Bodycam: Revoluce v FPS, která ještě čeká na své dokončení

BodyFoto: Reissad Studio
🎧 Poslouchejte Kritiky.cz na Spotify a dal­ších pod­cas­to­vých služ­bách! Klikněte sem a nezmeš­kej­te žád­nou recen­zi.
Hodnocení článku
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehod­no­ce­no)
Loading...
Načítám počet zob­ra­ze­ní...

Bodycam je jed­nou z nej­od­váž­něj­ších a záro­veň nej­kon­tro­verz­něj­ších her­ních novi­nek posled­ní doby. Tento titul, kte­rý vzni­kl v reži­mu ear­ly access díky prá­ci pou­hých dvou mla­dých fran­couz­ských vývo­já­řů, při­ná­ší do žán­ru first-person sho­o­terů zce­la uni­kát­ní pohled – doslo­va skr­ze objek­tiv kame­ru na těle zása­ho­vé­ho týmu. Přestože hra nabí­zí imer­ziv­ní vizu­ál­ní záži­tek a svě­ží gameplay, trá­pí ji řada zásad­ních pro­blé­mů, kte­ré bohu­žel brá­ní plné­mu roz­vi­nu­tí její­ho poten­ci­á­lu.

Úvod

Bodycam se před­sta­vu­je jako moder­ní FPS hra s rea­lis­tic­kým poje­tím a ino­va­tiv­ním pří­stu­pem k per­spek­ti­vě hrá­če. Vývojáři, kte­ří jsou v obo­ru ješ­tě vel­mi mla­dí, vyu­ži­li nej­no­věj­ší tech­no­lo­gie Unreal Engine 5, ray tra­cing a foto­gra­m­me­t­rii pomo­cí Megascans, aby při­nes­li vizu­ál­ní záži­tek, kte­rý je v žán­ru dosud neví­da­ný. Jejich cílem bylo vytvo­řit hru, kte­rá nejen­že nabíd­ne rea­lis­tic­ký pohyb a střel­bu, ale také pocit, že sku­teč­ně nosí­te na hru­di kame­ru a jste sou­čás­tí spe­ci­ál­ní­ho zása­ho­vé­ho týmu.

Hra je stá­le v rané fázi vývo­je (ear­ly access), což je patr­né na mno­ha jejích prv­cích. Přestože gra­fi­ka a atmo­sfé­ra jsou dechbe­rou­cí, zku­še­nos­ti hrá­čů uka­zu­jí, že Bodycam ješ­tě není plně při­pra­ve­ná na širo­kou veřej­nost. Problémy s opti­ma­li­za­cí, nedo­sta­tek obsa­hu a otáz­ky ohled­ně mone­ti­za­ce vzbu­zu­jí roz­po­ru­pl­né reak­ce. Přesto má Bodycam poten­ci­ál stát se něčím sku­teč­ně výji­meč­ným, pokud auto­ři doká­žou své ambi­ce pře­ta­vit v kva­lit­ní hoto­vý pro­dukt.

Hratelnost

Gameplay Bodycamu je posta­ven na rea­lis­mu a inten­zi­tě. Hráči nejsou vysta­ve­ni arká­do­vým sko­kům a pře­hna­ným pohy­bům, ale rea­lis­tic­ké­mu chůzi a běhu, kte­rá však bohu­žel někdy půso­bí až pří­liš těž­ko­pád­ně. Výstřely jsou hla­si­té, fyzi­ka těl po zása­hu půso­bí při­ro­ze­ně a nutí hrá­če komu­ni­ko­vat a tak­ti­zo­vat s týmem. To vše při­spí­vá k auten­tic­ké­mu zážit­ku, kte­rý je v mno­ha ohle­dech osvě­žu­jí­cí opro­ti tra­dič­ním FPS hrám.

Hra nabí­zí něko­lik her­ních módů jako Deathmatch, Team Deathmatch a novin­ku Body Bomb (5v5), kte­ré jsou skvě­lé pro rych­lé a napí­na­vé zápa­sy. Zajímavým pří­růst­kem je zom­bie mód, kte­rý byl při­dán v pro­sin­ci 2025 a ode­hrá­vá se v stra­ši­del­ném ústa­vu Saint Sauveur. Tento mód kom­bi­nu­je týmo­vé pře­ži­tí s horo­ro­vou atmo­sfé­rou a vyso­kou mírou rea­lis­mu, což při­ná­ší nový a emo­ci­o­nál­ně nároč­ný záži­tek.

