Alex Murphy (Joel Kinnaman) patří k těm několika málo neúplatným policistům detroitských policejních složek. Jeho snaha dopadnout zločince za každou cenu si ale vyžádala oběť nejvyšší. Poté co je vážně zraněn jeho kolega, se rozhodne i Alexe z cesty odstarnit místní vůdce překupníků s zbraněmi. Alex však útok zázrakem přežije a je vybrán do speciálního programu společnosti Omnicorp na vytovření úplně nového druhu bezpečnostní složky. Robotického policisty, který snoubí dohromady smrtící účinnost stroje a instinkty elitního policisty. Alespoň tak se celý koncept RoboCopa snaží veřejnosti představit ředitel této společnosti Raymond Sellars (Michael Keaton). Pravda je ale někde úplně jinde...
Svým docela vysokým hodnocením rozhodně nechci ospravedlňovat rozhodnutí znovu natočit tuto klasiku. Dle mého názoru, by se k podobným praktikám mělo uchylovat až v době, kdy je snímek natolik zastaralý, že jeho poselství se postupně rozmělňuje do prázdna. PůvodníRoboCop však rozhodně není tím případem. Nevybíravá vize budoucnosti s dostatečným množstvím nadsázky funguje v rámci možností i dnes a tak je pro mě snaha předvést tuto látku znovu motivovaná čistě jen komerčním potenciálem látky. A poté co jsem opustil kino, musím uznat, že to nebylo ani náhodou tak špatné jak jsem se obával a naopak mnoho z vás tento remake potěší. A ten důvod má docela jasného jmenovatele kterým je režisér obou Elitních jednotek José Padilha, který po několika slavnějších jménech u projektu zakotvil jako poslední.
Právě Padilha si totiž ze svých předešlých snímků protlačil až překvapivě dost do nové vize robotického strážce zákona. Jeho RoboCop, jemuž nejvíce škodí právě přímé srovnání s původním snímkum, je totiž i přes trochu odlišné žánrové vymezení vůči originálu ve všech ohledech velmi solidní práce, která naplňuje podobné hodnoty, na jaké útočil původní snímek před více jak pětadvaceti lety. Je pro mě celkem překvapením, jak si v rámci Hollywoodské popcornové zábavy Padilha prosadik tak výraznou politickou nekorektnost snímku, která až připomíná místy surové postavení před obraz reality v jeho předešlých snímcích o praktikách brazilských zásahových jednotek. NovýRoboCop tak útočí tentokrát naprosto bez nadsázky a jinými oklikami než jeho původní předchůdce, nicméně v konečném výsledku je stejně provokativní na každém rohu.
Nevěřil bych ještě před týdnem, že jej budu obhajovat ale nečekané je pravdou. Nová verze RoboCopa je tím neopříliš často viděným případem vydařené aktualizace původního materálu, který nakonec nabízí dostatek důvodů proč si vydobýt i srdce fanoušků původního snímku z roku 1987. I když se totiž jedná o docela zásadně odlišný snímek než je vize budoucnosti Paule Verhoevena, José Padilha předvedl výborně natočenou a společensky silně nekorektní akční podívanou, která značce nedělá ostudu a naopak jí ještě zástup fanoušků přivede. Pokud tohle není dobrá vizitka předělávky pak nevím co víc by jí být mohlo. A hudební doprovod Pedra Bromfmana nemá chybu.
Koktejl:
10% Folk30% Deprese10% Vyšperkovaná audiovizuální stránka20% Špičkové obsazení15% Slabší scénář15% 60. léta
Nejnovější komentáře