Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Mládeži nepřístupno | Movie 43 [10%]

Mládeži nepřístupno | Movie 43 [10%]

Žijeme ve svě­tě, kde se Česká repub­li­ka ple­te za Čečensko, hlav­ní kul­tur­ní udá­los­tí v tuzem­sku jsou exce­sy rádo­by celebrit a v kinech se z tuzem­ské pro­duk­ce obje­vu­je jen něko­lik sním­ků roč­ně, aspi­ru­jí­cích někam výše než jen zapl­nit potře­by masy stá­le stej­nou nabíd­kou herec­ké­ho ansám­blu hra­jí­cí­ho na téma „typic­ká čes­ká kome­die.“ Komerční úspěch nedáv­ných Babovřesek tuhle situ­a­ci jen a jen potvr­zu­je (zdra­vím pana troš­ku na plac natá­če­ní pokra­čo­vá­ní této per­ly). Žijeme ale také ve svě­tě, kde se zlo­či­ny pro­ti dob­ré­mu vku­su dějí i za oce­á­nem. Příval fekál­ních kome­dií hned něko­li­krát do roka v posled­ní době obsta­rá­val Adam Sandler se svo­jí par­tou, nicmé­ně hned něko­lik zná­mých tvá­ří se roz­hod­lo, zku­sit si spích­nout také podob­nou taš­ka­ři­ci. A tak vzni­kl sní­mek Mládeži nepří­stup­no nebo­li to nej­hor­ší, co může váš zdra­vý rozum potkat.

Příběh sním­ku sle­du­je tro­ji­ci klu­ků, kte­ří v rám­ci aprí­lo­vých vtíp­ků skon­čí u počí­ta­če, kde hle­da­jí nej­ví­ce zaká­za­ný sní­mek všech dob, Movie 43. Snímek po kte­ré­hož zhléd­nu­tí jeho divá­kům explo­du­je hla­va, geni­tá­lie a podob­né lahůd­ky. Smyšlený film dvou z nich, kte­ří se sna­ži­li napá­lit mlad­ší­ho bra­t­ra však nabí­rá tvar, skr­ze hlu­bi­ny inter­ne­tu, do kte­rých se hle­dá­ním po tom nej­ne­bez­peč­něj­ším fil­mu hlav­ní hrdi­no­vé dostá­va­jí. Skrze hac­ko­vá­ní obje­vu­jí krát­ké kli­py kte­ré v koneč­ném důsled­ku vedou k spuš­tě­ní nevrat­né­ho pro­ce­su, kte­rý zni­čí celou zemi. Zní to šíle­ně? V dis­tri­buci je i dru­há ver­ze, kde se tohle vše děje skr­ze  šíle­né­ho scé­náris­ty, kte­rý se sna­ží dát dohro­ma­dy scé­nář pro svůj dal­ší film.
Pořád vám nepři­jde jako synop­se jako dosta­teč­ně sil­ný důvod pro­to, se tomuhle zázra­ku moder­ní kine­ma­to­gra­fie vyhnout? Chápu, z obsa­ze­ní by se moh­lo zdát, že podob­ná sor­ta her­ců by se neu­psa­la jen tak něče­mu, nicmé­ně by se slu­še­lo také zmí­nit, že sní­mek trva­lo pro­tla­čit do pro­duk­ce hned něko­lik let a řada her­ců se sna­ži­la své zbrkle pode­psa­né kon­trak­ty zru­šit. Někteří si totiž uvě­do­mi­li až pří­liš poz­dě to, k jaké srá­go­ře se to vlast­ně upsa­li. Zabíhat tu do detai­lů sice nebu­du ale dodám jeden z prv­ků fil­mu, na kte­ré se sna­žím zapo­me­nout bez pomo­ci léka­ře. Tím je prv­ní skeč ve kte­rém se obje­ví drži­tel­ka Oscara Kate Winslet a drži­tel Emmy Hugh Jackman, kterak veče­ří na prv­ním ran­de. Celá něko­li­ka­mi­nu­to­vá scén­ka se točí kolem toho, že Dave kte­ré­ho hra­je dru­hý jme­no­va­ný, má na krku kou­le. Ano, přes­ně tak, to je celý fór. Přijde vám to jako málo absurd­ní? Nebojte, u toho­to sním­ku je toto jen roz­cvič­ka na to, jak hod­la­jí tvůr­ci váš nechá­pa­vý výraz během hodi­nu a půl dru­hé­ho utr­pe­ní pro­cvi­čit. Herci ze sebe totiž děla­jí napros­té šaš­ky (kre­tén by bylo mož­ná vhod­něj­ší, nicmé­ně nebu­du se sni­žo­vat na tuto úro­veň) a divák jen tápe. Tápe nad tím, kdo něco tako­vé­ho­to mohl s čis­tým svě­do­mím vypus­tit do kolobě­hu a ješ­tě za to chtít pení­ze.

