Kritiky.cz > Recenze knih > Předcházíme poruchám učení – soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě

Předcházíme poruchám učení – soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě

předcházíme poruchám učení
předcházíme poruchám učení
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Poruchy uče­ní a cho­vá­ní pat­ří v dneš­ní době k veli­ce čas­tým pro­blé­mům, se kte­rý­mi se potý­ka­jí uči­tel­ky mateř­ských i základ­ních škol. Výzkumy uka­zu­jí, že lze dia­gnos­ti­ko­vat poru­chy uče­ní i cho­vá­ní již v před­škol­ním věku. Publikace se zabý­vá tou­to pro­ble­ma­ti­kou, jak vady odha­lit a jak s těmi­to dět­mi dále pra­co­vat.

Příručka je roz­dě­le­na na dvě čás­ti. Na část teo­re­tic­kou a prak­tic­kou. V teo­re­tic­ké čás­ti jsou pří­kla­dy defi­ci­tů v díl­čích funk­cích, pro­ble­ma­ti­ka dět­ské hry, kazu­is­ti­ky dětí, se kte­rý­mi autor­ka pra­co­va­la, vysvět­le­ní pří­čin obtí­ží a jeho čas­né roz­po­zná­vá­ní.  Diagnostická část obsa­hu­je úko­ly, přes­nou meto­di­ku, jak s obráz­kem pra­co­vat a co pomo­cí nich zjis­tí­me, jejich správ­né řeše­ní. V úko­lech nalez­ne­te tyto čin­nos­ti: hle­dá­ní roz­dí­lů, tva­rů, skry­tých tva­rů, nesmy­sl­ná slo­va, posi­lo­vá­ní zra­ko­vé­ho, slu­cho­vé­ho vní­má­ní, moto­ri­ka mlu­vi­del, vizu­o­mo­to­ri­ku a pro­sto­ro­vé před­sta­vy. Na kon­ci je vyhod­no­ce­ní všech cvi­če­ní. Podle toho lze sle­do­vat, jak se dítě vyví­jí a zda v něja­ké oblas­ti má potí­že. Díky pro­gra­mům nácvi­ku cvi­čí­me jed­not­li­vé schop­nos­ti. Mají tři stup­ně, od nej­leh­čích po nej­těž­ší. Pravidla, jak s dět­mi pra­co­vat. Na zákla­dě vyhod­no­ce­ní zjis­tí­me, jaký pro­gram bude dítě­ti vyho­vo­vat. Náměty a cvi­če­ní lze libo­vol­ně obmě­ňo­vat, s rados­tí, nenu­tit.

U této pub­li­ka­ce bych oce­ni­la pře­de­vším roz­dě­le­ní teo­re­tic­ké a prak­tic­ké čás­ti, kte­rá je ve for­mě vol­ných kopí­ro­va­tel­ných lis­tů, kte­ré lze opa­ko­va­ně kopí­ro­vat a kdy­ko­li se k nim vrá­tit.  Metodika je pře­hled­ná, sro­zu­mi­tel­ná, v pra­xi dob­ře vyu­ži­tel­ná. Doporučila bych ji všem uči­tel­kám mateř­ských škol, kte­ré hle­da­jí inspi­ra­ce pro prá­ci s dět­mi. Věřím, že si kaž­dý najde v této pří­ruč­ce to, co potře­bu­je prá­vě pro svou pra­xi a prá­ci s dět­mi.

S dět­mi před­škol­ní­ho věku se setká­vám kaž­dý den a při­pra­vu­ji pro ně růz­né akti­vi­ty a námě­ty na čin­nos­ti, při nichž se sna­žím roz­ví­jet veš­ke­ré doved­nos­ti, kte­ré před­ško­lák potře­bu­je pro vstup do 1. tří­dy.

Publikace je urče­na rodi­čům, vycho­va­te­lů, uči­tel­kám MŠ, spe­ci­ál­ních škol a prv­ních tříd.

Brigitte Sindelarová je kli­nic­ká psy­cho­lož­ka a psy­cho­te­ra­pe­u­t­ka, pra­cu­je na uni­ver­zit­ní kli­ni­ce neu­ropsy­chi­atrie pro děti a mlá­dež ve Vídni. Na zákla­dě poznat­ků z psy­cho­lo­gie pozná­ní a vývo­jo­vé psy­cho­lo­gie vypra­co­va­la nový způ­sob prá­ce s dět­mi s poru­cha­mi uče­ní a cho­vá­ní.

Autor: Brigitte Sindelarová

Žánr: meto­dic­ká pří­ruč­ka pro rodi­če a uči­te­le

Vydáno: 2016, Portál, Praha

Počet stran: 64 stran, 20 stran obra­zo­vých pří­loh

Vazba kni­hy: bro­žo­va­ná

ISBN 978-80-262-1082-5


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,34193 s | počet dotazů: 260 | paměť: 72098 KB. | 25.04.2024 - 23:18:02