Kritiky.cz > Filmové recenze > Late Night – Recenze – 20%

Late Night – Recenze – 20%

LateNightrecenzefilmu

Tvrdá a arogantní Katherine (Emma Thompson) je úspěšnou moderátorkou televizní talk show Late Night, již před mnoha lety sama založila, leč které dlouhodobě klesá sledovanost a úroveň vtipů. Když je jí řečeno, že všech deset jejích scenáristů je tvořeno výhradně bílými muži a že by bylo záhodno s tím něco udělat, rozhodne se přijmout nezkušenou, leč nadšenou uchazečku o zaměstnání Molly (Mindy Kaling, která je zároveň autorkou scénáře). Ctižádostivá žena indického původu má ale dosavadní praxi pouze jako kontrolorka v chemickém průmyslu a v nové práci se navíc musí vypořádat jak s mužským šovinismem některých kolegů, tak s nerudnou šéfovou.

Kolem a kolem je americká komedie Late Night další variací toho, jak nějaká zatrpklá a v podstatě „zlá“ postava dojde k napravení díky vlivu dobrosrdečné a upřímné hlavní hrdinky, která jí pomůže stát se lepším člověkem. Z ohraného námětu však tentokrát vzešel banálně a tupě vyznívající snímek, který nejenže strašlivě zjednodušuje takřka všechny motivy, o něž se otře, ale navíc je i neuvěřitelně málo vtipný.

Late Night – Recenze
© FilmNation Entertainment

Úkrokem stranou se ukazuje už pochybná strategie zasadit děj do prostředí trapných stand-up komiků, vyhořelých scenáristů a vyvanulé talk show, jejíž humor je slabý a omšelý, následkem čehož film ve své první polovině záměrně obsahuje pouze špatné vtipy. Zlepšení však nepřichází ani v polovině druhé, kdy má dojít k zásadnímu zlomu a ta talk show má být už zase v kurzu a zábavná – leč její vtipy jsou stejně chabé a nepodařené jako předtím, takže divák prakticky nezaznamená žádný rozdíl.

Další věc je, že film Late Nightse hodně opírá o témata multikulturní a genderové rovnoprávnosti a vyváženosti, nicméně dělá to takovým způsobem, že je vlastně v některých ohledech (pravděpodobně nechtěně) rasistický a sexistický. Molly je navzdory své nulové zkušenosti se psaním přijata na otevřenou pozici vyloženě jen díky svému pohlaví a hnědé kůži, díky nimž splňuje kvóty, jimž je nutno dostát – a s radostí to přijímá. Nechá se klidně balit od kolegy-záletníka, přestože se tento opakovaně dopouští sexismu na pracovišti i v soukromí a de facto ji uráží. Nijak nevystoupí proti tomu, že muži opakovaně (i v její přítomnosti) používají dámskou toaletu, přestože mají k dispozici pánskou.

O něco lépe (ale stále chatrně a mizerně) se filmu daří vyjadřovat k tomu, že v Hollywoodu a na trhu práce není příliš zájem o ženy ve věku 50+ (což Katherine musí v rámci jednoho monologu několikrát zopakovat, aby si to každý zapamatoval), nebo k nutné průbojnosti žen operujících v rámci převážně mužského pracovního prostředí, nahlíženém navíc z perspektivy představitelky rasové menšiny. Nicméně i v tom panuje značná nekonzistence – v jednu chvíli je hrdinčina barva kůže volnou vstupenkou do zaměstnání, v jinou chvíli se stejná hrdinka holedbá, že si musela svou pozici ve světě bílých mužů pracně vybojovat. Film se zkrátka snaží být co nejrelevantnější k mnoha žhavým tématům, jež v současnosti hýbou společností, leč činí tak nedůsledně a namísto důležitých poselství a sociálních komentářů vytváří spíš zjednodušené ploché zkratky.
 
Late Night – Recenze
© FilmNation Entertainment

Příběh je kromě toho vrcholně předvídatelný a otravný svou upovídaností (s naprostým minimem dobrých vtipů, připomínám), kvůli níž film každou chvíli zásadně ztrácí tempo a zabředává do sebelítostivých výlevů klišovitých a zkarikovaných postav, posedlých opakováním stejných vět neustále dokola. Cesta k očekávanému napravení nevrlé, odměřené a místy až přehnaně kruté Katherine se kvůli tomu zdá být nekonečná a Molly v ní ve výsledku hraje spíš vedlejší úlohu – svými upřímnými názory sice svou zaměstnavatelku popostrčí správným směrem, leč ke zpytování svědomí a přijetí nutných změn Katherine nakonec donutí až výhružka o nahrazení mladším nástupcem a prožití veřejného skandálu.

