Partnerské stránky: Simpsonovi.Blog | Rick a Morty | Domacírady
Kritiky.cz > Filmy > Filmové recenze > Psi nenosí kalhoty (Koirat eivät käytä housuja) – Recenze – 50%

Psi nenosí kalhoty (Koirat eivät käytä housuja) – Recenze – 50%

Dogs Dont Wear Pants 011 HelsinkiFilmi

Finsko-lotyšský mix psychologického dramatu a černé romantické komedie vypráví o chirurgovi Juhovi, jemuž se dlouhodobě nedaří vyrovnat se s tím, že mu před několika lety utonula žena. Když pak jednou doprovází svou dceru do tetovacího salonu, tak vleze, kam nemá, načež je zadržen a trochu přiškrcen dominou Monou. Dojde mu, že ve chvílích dušení se mu jeho mrtvá žena zjevuje v kratičkých snových vizích, pročež tomuto zjištění zcela propadne, začne využívat Moniných BDSM služeb pravidelně a stane se závislým na škrcení.

Psi nenosí kalhoty (Koirat eivät käytä housuja) – Recenze
Zdroj fotek: pilot-film.cz

Na filmu Psi nenosí kalhoty (přičemž úlohu onoho pejska zastává hlavní hrdina, submisivně plnící Moniny příkazy) je nejzajímavější jeho námět, v němž BDSM praktiky představují jakousi alternativní formu terapie. U námětu však bohužel i zůstalo, neb děj filmu není příliš rozvíjen a většinu času tráví u repetitivních výjevů z tmavého sado-maso suterénu, v němž se do koženého postroje oblečený hlavní hrdina podvoluje rozkazům, aby mohl být za odměnu škrcen a uzřel další vizi. Juhovi se kvůli této nové zálibě začne pomalu rozpadat jeho pracovní i osobní život, pak začne Monu sledovat a pronásledovat i v soukromí a následně to skončí jakýmsi svérázným happy-endem. To je celé.

Není přitom ani moc jasné, pro koho by měl být snímek určen. Zjevně jde o film, jenž má popularizovat BDSM praktiky pro nepříliš zasvěcené publikum, realisticky je vyobrazovat pro ty, kteří mají představy v tomto směru zkreslené třeba z Padesáti odstínů šedi nebo z hardcore porna, a víceméně je standardizovat jako určitý způsob jednání související s konkrétními nároky na uspokojování sexuálních tužeb, k němuž se mohou klidně uchylovat i lidé z vašeho okolí, s nimiž se běžně vídáte v práci nebo v sousedství, a za nějž by se nikdo neměl stydět (např. Mona v civilu pracuje v rehabilitačním centru).

Proti tomuto záměru nicméně hraje ta skutečnost, že film Psi nenosí kalhoty je zároveň natočen ve stylu pomalých ponurých art-filmů, což není úplně divácky vstřícná forma, a kromě toho obsahuje dvě dost drsné scény s odloupáváním nehtu a trháním zubu, jež snímek v tu chvíli posouvají spíš do kategorie torture-hororu, a které jsou pravděpodobně za hranicí toho, co běžný divák očekávající psychologické drama (nebo netradiční artovou romanci) snese. Nejvíce má tak snímek šanci oslovit hlavně festivalové publikum, vyhledávající nejrůznější divné a neobvyklé filmy, což sice není vyloženě špatně, ale rozhodně se nedá mluvit o příliš širokém diváckém záběru.

Jinak je pravda, že jednu z rolí ve filmu ztvárnila Ester Geislerová, ale jít do kina jen kvůli ní smysl spíš nemá. Hraje totiž onu Juhovu mrtvou ženu, takže sice na začátku zazpívá českou písničku, ale jinak je na plátně přítomna odhadem méně než dvě minuty a za celou dobu jí ani jedinkrát není vidět do obličeje (což je zřejmě záměr).

