Kritiky.cz > Recenze knih > Michal Černý: Trénink mozku pro 2. stupeň ZŠ

Michal Černý: Trénink mozku pro 2. stupeň ZŠ

treninkmozku
treninkmozku
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Rádi bys­te svým dětem usnad­ni­li uče­ní a pomoh­li jim k pocho­pe­ní pro­blé­mů a vzta­hů mezi sou­vis­lost­mi? Jste uči­te­lé ote­vře­ní novým moder­ním meto­dám a chtě­li bys­te, aby si vaši žáci efek­tiv­ně­ji osvo­ji­li uči­vo? Inspirujte se v bro­žo­va­né cvi­čeb­ni­ci Michala Černého: Trénink moz­ku. Žlutá vari­an­ta je urče­ná pro 1. stu­peň ZŠ, zele­ná pro 2. stu­peň ZŠ.
Michal Černý ve cvi­čeb­ni­ci vychá­zí z teo­rie myš­len­ko­vých map, kte­rou v 70. letech 20. sto­le­tí vyvi­nul brit­ský psy­cho­log a spi­so­va­tel Tony Buzan. Dlouholetým stu­di­em způ­sobů, jaký­mi si lidé zazna­me­ná­va­jí infor­ma­ce, zjis­til, že kla­sic­ké poznám­ky nejsou efek­tiv­ní. Věnoval se sys­té­mu zapa­ma­to­vá­ní si nových poznat­ků u géniů a zjis­til, že věd­cům nebo uměl­cům jako byli Charles Darwin, Albert Einstein či Leonardo da Vinci byl spo­leč­ný zvlášt­ní způ­sob vytvá­ře­ní pozná­mek na plo­chách papí­ru. Poznámky byly spo­je­ny šip­ka­mi a sym­bo­ly. Tak se zro­di­la teo­rie myš­len­ko­vých map, kte­rá vyu­ží­vá prá­ce s pojmy a obra­zy k pro­po­je­ní růz­ných cen­ter v moz­ku, což usnad­ňu­je pocho­pe­ní a zapa­ma­to­vá­ní si.
Výhodou pou­ží­vá­ní myš­len­ko­vých map je zvý­še­ní kre­a­ti­vi­ty, výkon­nos­ti a efek­ti­vi­ty prá­ce – infor­ma­ce totiž zpra­co­vá­va­jí obě hemi­sfé­ry moz­ku najed­nou. Cvičebnice Michala Černého vás o tom může pře­svěd­čit.
V úvo­du bro­žu­ry vám autor vysvět­lí osm jed­no­du­chých pra­vi­del k tvo­ře­ní myš­len­ko­vých map. Zvláště osmý bod: „Kreslit umí kaž­dý“ je spe­ci­ál­ně důle­ži­tý: „Kreslit myš­len­ko­vou mapu je snad­né. Možná nebu­de vypa­dat jako pro­fe­si­o­nál­ní umě­lec­ké dílo, ale pomů­že ti vidět věci v sou­vis­los­tech, nebo nachá­zet nové nápa­dy. A o to pře­ci jde.“ První myš­len­ko­vou mapou, kte­rou si děti vyzkou­ší je načrt­nu­tí vlast­ní budouc­nos­ti. A to pří­mo do kníž­ky na strán­ku k tomu urče­nou. V dal­ších kapi­to­lách autor pora­dí, jak za pomo­ci myš­len­ko­vých map psát krás­né pří­běhy, kali­gra­my, jak se stát dadais­tic­kým bás­ní­kem, jak paro­do­vat něja­ké lite­rár­ní dílo, jak se nau­čit psát v tem­pu nebo jak shr­nout obsah do něko­li­ka slov (jak vytvo­řit dob­rý hash­tag) nebo jak popsat foto­gra­fii. Všechny tyhle doved­nos­ti žáci zúro­čí nejen při hodi­nách čes­ké­ho jazy­ka. Myšlenkové mapy jsou vhod­nou meto­dou k uče­ní se cizí­ho jazy­ka, tře­ba ang­lič­ti­ny, ale také ve škol­ních před­mě­tech jako jsou děje­pis nebo občan­ská výcho­va. V závě­reč­ných kapi­to­lách autor pora­dí, jak si zapa­ma­to­vat jmé­na nebo jak zlep­šit poro­zu­mě­ní čte­né­mu tex­tu.
Brožovaná cvi­čeb­ni­ce Trénink moz­ku při­ná­ší mož­nos­ti, kte­ré mohou dětem, ale i dospě­lým sku­teč­ně pomo­ci se zapa­ma­to­vá­ním si či vyja­d­řo­vá­ním se a uče­ním. Pro nás dospě­lé asi bude poně­kud slo­ži­těj­ší opus­tit zaběh­lé tra­dič­ní způ­so­by, ale proč ne? Návod máme skvě­lý.


Trénink moz­ku pro 2. stu­peň ZŠ
Autor: Michal Černý
Ilustrace: Olga Tesařová
Počet stran: 42
Nakladatelství: BizBooks v Brně
Rok: 2018
Kniha ke kou­pi: Albatros Media
Hodnocení: 100 %


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Více info o autorce: http://janaspackovaknihy.webnode.cz/

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 11,35805 s | počet dotazů: 7818 | paměť: 75649 KB. | 19.04.2024 - 00:23:47