Kritiky.cz > Krátké recenze > Ordinace v růžové zahradě

Ordinace v růžové zahradě

Recenze na seriál Ordinace v růžové zahradě 2: Ordinace v růžové zahradě aneb skvost české kinematografie s podtitulem: kam jsme se to dostali? Nuže: je zcela očividné, že seriál u odborné kritiky neuspěl, není se také čemu divit. Co je však zjevné zrovna tak, je fakt, že seriálu je odborná kritika víte kde. Statusy 72. nejhorší seriál a 197. nejoblíbenější hovoří jasně: zatímco seriál je z pohledu filmového štamgasta naprostým odpadem, a mě bohužel nezbývá než souhlasit, stále i po letech se mu daří bodovat u cílové skupiny. Co se tím snažím říct, je, že je zcela zbytečné se tu pokoušet seriál ztrhat a vzít si ho na paškál trefnou kritikou, naopak je třeba snažit se zachovat objektivitu i vůči jeho fanouškům a snažit se vidět klady, které oni na něm vidí. Jeho zápory jsou asi více méně jasné každému, kdo kdy viděl alespoň 5 dílů pořadu. Za prvé: seriál obsahuje plytké dialogy. Za druhé: vzhledem k obrovskému množství epizod se seriál velmi často opakuje, nelze vymýšlet stále dokola originální zápletky v té stejné nemocnici. Tvůrci se tomu snaží zabránit neustále šílenějšími záporáky, šílenějšími zápletkami a obecně větší mírou brutality, což však vyvolává nedůvěru, jelikož: jak je možné mít tolik psychopatů, drogových gangů a já nevím čeho v okolí jedné nemocnice? Za třetí: drtivá většina postav je v průběhu let pořád stejná, to znamená nulový vývoj charakteru. Za čtvrté: zápletky jsou plné chyb a náhod. Za páté: postavy se někdy chovají nesmyslně či v rozporu se svým charakterem jen proto, aby se pohnula zápletka či naopak co nejvíc natáhla. Nechybí ani nenápadně vsunuté reklamy na vybrané produkty, bravo. Tož tak ta kritika v kostce. Teď ke slíbeným kladným stránkám. Seriál se může pyšnit podmanivým soundtrackem, př.: kdykoliv, když se děje něco nekalého, hudba vám to okamžitě dá vědět. Hlavní postavy jsou sympaťáci, někdy udělají špatné rozhodnutí, ale pak toho litují a chtějí to napravit. Seriál úspěšně sem tam nechá nějakou postavu odpočinout, díky tomu vás hned tak neomrzí. Do příběhu se snadno vžijete. Shrnutí: na seriál se nekoukají lidé, kteří chtějí dumat nad složitou zápletkou anebo si užít realistickou nemocnici. Na seriál koukají lidé, kteří si chtějí v první řadě odpočinout. Právě přišli z práce, jsou unavení a chtějí na chvíli nic neřešit a jen "vypnout". A v tomhle je Ordinace naprosto úžasná. Nabízí vtípky, kterým se usmějete, klaďasy, kterým budete fandit, záporáky, které budete nesnášet a pravděpodobně i dobrý konec, který vám udělá radost. Tedy jen do té doby, než se v kamenické nemocnici zase objeví nějaký ten vrahoun. Solidních 30 %.  2 hvězdy