RECENZE – Stříbrná křídla

Překlad: Martin Severýn
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání v ČR: 2020
Počet stran: 376
ISBN: 978-80-7625-366-7

Anotace:
Pokračování úspěšného románu Zlatá klec, drama o zradě, pokání a sesterství. Kniha je volným pokračováním románu Zlatá klec. Fayin bývalý manžel je ve vězení, její společnost slaví úspěch a ona začíná nový život . Pro některé je ale stále trnem v oku a nehodlají jen tak nečinně stát. Jedině s pomocí skupiny vybraných žen může naplánovat odvetný útok a zachránit tak sebe, své milované i svůj majetek.

Faye se zbavila zrádného manžela a odstěhovala se do luxusního domu v Itálii. Stále však pendluje i mezi Švédskem, kde sídlí její firma Revenge, která se momentálně chystá expandovat na americký trh. Ovšem spokojenost netrvá věčně. Faye se dozvídá, že její bývalý manžel uprchl z vězení a navíc někdo skupuje akcie její firmy. Faye musí začít jednat. Nemůže přece ohrozit život své matky a především malé dcerky a také si nenechá sebrat své další dítě... firmu.

Faye tedy odlétá do Švédska, aby zjistila, kdo za skupováním akcií stojí. V hotelu, kde se ubytuje, poznává charismatického Davida a postupně se do sebe zamilují. Faye zjišťuje, že všechny majitelky akcií, které je momentálně prodaly, byly k prodeji donuceny. Kým? Kdo chce zase vrazit Faye nůž do zad? Do toho všeho se obává, kdy se objeví Jack. Je jí jasné, že pokud utekl z vězení, dřív nebo později Faye najde a bude se jí chtít pomstít. Má rovněž v patách policistku, která se nepříjemně hrabe v době, kdy byl její muž zatčen a neustále zkoumá detaily, což samozřejmě Faye není po chuti.

Faye také ví, že sama si s potížemi ve firmě poradit nedokáže. Dá se tedy dohromady se svými dvěma bývalými sokyněmi a boj za záchranu společnosti může začít.

Stříbrná křídla přímo navazují na předchozí román Zlatá klec. Proto, pokud jste jej nečetli, určitě si ho přečtěte než se pustíte do Stříbrných křídel.

Oba tyto romány s thrillerovými prvky bych doporučila spíše ženám, pro muže by to asi nebylo to pravé ořechové počtení. Ale můžu se i plést :)
Mně osobně se obě knihy moc líbily. Faye není rozhodně typická kladná hlavní hrdinka, přesto mě baví a fandím jí. Líbí se mi i její tak trochu povrchní záliba v luxusu, přestože třeba v jiných knihách jsem něco podobného odsoudila. Faye si mě holt dokázala získat. A hlavně se mi líbí její zapálenost, ctižádost, schopnost bojovat a nevzdat se. Občas bych něco z ní sama potřebovala. Autorka její postavu výborně vykreslila, příběh je čtivý a stejně jako Zlatá klec mě chytil hned od prvních stránek.

Pokud jste světem thrillerů už řádně protřelí a hledáte opravdu čistokrevný thriller, potom tato série asi nebude úplně pro vás. Pokud ale máte rádi napínavé romány s výraznou hlavní, ženskou postavou a na poli thrillerů se teprve rozkoukáváte, budou jak Zlatá klec tak i Stříbrná křídla pro vás tou správnou volbou. I když já jsem si je užila, přestože běžně čtu například Cartera. Je však dobré vědět, co od knihy očekáváte.

O autorce:
Jean Edith Camilla Läckberg (*30. srpna 1974, Fjällbacka, Sweden) je oblíbenou švédskou autorkou detektivek, jednou z nejmladších a zároveň nejnověji objevených pro mezinárodní literární scénu.
Začínala jako ekonomka, avšak kurz tvůrčího psaní ji navedl novým směrem a nyní okupuje přední příčky skandinávských bestsellerů. Hlavními hrdiny doposud sedmidílné série detektivek jsou spisovatelka Erica Falcková a detektiv Patrik Hedström. Všechny díly se odehrávají v přímořském městečku, autorčině rodné Fjällbacce.
Spolu se spisovatelkou Denise Rudbergovou Camilla uváděla televizní pořad o literatuře s výmluvným názvem Läckberg & Rudberg.
Je nejen úspěšnou spisovatelkou, ale také matkou od dětí, a to ji motivovalo k napsání originální dětské knihy o zázračném miminku Super-Charlie. S přítelem a třemi dětmi na předměstí Stockholmu.

Hodnocení: 95%