Kritiky.cz > Profily osob > Už před několika měsíci umřel slavný Horst Fuchs. Internet si toho bohužel už nevšiml

Už před několika měsíci umřel slavný Horst Fuchs. Internet si toho bohužel už nevšiml

Foto: Vygenerováno pomocí AI - Bing
Foto: Vygenerováno pomocí AI - Bing
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Horst Fuchs (* 24. dub­na 1946 ve Frankfurtu nad Mohanem; † 11. čer­ven­ce 2023 ve Vídni) se pro­sla­vil jako pro­dej­ce a mode­rá­tor rakous­kých tele­shop­pin­go­vých pořa­dů. Díky své­mu extro­vert­ní­mu vystu­po­vá­ní se v Německu a východ­ní Evropě v roce 2000 stal per­so­ni­fi­ko­va­ný „pan tele­shop­ping“ také pop­kul­tur­ním feno­mé­nem, včet­ně vlast­ní­ho fan­klu­bu.

Život a dílo

Horst Fuchs se původ­ně vyu­čil karosá­řem a na kon­ci 60. let 20. sto­le­tí obje­vil svůj talent pro pro­dej na pou­lič­ních trzích v oko­lí Frankfurtu. Jeho pro­dej­ní kari­é­ra zača­la počát­kem 70. let s pro­duk­ty pro péči o auto­mo­bi­ly. Později zalo­žil vlast­ní pro­dej­ní spo­leč­nost a od té doby sám ško­lil pro­pa­gá­to­ry pro před­vá­dě­ní v obchod­ních domech a na veletr­zích. Až do polo­vi­ny 80. let se se svý­mi pro­dej­ní­mi show dostal i do dal­ších zápa­do­ev­rop­ských zemí. Když se v roce 1984 pře­stě­ho­val do Rakouska, navá­zal kon­takt se svým „men­to­rem“ Wernerem Schleinzerem z fir­my WS a od té doby se stá­le více anga­žo­val ve východ­ní Evropě; jeho hlav­ním polem působ­nos­ti bylo býva­lé Československo. Po pádu želez­né opo­ny měl stá­le čas­tě­ji na sta­ros­ti ško­le­ní zahra­nič­ních pro­dej­ců pro pří­mý pro­dej, kte­rý nadá­le pro­bí­hal pře­de­vším na veletr­zích.

V roce 1993 zalo­žil spo­lu se Schleinzerem a reklam­ním tvůr­cem Michelem Kroellem Carrerem němec­ko­ja­zyč­ný tele­shop­ping, kte­rý se od té doby stal jeho hlav­ním obo­rem čin­nos­ti. Od roku 2000 se Horst Fuchs obje­vo­val také v pří­mém pře­no­su v němec­ké odno­ži tele­viz­ní­ho kaná­lu QVC. V roce 2001 se WS popr­vé vyda­la do asij­ské­ho regi­o­nu s indic­ký­mi tele­viz­ní­mi pro­dej­ní­mi pořa­dy pro HSN a od té doby se tam Fuchs věnu­je ško­le­ní pro­de­je. Jako kre­a­tiv­ní ředi­tel WS pře­vzal také výběr a design stá­le ros­tou­cí­ho počtu info­mer­ci­a­lů, pro kte­ré pak vypra­co­val býva­lé­ho mode­rá­to­ra talk show Rickyho Harrise na spo­lumo­de­rá­to­ra - ten slou­ží jako divác­ká náhraž­ka a nápo­vě­da pro výmluv­né­ho odbor­ní­ka na pro­duk­ty. Zatímco Fuchsův hesen­ský pří­zvuk zůstá­vá v něm­či­ně jas­ně roz­po­zna­tel­ný, herec Zdeněk Junák mu pro­půj­ču­je svůj čes­ký dabin­go­vý hlas.