Nicméně prá­vě hra­tel­nost trpí něko­li­ka zásad­ní­mi nedo­stat­ky – pohyb je čas­to zase­ká­va­ný na objek­tech v pro­stře­dí, což naru­šu­je ply­nu­lost a kom­fort hra­ní. Navíc absen­ce smys­lu­pl­né­ho pro­gres­ní­ho sys­té­mu demo­ti­vu­je hrá­če k del­ší­mu hra­ní. Chybí zde ode­my­ká­ní zbra­ní, pří­slu­šen­ství, ope­rá­to­rů či jiných her­ních prv­ků, kte­ré jsou v kon­ku­renč­ních FPS hrách samo­zřej­mos­tí. Místo toho je vět­ši­na obsa­hu uzamče­na za mik­ro­trans­ak­ce­mi, což mno­hé hrá­če znač­ně odra­zu­je.

Grafika a zvuk

Největší devi­zou Bodycamu je beze­spo­ru jeho gra­fic­ké zpra­co­vá­ní. Díky Unreal Engine 5, ray tra­cin­gu a pou­ží­vá­ní Megascans vypa­dá pro­stře­dí hry napros­to auten­tic­ky. Opuštěné budo­vy, lesy či střel­ni­ce půso­bí jako sku­teč­né loka­ce, zachy­ce­né reál­nou kame­rou, ale s vizu­ál­ní kva­li­tou ultra HD. Efekty svět­la, stí­ny a detai­ly jsou na vyso­ké úrov­ni, což výraz­ně při­spí­vá k imer­ziv­ní­mu zážit­ku.

Zvuková strán­ka hry je rov­něž vel­mi kva­lit­ní. Hlasité výstře­ly, rea­lis­tic­ké ozvě­ny a dal­ší audio efek­ty vytvá­ře­jí atmo­sfé­ru, kte­rá vás vtáh­ne do dění. Zvuky zbra­ní a pro­stře­dí jsou věr­né a detail­ní, což pod­tr­hu­je cel­ko­vé rea­lis­tic­ké poje­tí hry. Nicméně i zde se obje­vu­jí tech­nic­ké pro­blémy – zejmé­na špat­ná opti­ma­li­za­ce a vizu­ál­ní arte­fak­ty při niž­ších gra­fic­kých nasta­ve­ních kazí dojem z hry. Problémy s DLSS a drob­né chy­by v obra­ze mohou být frustru­jí­cí, zejmé­na pro hrá­če s méně výkon­ným hard­warem.

Příběh

Bodycam pří­bě­ho­vě nevy­ční­vá do popře­dí, což není v tom­to žán­ru neob­vyk­lé, ale záro­veň to může být pro někte­ré hrá­če zkla­má­ní. Hra se sou­stře­dí pře­de­vším na mul­tipla­ye­ro­vé zážit­ky, a pro­to je pří­běh spí­še názna­ko­vý. Prostory, ve kte­rých se ode­hrá­vá zom­bie mód, mají atmo­sfé­ru a lehce horo­ro­vý nádech, ale samot­né vyprá­vě­ní nebo hlub­ší pří­bě­ho­vé lin­ky zde chy­bí.

Absence výraz­něj­ší­ho pří­bě­ho­vé­ho rám­ce může být vní­má­na jako sla­bi­na, pro­to­že v dneš­ní době hrá­či čas­to hle­da­jí kom­plex­ní svět a moti­va­ce, kte­ré je vtáh­nou do hry na del­ší dobu. Bodycam zatím nabí­zí pou­ze základ­ní lore, kte­ré by moh­lo být v budouc­nu roz­ší­ře­no, ale momen­tál­ně se sou­stře­dí hlav­ně na her­ní mecha­nismy a rea­lis­tic­ký záži­tek.

Technické zpracování

Jedním z nej­vět­ších kame­nů úra­zu Bodycamu je tech­nic­ká strán­ka. Přes to, že hra běží na moder­ním engi­nu a nabí­zí špič­ko­vou gra­fi­ku, trpí nedo­stat­ky v opti­ma­li­za­ci. I na výkon­ných sesta­vách se obje­vu­jí pro­blémy s ply­nu­los­tí, a to zejmé­na v situ­a­cích, kdy není zvo­len nej­vyš­ší gra­fic­ký pro­fil. V níz­kých a střed­ních nasta­ve­ních dochá­zí ke vzni­ku vizu­ál­ních arte­fak­tů, ška­re­dých hran a dal­ších ruši­vých prv­ků, kte­ré naru­šu­jí cel­ko­vý dojem.