Průměrná televizní režie, návodná hudba, celková nevěrohodnost příběhu a jeho nudné, vyčpělé zpracování, jsou už jen dodatečnými nedostatky, které nemá šanci vykoupit ani snaživá Emma Thompson, ani zjevné ambice ve všech ohledech nevalného scénáře, v němž se nepodařilo skloubit politicky korektní moralitu upozorňující na neduhy ve společnosti s ostrým, místy až vulgárním satirickým humorem. Jistě může navnadit pohled do zákulisí (fiktivní) televizní talk show a do světa jejích scenáristů, podstatou té návnady je ale akorát mělká skoro-komedie vybízející nanejvýš k několika trpkým uchechtnutím, jež by se dala spočítat na prstech jedné ruky.






Ohodnoťte článek


Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *


|

Související příspěvky:

  • Muži v černém: Globální hrozba (Men in Black: International) – Recenze – 40%13. června 2019 Muži v černém: Globální hrozba (Men in Black: International) – Recenze – 40% Muži v černém se vrací po sedmi letech od premiéry třetího dílu, aby i napočtvrté ochránili Zemi před šmejdem z vesmíru, tentokrát dokonce v globálním měřítku (mimozemšťané i organizace […]
  • Z prezidentské kuchyně (Saveurs du Palais, Les) - 70 % 7. března 2013 Z prezidentské kuchyně (Saveurs du Palais, Les) - 70 % Je krásné počasí a v malebné krajině ve Francii bloudí černé auto. Jeho řidič se ztratil, a tak volá paní Hortense (Catherine Frot). Po navigaci ji vyzvedává, doveze na nádraží a posílá do […]
  • Přes prsty – Recenze – 20%26. srpna 2019 Přes prsty – Recenze – 20% Linda (Petra Hřebíčková) je profesionální hráčka beach volejbalu, které táhne na čtyřicet, právě ji opustil partner a její mladší spoluhráčka a nejlepší kamarádka Pavla (Denisa […]
  • Hodinářův učeň – Recenze – 60%16. srpna 2019 Hodinářův učeň – Recenze – 60% Hamižný hodinář (Viktor Preiss) má sen o pokladu, jenž má údajně připadnout jako svatební dar jakémusi Urbanovi. Hodinář pak opravdu narazí na malého sirotka jménem Urban, načež se ho […]
  • Recenze: Kuře na švestkách – 75% 11. prosince 2012 Recenze: Kuře na švestkách – 75% Filmový debut Francouzky s íránskými kořeny Marjane Satrapi Persepolis vyvolal před čtyřmi roky nadšení. Strohá, leč nápaditá černobílá animace, vysoká míra autobiografičnosti (autorka […]
  • Texaský masakr motorovou pilou22. ledna 2005 Texaský masakr motorovou pilou Jojo. Motorovku do ruky a hurá na ně! Stará, leč osvědčená metoda… která funguje.Tento film popisuje události, které se přihodily jednoho léta roku 1973 v malém městečku Travis County. […]
  • dabel113. července 2012 Ďábel v těle Tak je tu moje další recenze, tentokrát na horor Ďábel v těle (The Devil Inside). Tento horor láká opět na hand-cam styl točení, tedy to samé jako u Paranormal Activity, což v případě […]
  • Nepohodlný8. května 2006 Nepohodlný Ralph Fiennes, známý díky svým rolím v Červeném drakovi, Anglickém pacientovi či Schindlerově seznamu, vytvořil titulní roli britského diplomata v Africe, Justina Quaylea, ve strhujícím […]
  • Muži v Černém: Globální hrozba - Recenze - 55%13. června 2019 Muži v Černém: Globální hrozba - Recenze - 55% "Emzáci" tu byli dávno před námi a budou dlouho po nás. Navíc jsme součástí něčeho mnohem většího než jsme my sami a planeta Země má pouze muže (a ženy) v černém a jejich nové […]
  • PSÍ VOJÁCI14. října 2003 PSÍ VOJÁCI Nevinný název filmu, skrývá další horor o vlkodlacích. A bezostychu se může zařadit, mezi lepší horory poslední doby.Vojáci, kteří jsou posláni do lesů na běžné cvičení, se stávají […]