Kritiky.cz > Krátké recenze > Rick a Morty - Série 5

Rick a Morty - Série 5

Vůbec nechápu, jak mohl Rick a Morty tak klesnout. O čem proboha tahle série je? Jestli jste ji dokoukali a právě o tom přemýšlíte, tak vám to rád sdělím: o hovně. Zdá se mi to absurdní. Ten seriál jsem miloval, smál jsem se u něj, prožíval to, s radostí poznával lore..., ale teď? Vlastně jsem se během celé 5. řady sotva zasmál. Chybí tomu šťáva. Pointy nejsou vtipné. Zápletky nejsou vtipné. Vtipy nejsou vtipné. A děj to nemá. Tak mi probůh řekněte, co na tom všichni pořád vidí. Vesměs to už je jen chabá snaha vytvořit něco rádoby vtipného, tvůrci se vlastně tak nasílu snaží být vtipní, až je to neuvěřitelně trapné, ale ani v té trapnosti to není směšné. Celé to působí hrozně zbytečně, v podstatě tady už vůbec nejde o bezskrupulózního krutopřísného dědu Ricka, který všechny přechytračí a využívá svého hloupého submisivního vnuka a do toho se mu plete rodina a různé galaktické potvůrky, tady prostě přijde nějaká potvora, Rick s Mortym ji nějak vyřeší a díl je u konec. Dřív alespoň různé vesmírné vynálezy dávaly smysl, ale tady? Převtělování se do krocanů? Bojové lítající umělotiny pro celou rodinku? To je bullshit. To samé platí o těch závěrečných rádoby filozofických promluvách tvůrců o dané epizodě a její rozpitvávání – proboha proč. Celé to působí hrozně trapně, protože vlastně vůbec není co rozpitvávat, o čem se bavit, nálady postav se mění dle epizody, jak se tvůrci zrovna rozhodnou, aby se jim o tom pak dobře filozofovalo. Také mi už pěkně začíná lézt na nervy to, jak musí každý díl mít v názvu slovo Rick nebo Morty. K ničemu to není, není to už ani vtipné, akorát to znemožňuje nějakou orientaci v sérii podle názvu, protože tohle ve vás nevytvoří žádnou asociaci. Tedy... ne že by bylo v čem se snažit orientovat. Největší dýku do zad nám tvůrci dají v předposledním dílu. Zčistajasna Mortymu přeskočí a začne chtít být samostatný? Proboha tohle musí mít nástin, když chcete změnit charakter postavy, který byl stejný napříč sériemi, takřka považován za stabilní. Jenomže to by se taky v předchozích dílech muselo něco dít, ne si jen jezdit na projížďky za potvůrkami. Ach, Bože. To ani nekomentuju Rickův doslova úlet s vránami. Co je proboha tohle za blbost? To má být jakože vtipné? Ne, vážně, měl jsem se tomu zasmát? Nenechte se vysmát. Rick je nejchytřejší člověk planety, blá, blá, blá. Neexistuje jediný důvod proč by se měl vydat na cestu samuraje a putovat se dvěma vránami v nějakém švihlém outfitu. Rick má ve zvyku si pořádně užívat života, mnohdy na úkor jiných. Neříkám, že se nemohl změnit, jenomže to by zase museli tvůrci pořádně rozpracovat, takhle to prostě nedává smysl. Poslední díl o zlém Mortym z citadely se objevil stejně zničehonic, jako Ježíš zmizel z kříže. Nicméně jsem rád za těch pár prostřihů na Rickův minulý život (byť k smrti nudných, bez šťávy), protože už jsem si ani nebyl jistý, jestli sledujeme stále toho stejného Ricka Sancheze jako v 1. řadě. Za mě měl prostě Rick a Morty skončit odpálením citadely a byl by to jeden z mých nejoblíbenějších seriálů vůbec. Tak bychom jako diváci zůstali ve fázi, kdy bychom si přáli dostat z tohoto světa ještě něco víc, mnozí by po tom dokonce bažili. Ovšem z nějakého důvodu bohužel tvůrci odmítají vidět, že divák, který chce víc, je spokojenější než divák, který už toho má až nad hlavu. Já se právě teď cítím tak, že jestli mi Ricka a Mortyho nacpete do těla chřtánem, vylezou ze mě řití. Eric Cartman by vám pravděpodobně řekl, že to funguje i obráceně. O tom já nic nevím a nemám v plánu to zkoušet. Ricka a Mortyho do sebe cpát drahnou chvíli nebudu, dám si od nich oraz a možná si pak někdy bez předsudků pustím 6. řadu. Ale pokud nezačnou sekat dobrotu, tak jim prostě vpálím ODPAD. Někdy je míň víc. Sorry.