Dalším pro­blé­mem je nevy­vá­že­ný pohy­bo­vý sys­tém. Realismus zde někdy pře­chá­zí v nepří­jem­nou frustra­ci, kdy se hrá­či zase­ká­va­jí o objek­ty v pro­stře­dí, což zby­teč­ně zpo­ma­lu­je tem­po hry a půso­bí nepro­fe­si­o­nál­ně. Navíc absen­ce funkč­ní­ho sys­té­mu repor­to­vá­ní a komu­nit­ní pod­po­ry ve hře je dal­ším nega­ti­vem, kte­ré kom­pli­ku­je her­ní záži­tek a umož­ňu­je nerov­né prak­ti­ky, napří­klad kem­pe­ní či team­kil­ling, bez ade­kvát­ní­ho posti­hu.

👍 Kladné body

  • Unikátní per­spek­ti­va body­ca­mo­vé kame­ry při­ná­ší auten­tic­ký a sil­ně imer­ziv­ní záži­tek.
  • Fotorealistická gra­fi­ka s pokro­či­lý­mi efek­ty ray tra­cin­gu a vyu­ži­tím Megascans je vizu­ál­ně dechbe­rou­cí.
  • Intenzivní a rea­lis­tic­ký gameplay s kva­lit­ní­mi zvu­ky, kte­rý nutí tak­ti­zo­vat a komu­ni­ko­vat v týmu.

👎 Záporné body

  • Nedostatek obsa­hu a absen­ci smys­lu­pl­né­ho pro­gres­ní­ho sys­té­mu, kte­rý by moti­vo­val k dlou­ho­do­bé­mu hra­ní.
  • Špatná opti­ma­li­za­ce a tech­nic­ké chy­by, kte­ré kazí vizu­ál­ní dojem i ply­nu­lost hry.
  • Agresivní mone­ti­za­ce s pla­ce­ným obsa­hem bez ade­kvát­ní mož­nos­ti ode­my­ká­ní her­ních prv­ků v prů­bě­hu hry.

Závěrečné hodnocení

Bodycam je beze­spo­ru ambi­ci­óz­ní pro­jekt, kte­rý má poten­ci­ál změ­nit pohled na rea­lis­tic­ké FPS titu­ly. Jeho uni­kát­ní kon­cept a vizu­ál­ní zpra­co­vá­ní jsou vel­kým kro­kem vpřed, ovšem sou­čas­ný stav hry je pozna­me­nán nedo­děl­ky a pro­blémy, kte­ré zásad­ně ome­zu­jí záži­tek. Pro hrá­če hle­da­jí­cí čis­tě rea­lis­tic­kou a atmo­sfé­ric­kou stří­leč­ku může být Bodycam zají­ma­vým zážit­kem, ale ti, kte­ří oče­ká­va­jí kom­plex­ní hru s pro­pra­co­va­ným sys­té­mem a tech­nic­kou sta­bi­li­tou, budou zkla­má­ni.

Pokud vývo­já­ři doká­žou v budouc­nu vyře­šit tech­nic­ké nedo­stat­ky, roz­ší­řit obsah a nasta­vit féro­vý sys­tém odměn a pro­gre­sí, má tato hra šan­ci stát se mil­ní­kem v žán­ru. Momentálně však dopo­ru­ču­je­me Bodycam pře­de­vším těm, kte­ří jsou ochot­ni při­jmout její nedo­stat­ky a pod­po­řit mla­dé tvůr­ce na jejich ces­tě k doko­na­los­ti.