„Terrence Howard a jeho moti­vač­ní řeč je jedi­nou ale­spoň tro­chu vtip­nou scé­nou v celém fil­mu. Máte ji v trai­le­ru, neztrá­cej­te čas celým fil­mem.“

Kdyby totiž hloupost nad­ná­še­la, bude Mládeži nepří­stup­no prv­ním sním­kem, kte­rý poko­ří hra­ni­ci atmo­sfé­ry při­ro­ze­nou ces­tou. Nejen slo­vo kome­die ale i slo­vo film jsou v pří­pa­dě této herec­ké sle­zi­ny totiž napros­tou uráž­kou. Terrence Howard a jeho moti­vač­ní řeč je jedi­nou ale­spoň tro­chu vtip­nou scé­nou v celém fil­mu. Máte ji v trai­le­ru, neztrá­cej­te čas celým fil­mem. Jediné co totiž dosta­ne­te je něko­lik pra­chmi­zer­ných ske­čů, kte­rým se nesmě­jí ani tvůr­ci série Scary Movie, navíc zaba­le­ných do šíle­ně odflák­nu­té vizu­ál­ní podo­by, kte­rá si kupří­kla­du při retu­ši obli­če­je Emmy Stone musí jed­no­du­še dělat z divá­ků sran­du, jinak to nedo­ká­ži pocho­pit.
Obávám se ovšem, že tady se píší ději­ny. Jsou zde hloupé fil­my, jsou zde mizer­né fil­my a jsou zde ama­tér­ské fil­my. Většina z nich je buď­to sne­si­tel­ná do urči­té míry, nebo tak špat­ná, až je vlast­ně dob­rá. Mládeži nepří­stup­no není ani jed­no z toho. Je to pros­tě jen šíle­ně špat­ný film, po jehož shléd­nu­tí bych snad sne­sl i radě­ji zmé­ně­ný Troškův opus mag­num, než dal­ší skeč z této sbír­ky lid­ské mar­nos­ti. Pokud totiž někdo chce zalo­žit dis­ku­zi na téma proč jsou ame­ric­ké kome­die špat­né, prá­vě se mu dostal jeden z nej­zá­sad­něj­ších sním­ků his­to­rie, kte­ré toto tvr­ze­ní dolo­ží. Pokud tedy máte dosta­tek zdra­vé­ho rozu­mu, zvol­te na násle­du­jí­cí hodi­nu a půl jiný film, nebo zába­vu. Tady jde o zdra­ví. Ono i háze­ní míč­kem o stě­nu je zábav­něj­ší, rafi­no­va­něj­ší a lev­něj­ší, než nechat se dob­ro­vol­ně mučit skr­ze tak špat­ný film, že se jeho špat­nos­ti nedá ani smát.

Představte si sní­mek, kte­rý shr­nu­je všech­no špat­né, co se na poli ame­ric­ké kome­die a paro­die za posled­ní dvě desít­ky let udě­lo. Dále si k tomu před­stav­te zástup zná­mých tvá­ří, kte­rý by vysta­čil sám hned na podob­né dvě desít­ky fil­mů. Máte? Tak popusť­te uzdu fan­ta­zii ješ­tě o něco více, na tohle vám totiž nebu­de sta­čit před­sta­vi­vost. Mládeži nepří­stup­no je totiž něčím, co doká­že za pou­hou hodi­nu a půl čis­té­ho času fyzic­ky poško­dit váš obli­čej od neu­stá­lé­ho zve­dá­ní obo­čí z údi­vu a psy­chic­ky poni­čit vaše vědo­mí už jen z prin­ci­pu toho, co se na plát­ně ode­hrá­vá. Pokud se zrov­na tedy cítí­te na men­ší lobo­to­mii před nastou­pe­ním do trva­lé­ho poby­tu pod kří­d­lem páně Chocholouška, pře­ji pří­jem­nou zába­vu. Ostatním dopo­ru­ču­ji se této šíle­nos­ti vel­kým oblou­kem vyhnout. Pokud se pohne vaším smě­rem, utí­kej­te.

Debilita
Absurdita
Celebrity
Fekálnosti
Absence Humoru
Film-Nefilm

Postup:

Promíchat bez ledu v půl­li­t­ru a exnout.
Případně vyho­dit oknem a už se k tomu v živo­tě
nevra­cet.

Mládeži nepří­stup­no
( Movie 43, Mládeži neprístup­né )
Komedie, USA, 2013, 98 min

Režie: Elizabeth Banks, Steven Brill, Steve Carr, James Duffy, Griffin Dunne, Peter Farrelly, Patrik Forsberg, James Gunn, Bob Odenkirk, Brett Ratner, Rusty Cundieff
Scénář: Steve Baker, Will Carlough, Patrik Forsberg, Matt Portenoy, Greg Pritikin, Rocky Russo, Jeremy Sosenko
Kamera: William Rexer, Tim Suhrstedt
Hrají: Emma Stone, Chloë Grace Moretz, Kristen Bell, Naomi Watts, Gerard Butler, Josh Duhamel, Kate Winslet, Anna Faris, Hugh Jackman, Kieran Culkin, Justin Long, Elizabeth Banks, Christopher Mintz-Plasse, Richard Gere, Jimmy Bennett, Liev Schreiber, Uma Thurman, Seann William Scott, Leslie Bibb, Kate Bosworth, Patrick Warburton, Johnny Knoxville, Tony Shalhoub, Chris Pratt, Aasif Mandvi, Jack McBrayer, Jason Sudeikis, Bobby Cannavale, Johnny Yong Bosch, Martin Klebba, John Hodgman, Jeremy Allen White, Beth Littleford, Rocky Russo, Justin Wheelon, Julie Ann Emery, Halle Berry, Terrence Howard, Matt Walsh, J.B. Smoove, Zen Gesner, Will Sasso, Anna Madigan

V kinech ČR od: 24.01.2013 H.C.E.
V kinech SR od: 24.01.2013 Forum Film SK

Podívejte se na hodnocení Mládeži nepřístupno na Kinoboxu.