Díky zdařilým hereckým výkonům a po technické stránce solidně realizované tvůrčí vizi přitom lze film Psi nenosí kalhoty ocenit jako netradiční drama o truchlení a o opatrném sbližování dvou outsiderů v atypickém prostředí. Nedostatek dalších témat a přílišná zdrženlivost v práci s těmi stávajícími však snímek drží příliš na uzdě – hlavní hrdina nikdy nejde s pravdou ven, protože se před okolím cítí zahanbeně a provinile, Moně se nikdy nesvěří s pravým důvodem své obsese, takže ta ho považuje prakticky za sebevraha nebo sexuálního devianta, film kvůli tomu drahnou dobu přešlapuje na místě a veškeré to dovádění s obojky a latexem stejně nakonec zůstane i nadále pouze bizarní libůstkou určenou pro temné kobky a noční kluby pro zvané. Bohužel.

• Strážci Galaxie - první dojem30. července 2014 Strážci Galaxie - první dojem James Gunn natočil nové Star Wars. Tentokrát se stromem jako Žvejkalem. Strážci Galaxie jsou taková letní zábavná oddychovka s mnoha popkulturními odkazy na 80. léta. Peter Quill je […] Posted in Filmové premiéry
  • Prometheus (2012)14. června 2012 Prometheus (2012) Prometheus byl dlouho očekávaným snímkem. Režisér Scott se v něm měl vrátit takřka k počátkům své slavné filmové tvorby a tematicky navázat na legendárního Vetřelce z konce sedmdesátých […] Posted in Filmové recenze
  • Assassin's Creed29. prosince 2016 Assassin's Creed Videoherní filmy zatím nikdy nedokázaly dosáhnout stejného věhlasu jako jejich předloha. Po letošním Warcraftu, který sice komerčně neuspěl, ale rozhodně velkým propadákem nebyl, přichází […] Posted in Kritický Klub
  • Kam za dokonalým fotbalem?17. října 2019 Kam za dokonalým fotbalem? Také jste rozčarováni z výkonů některých fotbalových týmů v naší lize a říkáte si, proč se na ni vůbec díváte? Pokud ano, rozhodně není důvod fotbal zcela zatracovat. Je celá řada […] Posted in Fotbal
  • Smolař28. srpna 2020 Smolař Motolkomix, jehož autorem je Donald, podléhá licenci Creative Commons Uveďte původ-Neužívejte dílo komerčně-Zachovejte licenci 4.0 Mezinárodní . Posted in Komiks
  • Steel Rats™7. srpna 2019 Steel Rats™ Posted in Videa
  • Forza Motorsport 5: Racing Game of the Year Edition1. září 2017 Forza Motorsport 5: Racing Game of the Year Edition Zdarma pro Xbox Live Gold (Xbox One) - Dostupné: 01/09 - 30/09 https://youtu.be/ZFmoF8esCMc Posted in Novinky ze světa her
  • Brutální Nikita aneb 5 sérií ze Sekce Jedna4. července 2018 Brutální Nikita aneb 5 sérií ze Sekce Jedna Oprávněný kult nebo opravdová kokotina? Z titulku je celkem jasné, že dneska nepůjde o recenzi Bessonova filmu, ale kanadského seriálu, který se k nám dostal ve stejné vlně jako Xena, […] Posted in TV Recenze
  • Oznámen Madden 21 a FIFA 21 o kterých v tuto chvíli skoro nic...19. června 2020 Oznámen Madden 21 a FIFA 21 o kterých v tuto chvíli skoro nic... Oznámen Madden 21 a FIFA 21 o kterých v tuto chvíli skoro nic nevíme, jen že fotbalový simulátor má podporovat haptickou odezvu na ovladači DualSense, rychlé načítání a další technologie v […] Posted in Krátké aktuality
  • Riskni to s Polly ( ALONG CAME POLLY )1. dubna 2004 Riskni to s Polly ( ALONG CAME POLLY ) Reuben - sklamaný a zničený nevěrou své novomanželky se nečekaně potká na večírku se svou bývalou, pohlednou, spolužačkou Polly. Zjišťuje, že on a Polly se k sobě vůbec nehodí, ale i […] Posted in Filmové premiéry