Hodnocení: 65 %

Storage Hunter Simulator – lov na poklady, který ne vždy trefí cíl
2. prosince 2025Storage Hunter Simulator – lov na poklady, který ne vždy trefí cílStorage Hunter Simulator je hra, která slibuje zážitek z aukcí na opuštěné skladovací jednotky v lákavém balení s prvky hazardu, strategie i simulace. Zatímco koncept je nepochybně zajímavý a potenciál značný, finální verze hry přináší smíšené…Vydáno v rubrice: Recenze her
Karting4Fun: Arkádová motokárová zábava, která má ještě co dohánět
28. listopadu 2025Karting4Fun: Arkádová motokárová zábava, která má ještě co dohánětKarting4Fun je ambiciózní indie závodní arkáda, která slibuje divoké, kontaktní závody plné adrenalinu a zábavy pro jednoho i více hráčů. Přestože hra nabízí zajímavý koncept a potenciál, její současná podoba v early access fázi zanechává smíšené…Vydáno v rubrice: Recenze her
Contraband Police – tvrdý život pohraničníka
27. listopadu 2025Contraband Police – tvrdý život pohraničníkaContraband Police je netradiční simulace, která vás vrhne do role mladého pohraničníka v komunistickém fiktivním státě Acaristan v roce 1981. Hra kombinuje detailní správu dokumentů a kontrol s akčnějšími sekvencemi, a přináší tak svěží zážitek, který…Vydáno v rubrice: Recenze her
Assassin’s Creed Origins: Návrat ke kořenům v srdci starověkého Egypta
11. prosince 2025Assassin’s Creed Origins: Návrat ke kořenům v srdci starověkého EgyptaAssassin’s Creed Origins představuje klíčový milník v historii slavné série Ubisoftu, který nejenže přináší nový dech do osvědčené značky, ale zároveň otevírá bránu do fascinujícího světa starověkého Egypta. Tento díl, který nás zavádí do doby před…Vydáno v rubrice: Recenze her
Assassin’s Creed Syndicate: Viktoriánský Londýn z pohledu dvou sourozenců
10. prosince 2025Assassin’s Creed Syndicate: Viktoriánský Londýn z pohledu dvou sourozencůAssassin's Creed Syndicate přináší do slavné série nový pohled na viktoriánskou éru, kdy Londýn pulzoval energií průmyslové revoluce. Hra nás zavádí do roku 1868 a představuje jedinečný příběh dvou sourozenců, Jacob a Evie Fryeových, kteří se…Vydáno v rubrice: Recenze her
Favela Kick: The Final Goal: Potenciál skrytý pod vrstvou nedostatků
9. prosince 2025Favela Kick: The Final Goal: Potenciál skrytý pod vrstvou nedostatkůNová fotbalová hra, která se na trhu objevila s velkými ambicemi, nabízí hráčům zajímavý příběh a identifikovatelné týmy, ale samotná hratelnost a herní mechaniky zanechávají mnohé přání. Přestože titul disponuje značným potenciálem, aktuální stav hry je…Vydáno v rubrice: Recenze her
HITMAN: Eminem vs. Slim Shady – když rap a assassinátorství najdou společnou řeč
9. prosince 2025HITMAN: Eminem vs. Slim Shady – když rap a assassinátorství najdou společnou řečHitman World of Assassination rozšiřuje své hranice o nečekanou, ale vřele přijatou spolupráci s legendou hip hopu, Eminemem. DLC "Eminem vs. Slim Shady" přináší do světa Agenta 47 unikátní mise, které spojují ikonickou rapovou postavu s…Vydáno v rubrice: Recenze her
Assassin’s Creed Unity – Revoluce, která zůstala rozpracovaná
7. prosince 2025Assassin’s Creed Unity – Revoluce, která zůstala rozpracovanáAssassin's Creed Unity představuje sedmý hlavní díl slavné akčně-historické série Ubisoftu, který sliboval přelomový zážitek na nové generaci konzolí. Příběh zasazený do bouřlivých let francouzské revoluce měl nabídnout hluboký a propracovaný svět, avšak realita byla bohužel…Vydáno v rubrice: Recenze her
SCS na PGA 2025 představilo novinky a zážitky
6. prosince 2025SCS na PGA 2025 představilo novinky a zážitkyTřídenní návštěva největšího polského herního veletrhu PGA 2025 v Poznani přinesla ukázky her, simulátory i nové mapové rozšíření. Tým SCS se setkal s fanoušky, představili nejnovější projekty a zažili nezapomenutelné momenty. Příjezd a přípravy na veletrh…Vydáno v rubrice: Novinky ze světa her
Assassin’s Creed Rogue – temná kapitola bratrovražedného konfliktu
2. prosince 2025Assassin’s Creed Rogue – temná kapitola bratrovražedného konfliktuAssassin’s Creed Rogue představuje unikátní moment v dlouholeté sérii Ubisoftu, kdy se hráči poprvé dostávají do role templáře, tedy „protistrany“ asasínského bratrstva. Hra, zasazená do chladných vod severního Atlantiku a rušných ulic New Yorku v době…Vydáno v rubrice: Recenze her
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře