Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Iron Man 2 [64%]

Iron Man 2 [64%]

V kinech ČR: 29.04.2010
V kinech SK: 29.04.2010

Fenomén seque­lů a ždí­má­ní zave­de­ných zna­ček je v posled­ních letech čas­tým jevem a uchy­lu­je se k němu sko­ro kaž­dý. Stereotypem dru­hých dílů je sna­ha o vět­ší, našla­pa­něj­ší a tem­něj­ší podí­va­nou než byl díl před­cho­zí. Dostává se k nám tak Iron Man 2, kte­rý svým před­cho­zím dílem, byť ve stí­nu Temného rytí­ře sluš­ně pře­kva­pil a vydě­lal solid­ní sumu v kinech. Navíc se líbil jak divá­kům tak kri­ti­kům. Druhý díl tak nene­chal na sebe dlou­ho čekat. Jon Favreau se tak roz­ho­dl řídit se přes­ně pod­le toho­to ste­re­o­ty­pu.

Ve fil­mu tak uvi­dí­me dva pro­tiv­ní­ky na mís­to jed­no­ho - Whiplashe v podá­ní skvě­lé­ho Mickyho Rourkea a poně­kud úzko­prsé­ho a nezá­živ­né­ho Jacka Hammera v podá­ní Sama Rockwella. Do toho byla upra­ven původ­ní alkho­lis­mus v komik­su na otra­vu těla pala­di­em. Na papí­ře to mož­ná fun­gu­je ale způ­sob jakým je to pro­dá­no je pros­tě nezá­živ­ný a mdlý od začát­ku do kon­ce.

Akce je tu sice sluš­ná, pár zábě­rů je oku laho­dí­cích ale jako celek je to odzí­va­ná podí­va­ná kte­rá i přes oči­vid­nou sna­hu zůsta­la jen na půli ces­ty a mož­ná by to chtě­lo se s tře­tím dílem poo­hléd­nout po něja­ké alter­na­ti­vě či změ­ně pro­to­že pokud film sto­jí a padá z vět­ší čás­ti na výko­nu a sym­pa­tič­nos­ti hlav­ní posta­vy je cel­kem ško­da. Přesto se ve fil­mu dají najít zábav­né momen­ty a zábav­né pomr­ká­vač­ky, avšak na úro­veň nasta­ve­nou prv­ním dílem to nesta­čí ani zda­le­ka.

PS. Robert Downey Jr. je stá­le ve své roli nepře­ko­na­tel­ný

Koktejl :
24 % Iron Man a ti ostat­ní ple­chá­či