V období středověku řádil v severských zemích několik let mor. Proto se na cestu za lepším životem vydává chudá rodina - matka, otec, dospívající dcera Signe a syn. Putují s povozem krásnou a na pohled klidnou krajinou, která má ale svá temná zákoutí. Na cestě zahlédnou i několik hrobů, takže otec je stále ve střehu. Když projíždí jedním z údolí, jsou napadeni ozbrojenou a nemilosrdnou skupinou banditů. Všichni jsou nelítostně zmasakrováni, kromě Signe. Tu nechává drsná vůdkyně banditů, Dagmar, žít. Má s ní totiž své plány, proto ji vezmou s sebou do tábora. Tam je i malá Frigg, dívka, o kterou se Dagmar stará jako matka. Mezi dívkami pomalu vzniká pouto, díky němuž se dokážou odhodlat k útěku. A tak začíná jejich cesta za svobodou, boj o život před bandity.
Ve filmu si hlavní roli Signe zahrála Isabel Christine Andreasen, pro kterou je Útěk filmovou prvotinou. Do role mladé, nezkušené dívky, skvěle zapadla a její herecký výkon je dobrý. Další hlavní roli, neohroženou Dagmar, ztvárnila Ingrid Bolso Berdal (Ledová smrt, Jeníček a Mařenka:Lovci čarodějnic). Tato mladá herečka se své role zhostila na výbornou. Přesvědčivě hraje rozhodnou, nelítostnou a drsnou šéfku bandy. Trojici žen pak doplňuje mladičká Milla Olin v roli Frigg, jejíž výkon je ještě ne úplně herecky vyzrálý.
Scénář k filmu napsal Thomas Moldestad, za kameru si sedl John Christian Roselund (Jediná láska), hudbu zkomponoval Magnus Beite a střih dělal Christian Siebenherz. Režie se ujal Roar Uthaug. Kromě Roselunda a Siebenherze se všichni podíleli na filmech Ledová smrt.
Pro režiséra snímku, Roara Uthauga, je film Útek prvním akčním dílem. Jeho předchozí filmy Ledová smrt a Ledová smrt II můžeme označit jako thrillery a horory. Jedinou výjimkou v jeho filmografii je zatím dobrodružný film pro děti, Magické stříbro.
Film Útěk je zasazen do období středověku. Stejně tak by se ale mohl odehrávat v současnosti či budoucnosti. Násilí a boj proti němu je totiž věčné a nikdy nekončící téma. Děj filmu je pak jednoduchý, jasný, bez zbytečných zápletek. To je ale trochu škoda, protože je divák ochuzen o další dějové linky. Navíc od počátku divák podvědomě tuší, že než získají utečenci svobodu, budou o ni muset svést těžký a boj. Vidíme sice proměnu hlavní postavy v hrdinku, ale její vítězství je pak dílem náhody a štěstí, než schopností a dovedností. Můžeme se tak jen inspirovat v tom, že negativní zkušenost nás srazí na kolena, ale můžeme s ní bojovat, případně nad ní zvítězit a vyjít z boje silnější a poučenější.
Nejnovější komentáře