Kritiky.cz > Recenze her > Retro games > Quantum Break

Quantum Break

vlcsnap 2016 05 04 19h34m06s167 150x150 1

Hru Quantum Break již něko­li­krát Microsoft pro­pa­go­val jako úžas­ně zpra­co­va­nou hru, opak je však prav­dou. Quantum Break si zahra­je­te z pohle­du tře­tí oso­by hlav­ní­ho hrdi­ny Jacka Joyce. Hra se vel­mi podo­bá již vyda­ným titu­lům, jako je Alan Wake nebo Max Payne, kte­ré už jsou svý­mi kva­li­ta­mi na dneš­ní dobu zasta­ra­lé, ale mají své kouz­lo. Hra vyšla v prv­ní řadě pro kon­zo­ly xbox one, a tak jsme jí pros­tě muse­li po vel­mi dlou­hém pro­mýš­le­ní taky prub­nout.

vlcsnap-2016-05-04-19h34m06s167
vlcsnap-2016-05-04-19h34m08s961

Příběh hry je veli­ce láka­vý hra­je­te z pohle­du Jacka Joyce, kte­rý se nacho­mýt­ne, kam nemá. Jeho bra­tr se zamo­tal do vědec­ké­ho výzku­mu, kte­rý měl pohl­tit svět v čase a pro­to­že se sta­lo, co se sta­lo, náš hrdi­na teď má zvlášt­ní schop­nos­ti a umí zasta­vit čas nebo ho posu­nout, což se mu hodí při pře­střel­kách, kdy se sna­ží zachrá­nit růz­né přá­te­le či spo­jen­ce a hlav­ně, kdy se sna­ží zasta­vit počí­ná­ní Monarchu, kte­rý po něm pát­rá pod vede­ním stvo­ři­te­le Paula Sereneho. Náš hrdi­na si postup­ně může se své vlast­nos­ti vylep­šo­vat při sbí­rá­ní růz­ných spe­ci­ál­ních před­mě­tů. Hra s časem není až tak jed­no­du­chá, jak se zdá, může­te se roz­hod­nout, co se sta­ne a jak se dále bude pří­běh vyví­jet. Jednotlivé zasta­ve­ní v čase jste sice nuce­ni pou­žít, ale musí­te tou­to vlast­nos­tí šet­řit, pro­to­že se poté nedá pou­žít ihned, tak­že mozko­vé závi­ty poje­dou na plné otáč­ky, jak se roz­hod­nout, kdy pou­žít zpo­ma­le­ní či zasta­ve­ní nebo se pus­tit do stří­le­ní hla­va nehla­va. Nepřátelé číha­jí za kaž­dým rohem či neo­te­vře­ný­mi dveř­mi a pak se ocit­ne­te uza­vře­ni jako v rin­gu.

vlcsnap-2016-05-04-19h34m12s240
vlcsnap-2016-05-04-19h34m16s909

Grafické zpra­co­vá­ní hry při dneš­ních kva­lit­ních TV a samot­né­mu roz­li­še­ní kon­zo­le xbox one, je kata­stro­fa. V prv­ních asi 10 minu­tách zkou­má­te, jest­li jste si náho­dou neda­li moc jasu ve hře, potom jest­li Vám náho­dou neblb­ne TV, ale ne vše je v pořád­ku, hra pros­tě vypa­dá jako sta­že­ný film před x lety, a ten si trouf­nu říct, že je kva­lit­něj­ší, než Quantum Break. Hra běží pod roz­li­še­ním 720p, což je na dneš­ní dobu a ceny hry k plá­či. K her­ní­mu ovlá­dá­ní napíšu asi tohle, jak si může někdo dovo­lit nepři­dat mož­nost zamě­řo­vač na nepřá­te­le (kla­sic­ký kří­žek upro­střed moni­to­ru), když hra je pře­váž­ně o zabi­tí pro­tiv­ní­ka, ehm i když zpo­ma­le­ně, potom to vypa­dá, jako když game­pad drží­te popr­vé v ruce a stří­lí­te kolem sebe hla­va nehla­va, no pros­tě tohle Microsoft lido­vě pře­stře­lil. Natáčení kame­ry při hra­ní ujde, ale někdy způ­so­bí více ško­dy než užit­ku. Jednotlivá ukáz­ko­vá videa mezi mise­mi jsou pěk­ná, a pokud se na ně nechce­te dívat, máte mož­nost je pře­sko­čit, ale tato hra je pře­váž­ně o pří­bě­hu, tak­že dopo­ru­ču­ji shléd­nout, a hlav­ně pří­běh pocho­pí i lidé, co nejsou tak zdat­ní v ang­lič­ti­ně. Prostředí, ve kte­rém se pohy­bu­je­te, je hez­ké a reál­né, máte mož­nost se vol­ně pohy­bo­vat po urči­tém úseku a obje­vo­vat nové díly Vaší pří­bě­ho­vé sklá­dač­ky. Hru může­te poté ode­hrát zno­vu s jiným navo­le­ným roz­hod­nu­tím, je to pěk­né tako­vé ces­to­va­ní časem a uvi­dí­te, co se sta­ne, pokud se roz­hod­ne­te tak, či onak.

vlcsnap-2016-05-04-19h34m20s159
vlcsnap-2016-05-04-19h34m23s184

Prvotní natě­še­ní hra­ní postup­ně během hry opa­dá­va­lo. Co více říci k samot­né­mu hod­no­ce­ní hry, str­há­vá­me hod­ně za gra­fic­ké a her­ní zpra­co­vá­ní. Příběh byl super, ale hra odpo­ví­dá gra­fic­ké­mu zpra­co­vá­ní hry na xbox 360, tudíž zao­sta­la někde před 5 lety. Hra Vás sice bude bavit, ale není to tako­vá her­ní pec­ka, kte­rá by udě­la­la díru do svě­ta, snad to jen tro­chu jako omlu­va od Microsoft napra­ví balí­ček, kte­rý je teď momen­tál­ně zdar­ma ke sta­že­ní s roz­ší­ře­ním pří­bě­hu. Hra se cel­ko­vě hra­je dob­ře, pří­běh Vás vtáh­ne a není to až tak moc akč­ní stří­leč­ka, tak­že si uží­vá­te děj a hrát jí zvlád­ne oprav­du kaž­dý, je ško­da, že si Microsoft nepo­tr­pěl na kva­li­tu, kte­rou dneš­ní hrá­či vyža­du­jí. Quantum Break vyšel také pro pc, kte­ré běží pod Windows 10. Ale hra­je dis­tru­bu­o­vá­na přez win­dows Store, tak je ješ­tě více kri­ti­zo­vá­na než kon­zo­lo­vá ver­ze.

• Žánr: akč­ní adven­tu­ra
  • Jazyk: ang­lic­ky
  • Výrobce: Microsoft