Kritiky.cz > Recenze knih > Titeuf - Má mě ráda? - kniha

Titeuf - Má mě ráda? - kniha

885 bg
885 bg

Titeuf je už vět­ší kluk, kte­rý cho­dí do ško­ly, má malou sestřič­ku a zají­má se o hol­ky, ty však o jeho oso­bu vůbec. Jednou ráno se mu zdá pří­šer­ný sen – sta­ne se z něj hol­ka. Dokonce rodi­če ho ráno jme­nu­jí dív­čím jmé­nem – Titeufka. Všechno je naru­by, všu­de oko­lo sebe má hol­či­čí věci. Nemůže tomu ani uvě­řit, že z jeho klu­či­čí­ho krá­lov­ství je najed­nou to dív­čí. Bohužel musí jí vymó­dě­ný do ško­ly i jako hol­ka. Hned se k němu shluk­nou hol­ky, ale Titeuf je nesvůj. Běží za svým nej­lep­ším kama­rá­dem Emanem, ale ten neví, co po něm Titeufka chce. Nakonec se z ošk­li­vé­ho snu pro­bu­dí, respek­ti­ve jeho mamin­ka, kte­rá ráno při­jde, aby vstal a nasní­dal se.

Jednoho rána ve ško­le dosta­ne Titeuf poně­kud ztřeš­tě­ný nápad. Rozhodne se, že bude svo­je smradla­vé ponož­ky věšet ostat­ním spo­lu­žá­kům na nos. Vlastně ho na to nechtě­ně při­ve­de Eman, kdy o něm v šat­ně pro­hlá­sí, že je ponož­ko­vý tero­ris­ta. Ovšem jeho počí­ná­ní neu­jde paní uči­tel­ce a ta mu dá za trest opsat pade­sát­krát větu o tom, že už nebu­de věšet spo­lu­žá­ko­vi špi­na­vé ponož­ky na rov­nát­ka. Ve výtvar­né výcho­vě se Titeuf také vyzna­me­ná. Nakreslí mís­to kvě­ti­ná­čů lase­ry, rake­ty, tur­bo­re­ak­tor a navíc kost­ry s krví. Když se ho uči­tel­ka zeptá, co to je za čmá­ra­ni­ci, nena­pad­ne ho nic chytřej­ší­ho než pro­hlá­sit, že je to táta, jak bije mámu kvě­ti­ná­čem.

Samozřejmě i rodi­če Titeufa pozvou do ško­ly. Ti jsou prá­vem naštva­ní, ale Titeuf se vymlou­vá na to, že si musel něco vymys­let, aby neschy­tal kou­li z kres­le­ní. Když mají jed­nou takhle Titeuf a jeho spo­lu­žá­ci hodi­nu pla­vá­ní, tak Eman kama­rá­do­vi pro­zra­dí, že s brý­le­mi pod vodou viděl, jak něko­mu spadly plav­ky. Titeuf oka­mži­tě žado­nil, aby mu je půj­čil a Eman, že jo, ale musí je vrá­tit. Titeuf teda pla­ve pod vodou s brý­le­mi, ale je naštva­ný, pro­to­že se nic nedě­je. Nakonec na něj k dovr­še­ní vše­ho zlé­ho, sko­čí sto­ki­lo­vý chlap a Titeuf má z toho čer­ve­nou ránu na obli­če­ji.

Jednou takhle při­je­de na návště­vu teta Pája, sest­ra Titeufovy mamin­ky. Ta je posed­lá vším eko­lo­gic­kým a coko­liv co si sama nevy­ro­bí, pova­žu­je za špat­né. Přivezla i dár­ky dětem. Pinďa dosta­la hrač­ku ze dře­va a Titeuf cihlu, o kte­ré pro­hlá­si­la, že je to 3D kera­mic­ké puzzle. Jednou tkhle ve ško­le bylo vel­ké pozdvi­že­ní. Přijde do tří­dy nová spo­lu­žač­ka – Ramatu. Pochází z váleč­né zóny. Skoro celou její rodi­nu vyvraž­di­li a ona tu má nyní nový domov a také ško­lu. Moc dob­ře neu­mí Titeufovu rod­nou řeč, ale spo­lu­žák si všim­ne, že Ramatu se Titeuf líbí.

Ten na ni začne mys­let ve dne v noci. Nakonec skon­cu­je se svou spo­lu­žač­kou Naďou, i když spo­lu vůbec necho­dí, to jen Titeuf za ní pořád cho­dí. Naďa se mu vysmě­je, že koneč­ně bude mít pokoj, když Titeuf začne otra­vo­vat něja­kou jinou. Jenže po jeho odcho­du se jí začnou kou­let slzy. Titeuf se odhod­lá pozvat Ramatu na ran­de. Sednou si spo­lu na lavič­ku před lékár­nu. To se vcel­ku vyve­de. Na to dal­ší už Titeuf musí vzít svou malou sest­ru, kte­rou mu vnu­tí mamin­ka. O něja­ký čas poz­dě­ji je Ramatu svěd­kem klu­či­čích nechut­nos­tí, kte­rým se Titeuf s Emanem a klu­ky baví a roz­hod­ne se, že se s Titeufem nebu­dou tak čas­to vídat.

Je to dob­rá pohád­ko­vá kníž­ka, řek­la bych, že pro vět­ší děti. Psaná for­mou komik­su, typic­ky fran­couz­ská, nicmé­ně pro star­ší mlá­dež vhod­ná. Má 48 stran.

Knihu může­te zakou­pit za 183 Kč zde.

• Autor: ZEP