Kritiky.cz > Recenze her > Darksiders III – sága jezdců apokalypsy pokračuje

Darksiders III – sága jezdců apokalypsy pokračuje

Dark
Dark
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Od doby, kdy jsem popr­vé dohrál dru­hý díl série Darksiders jsem se nemohl dočkat dal­ší­ho pokra­čo­vá­ní. Darksiders 1 a 2 před­sta­vi­li zají­ma­vý pří­běh, a ješ­tě zají­ma­věj­ší posta­vy v podo­bě jezd­ců apo­ka­ly­psy – zatím jen Války a Smrti. Jenže pak při­šel konec her­ní­ho stu­dia Vigil Games a s tím vyhas­la i nadě­je na pokra­čo­vá­ní. Naštěstí se znač­ky cho­pi­lo stu­dio Gunfire Games a v roce 2018 vyda­lo pokra­čo­vá­ní v podo­bě Darsiders 3.

Ve tře­tím díle pře­vez­me­te roli Zuřivosti. Ta se s nikým a ničím nemaz­lí a spl­ně­ní úko­lu je pro ni na prv­ním mís­tě. Poté, co její bra­tr Válka údaj­ně spus­til apo­ka­ly­p­su v podo­bě vypuš­tě­ní armád pek­la a nebe na Zemi, kde se mají utkat v posled­ním sou­bo­ji, je na Zemi vyslá­na, aby pochy­ta­la 7 smr­tel­ných hříchů. Úkol to není snad­ný, hlav­ně pro­to že tře­tí Darksiders se sna­ží při­blí­žit hrám jako Dark Souls. Naštěstí to s tím při­bli­žo­vá­ním nepře­há­ní, a tak hra zůstá­vá ve vět­ši­ně aspek­tů věr­ná svým před­chůd­cům.

Zuřivost Darksiders slu­ší

Nejdříve se zasta­vím u hlav­ní pro­ta­go­nist­ky. I když jsem měl ze začát­ku pocit, že tady se to moc nepo­ved­lo, Zuřivost mís­ty půso­bi­la až otrav­ně, tak nako­nec musím říct, že tahle jezd­ky­ně je zatím nej­lep­ší hlav­ní posta­vou ze série. Ano, pře­ko­na­la i per­fekt­ní­ho smr­ťá­ka, a to už je co říct. Progres posta­vy je uvě­ři­tel­ný a mě pros­tě bavi­lo sle­do­vat, jak se Zuřivost v prů­bě­hu hry mění z nemys­lí­cí zbra­ně na mys­lí­cí bytost, kte­ré zále­ží na osu­du ostat­ních. Vedlejší posta­vy v podo­bě někte­rých stá­lic jako obchod­ník s duše­mi Vulgrim atmo­sfé­ru dále pří­jem­ně dopl­ňu­jí a hráč se tak necí­tí v nepřá­tel­ském pro­stře­dí zce­la opuš­těn.

Lehce prů­měr­ně půso­bí zpra­co­vá­no sed­mi hříchů. Některé hří­chy jsou vylo­že­ně nud­né (Chtíč!), otrav­né (Závist), ane­bo gene­ric­ké, až to bije do očí (Vztek). Ale Lenost v podo­bě obří­ho brou­ka se auto­rům pova­dla. Souboje s nimi jsou veli­ce pro­měn­li­vé kva­li­ty a obtíž­nos­ti. V někte­rých pří­pa­dech byl sou­boj tak obtíž­ný, že jsem, po 30 neú­spěš­ných poku­sech, sáh­nul po sní­že­ní obtíž­nos­ti (Chamtivost) a jin­de jsem pořád­ně ani neza­zna­me­nal, že něja­ký sou­boj s bos­sem pro­bě­hl (Pýcha…). Kdo nám zbý­vá? A ano, Obžerství. Tenhle boss­fi­ght byl vylo­že­né nefér a po něko­li­ka poku­sech násle­do­va­lo Zuřivé Alt-F4.

Darksoulriders?

Největší pro­blém u téhle hry mám s její obtíž­nos­tí. Zuřivost na začát­ku vydr­ží asi 3 rány od jaké­ho­ko­liv nepří­te­le a jedi­ný způ­sob obra­ny je úskok. To zna­me­ná, že když boju­je­te s více nepřá­te­li máte pro­blém. Tady není čas na hrdin­ství a, ač jsem obě před­cho­zí hry dohrál na nej­vyš­ší obtíž­nost, tak tady jsem skon­čil na nor­mál­ní obtíž­nos­ti, a i přes­to jsem se občas doce­la zapo­til. Na hře mě dostal sys­tém tzv. Hollows, kte­ré před­sta­vu­jí růz­né for­my Zuřivosti, ta pod­le pou­ži­té hollow záro­veň mění vzhled a vypa­dá to parád­ně. Zároveň celý sys­tém je dob­ře vytvo­ře­ný a imple­men­to­va­ný, pou­ži­tou for­mou se lehce mění styl boje a záro­veň to umož­ňu­je řešit růz­né puzz­ly.

Prostředí je dob­ře zpra­co­va­né, doko­na­le mě uchvá­ti­ly pod­vod­ní loka­ce, nebo loka­ce v podo­bě obří­ho hmy­zí­ho hníz­da v býva­lém met­ru. Oproti tomu posled­ní zpří­stup­ně­ná loka­ce na mě, jak vzhle­dem, tak hra­tel­nos­tí, půso­bi­la jako něco navíc, co auto­ři při­da­li jen, aby natáh­li her­ní dobu (pro mě 29 hodin a udě­lal jsem vše co šlo). Grafika půso­bí zasta­ra­le, ono to teda vypa­dá dob­ře, ale ani­ma­ce obli­čejů jsou na rok 2018 vylo­že­ně špat­né. Abych to posu­nul zase na klad­nou stra­nu tak dabing a soun­d­track jsou prvotříd­ní a např. pod­kres hra­jí­cí v Havenu je per­fekt­ní.

Celkově se tedy jed­ná o kva­lit­ní pokra­čo­vá­ní série, kte­ré zachra­ňu­je hlav­ně sama Zuřivost, bez kte­ré bych měl po dohrá­ní hry asi hor­ší pocit. Hraje se to jinak než před­cho­zí díly, je to těž­ší než před­cho­zí díly, ale je to stej­ně dob­ré jako před­cho­zí díly. Tak teď už jenom čekat až se v Gunfire Games pochla­pí a koneč­ně udě­la­jí to čtyř­člen­né coop pokra­čo­vá­ní. No nic, čeká­ní bude muset zkrá­tit Darksiders: Genesis.

70 %

Foto: Gunfire Games


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,69102 s | počet dotazů: 268 | paměť: 71976 KB. | 29.03.2024 - 07:21:13