Co si představíte pod pojmem copywriting? Většina lidí by odpověděla, že to má něco společného s psaním. Ano, měla by pravdu, i když jen částečně. Copywriting je totiž více než jen pouhé psaní. Zahrnuje taky e-mailing, přípravu příspěvků na web a různé sociální sítě, PR, přípravu e-shopu, pracovní prezentace nebo firemní dodávky a reklam pro několik druhů médií, například pro rádio, televizi, intranet nebo billboard. Všechny tyhle komerční texty pomáhají vytvářet firemní identitu a získávat nové zákazníky.
Knihu Manuál copywritingu, která vyšla v nakladatelství Grada, napsal uznávaný český copywriter Vojtěch Untermüller, držitel řady reklamních cen a copywriter roku 2006. Prozrazuje v ní tajemství tvorby úspěšných textů, odhaluje základní postupy, které platí prakticky v každém médiu a ukazuje, jak krok za krokem v copywritingu přemýšlet a postupovat, aby výsledkem byly texty, jež otevírají peněženky.
Na začátku knihy se autor představí, podělí se se svými pracovními úspěchy a ujistí vás, že umění copywritingu se dá naučit. Hned za tímhle ujištěním následuje kapitola věnovaná všemu, co byste měli vědět ještě předtím, než začnete psát - a pak už se věnuje samotnému psaní. Vysvětlí, z čeho a jak složit prodejní text a doplní svoje tipy množstvím příkladů z praxe. Na závěr probere styl prodejního textu a podělí se o užitečné odkazy a zdroje, které - i když nejsou moc známé - pro vás budou přínosem.
Protože je kniha psaná jednoduše a srozumitelně, je vhodná i pro úplné začátečníky. Díky tomu, že je praktickým přehledem toho, co tahle profese zahrnuje, si v ní však najdou své taky ti, kteří už s copywritingem mají nějaké zkušenosti a chtějí si prohloubit své znalosti.
Hodnocení: 90%
MANUÁL COPYWRITINGU
Autor: Vojtěch Untermüller
Vydáno: Grada, 2019
Počet stran: 160
Nejnovější komentáře