pořádně ty postavy podusit, bohužel jsme si ji moc neužili. Jinak samozřejmě platí, co už po první sérii považujeme za standard: pěkná SGI monstra – originální a s hezkým designem; poměrně poutavá hudba (herní se však nevyrovná); skvělá choreografie zejména souboje Geralta s více lidmi naráz. Pochválit si zaslouží i bravurní herecké duo Geralt&Ciri, dále Kahir, Fringilla a ani ostatní nedělají ostudu. Bohužel za mě tentokrát lehce zaostává Yennefer. Na závěr jsem si nechal Marigolda, který je opět perfektní. Watch that butcher burn!