Přítomnost Horsta Fuchse v tele­vi­zi někdy dosa­ho­va­la až 15 hodin den­ně, což mu pomoh­lo dosáh­nout vel­ké popu­la­ri­ty, a to i dale­ko před mezi­ná­rod­ní­mi gigan­ty v obo­ru. Svou roli v tom sehrál i jeho cha­rak­te­ris­tic­ký jevišt­ní šat­ník s barev­ný­mi brý­le­mi, vel­ký­mi náuš­ni­ce­mi a mno­ha řetíz­ky a prs­te­ny. V němec­ké tra­di­ci mají tyto nápad­né zla­té šper­ky demon­stro­vat úspěch obchod­ní­ka, zatím­co Fuchs pova­žu­je své extra­va­gant­ní oble­če­ní za nezbyt­nou rekvi­zi­tu pro­fe­si­o­na­li­ty a důvě­ry­hod­nos­ti. Přestože se ote­vře­ně pova­žu­je za her­ce, všech­ny výrob­ky si pře­dem osob­ně a podrob­ně pro­hlí­ží. Na roz­díl od ame­ric­kých nadu­tých metod pak s rados­tí pro­vá­dí pře­hna­né extrém­ní tes­ty jako odbor­ník na výrob­ky: Například pře­jel kon­ku­renč­ní leta­dla par­ním vál­cem, desa­po­no­val cih­ly nebo zapá­lil čer­s­tvě vyleš­tě­nou kapo­tu, vždy s cílem vytvo­řit pro divá­ka „sen­za­ci“.

Počínaje péčí o auto­mo­bi­ly - tuto kate­go­rii výrob­ků také důsled­ně pro­pa­go­val pro WS Teleshop - zahr­no­va­ly Fuchsovy pre­zen­ta­ce poz­dě­ji pře­de­vším zbo­ží pro domác­nost a kuchy­ni, včet­ně par­ní žeh­li­cí sta­ni­ce Pressurette, obou­stran­né pán­ve Doubletta a růz­ných typů mixé­rů a odšťav­ňo­va­čů. Od 90. let 20. sto­le­tí Fuchs úspěš­ně pro­dá­val paten­to­va­ný krá­ječ zele­ni­ny Alfreda Börnera v licen­ci pod názvem Original German V-Slicer, napo­sle­dy spo­leč­ně s Josefem „Pepi“ Rösslerem. Při spo­leč­ných před­vá­dě­cích akcích Fuchs opa­ko­va­ně pře­ne­chá­val roli odbor­ní­ka Rösslerovi - oba se těší blíz­ké­mu, dlou­ho­le­té­mu sou­kro­mé­mu přá­tel­ství. Fuchs si také mimo reklam­ní pořa­dy pěs­to­val svou image s vel­kou dáv­kou sebe­i­ro­nie, včet­ně vlast­ních fanouš­kov­ských člán­ků. Následně pře­vza­ly paro­die slo­vem i obra­zem také „pana mega­pod­vod­ní­ka z Home Shoppingu“ jako pro­to­typ tele­shop­pin­go­vé­ho pro­dej­ce.

V roce 2007 se pro­dej WS Teleshopu pro­pa­dl o 40 % opro­ti před­cho­zí­mu roku. Masivní úby­tek zákaz­ní­ků byl způ­so­ben pře­de­vším sil­nou kon­ku­ren­cí inter­ne­to­vých pro­dej­ců, jako jsou Amazon a eBay. Dne 9. čer­ven­ce 2007 muse­la spo­leč­nost nako­nec podat návrh na kon­kurz­ní říze­ní s odvo­lá­ním na předlu­že­ní ve výši 4,5 mili­o­nu eur. Vývoj pro­duk­tů a výro­ba fil­mů poz­dě­ji pokra­čo­va­ly pod názvem WS Invention, zatím­co spo­leč­nost MediaShop GmbH zůsta­la posled­ním rakous­kým dis­tri­bu­to­rem tele­shop­pin­gu. Infomercialy s Horstem Fuchsem - jed­ním z jeho „nej­vý­raz­něj­ších mode­rá­to­rů“ - zůsta­ly v pro­gra­mu, pro­to­že jím uvá­dě­né výrob­ky pat­ři­ly i nadá­le k nej­pro­dá­va­něj­ším v obo­ru. Horst Fuchs ukon­čil svou aktiv­ní kari­é­ru před kame­rou v roce 2010.


Zdroj: Wikipedie


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,49328 s | počet dotazů: 264 | paměť: 74062 KB. | 28.03.2024 - 12:58:45