Kritiky.cz >

Padesát odstínů šedi (Fifty Shades of Grey) – Recenze – 30%

Padesát odstí­nů šedi asi není tře­ba sáhodlou­ze před­sta­vo­vat. Knižní tri­lo­gie se sta­la feno­mé­nem a jed­ním z nejdis­ku­to­va­něj­ších best­selle­rů posled­ních let a nemen­ší ohlas nyní budí i fil­mo­vá adap­ta­ce její­ho prv­ní­ho dílu, kte­rá měla...Read more »

Králova zahradnice - Život v zahradě

Srdcem celé­ho pří­bě­hu Královy zahrad­ni­ce je výji­meč­ný svět zahrad a zahrad­nic­tví, kte­ré v té době před­sta­vo­va­lo vel­mi význam­né odvět­ví. Zahradníci byli respek­to­va­ní odbor­ní­ci. Alan Rickamn upo­zor­ňu­je: “V zahra­dách té doby se...Read more »

Králova zahradnice - Móda u dvora

Jedna z míst­nos­tí, kte­ré se na plát­ně nikdy neob­je­vi­ly, byla ta, v níž se skla­do­va­ly kos­týmy a paru­ky. “Nejde jen o to, že ty kos­týmy a paru­ku byly obrov­ské,” říká Joan Bergin. “Stejně jako...Read more »

Králova zahradnice - Versailles v Anglii

Vzhledem k tomu, že Králova zahrad­ni­ce je pří­bě­hem zdán­li­vě nemož­né­ho zahrad­ní­ho pro­jek­tu, bylo mož­ná cel­kem v pořád­ku, že jed­ním z nej­těž­ších úko­lů pro fil­ma­ře najít nej­vhod­něj­ší loka­ce pro vel­mi napja­tý roz­po­čet. Jonah...Read more »

Králova zahradnice - Historie versus příběh

Největší odchyl­kou fil­mu od his­to­ric­kých reá­lií je fik­tiv­ní posta­va Sabine. “Právě ta ale dává fil­mu jeho sílu,” říká Gail Egan. “Když si Kate Winslet pře­čet­la scé­nář, řek­la, že to...Read more »

Králova zahradnice - O natáčení

“Je to lid­ský a v mno­ha ohle­dech vel­mi moder­ní pří­běh,” říká Alan Rickman o roman­tic­kém dra­ma­tu Králova zahrad­ni­ce, kte­ré je jeho dru­hým režij­ním poči­nem po fil­mu Zimní host. “Scénář Alison Deegan mi při­stál...Read more »

Králova zahradnice

Píše se rok 1682. Sabine De Barra (Kate Winslet), uma­nu­tá a talen­to­va­ná tvůr­ky­ně zahrad, pra­cu­je na fran­couz­ském ven­ko­vě. Jednoho dne při­jde neo­če­ká­va­né pozvá­ní: Sabine se má dosta­vit ke dvo­ru krá­le...Read more »

Co pomůže zvědavosti: Hudba ve filmu

Pro Taylor-Johnson byla har­mo­nie fil­mu a fil­mo­vé hud­by pro Padesát odstí­nů šedi stej­ně důle­ži­tá jako samot­ný vzhled fil­mu. Říká: „Není to něco, co do fil­mu na kon­ci jen tak vlo­žím....Read more »

Dveře se otevírají: Vítejte v červeném pokoji

Jedna z nej­ví­ce oče­ká­va­ných věcí ve fil­mu je ‚čer­ve­ný pokoj‘, kde Christian prak­ti­ku­je své nej­ex­trém­něj­ší sexu­ál­ní tou­hy. Předtím, než Ana popr­vé pře­jde jeho práh, o tom poko­ji jenom čet­la nebo sly­še­la....Read more »

Choulostivé vyvážení: Přenos příběhu na filmové plátno

Taylor-Johnson vědě­la, že nato­če­ní kni­hy „Padesát odstí­nů šedi“ pro ni bude vel­kou výzvou. „Musím při­znat, že jsem do toho sko­či­la rov­ný­ma noha­ma. Pomyslela jsem si: ‚Super. Přečetla jsem si...Read more »

Hledání Christiana a Any: Obsazování

Každý, kdo se podí­lel na fil­mu Padesát odstí­nů šedi o těch nove­lách urči­tě sly­šel – někte­ří z nich byli zarpu­ti­lí fanouš­ci už dáv­no před­tím, než se dozvě­dě­li, že budou hrát roli...Read more »

Historie novely: Padesát odstínů začíná

To, co zača­lo šuš­kan­dou v létě 2011, se brzy sta­lo feno­mé­nem, kte­rý zásad­ně zasá­hl sou­čas­nou lite­ra­tu­ru. Rozhovory lidí zača­ly stá­le čas­tě­ji zahr­no­vat vari­a­ce na tu samou otáz­ku: „Už jsi to...Read more »

Padesát odstínů šedi

Tu a tam se zne­na­dá­ní obje­ví dílo, kte­ré lidi zasáh­ne jako blesk, svou oblí­be­nos­tí pře­kle­ne růz­né kul­tu­ry a sta­ne se vše­o­bec­ně slav­ným už jen díky své­mu jmé­nu. Takovým feno­mé­nem je i Padesát...Read more »

RoboCop [80%]

Málokterý sní­mek si zaslou­ží rema­ke méně než kul­tov­ní kla­si­ka Robocop. Surové akč­ní sci­fi Paula Verhoevena z roku 1987 pat­ří dnes k těm nej­vět­ším kla­si­kám žán­ru a to nejen díky i na svo­jí dobu...Read more »

30 minut po půlnoci (Zero Dark Thirty) - 65 %

Dostat se na sto­pu tero­ris­tic­kých vůd­ců je prá­ce zou­fa­le zdlou­ha­vá a výsle­dek není nikdy jis­tý. Film 30 minut po půl­no­ci sle­du­je při prá­ci agent­ku CIA Mayu (Jessica Chastain) od prv­ních tvr­dých výslechů...Read more »