Aby maximalizovali efekt z kaskadérských kousků a bitek, producenti najali režiséry akčních scén Chada Stahelskiho a Davida M. Leitche, kaskadérského supervisora Jonathana Eusebia a koordinátora bojových scén Jona Valera - všechny ze společnosti 87eleven Action Design, jednoho z předních kaskadérských týmů ve filmovém odvětví. 87eleven Action Design dohlížel na kaskadérské kousky a akci ve filmu Jurský svět a Hunger Games: Vražedná pomsta a John Wick.
Mezi fanoušky této společnosti patří i Rupert Friend, který poznamenává: “87-11 neinscenuje jen nahodilé bojové akce. Každá postava má v jejich choreografii osobitý styl.”
Eusebio, Valera a koordinátor kaskadérů Chris O’Hara udělali z Johna Smithe rváče se silným úderem. Je jako slon v porcelánu, zatímco 47 je daleko více taktický bojovník.
Jejich finální konfrontace dá prostor bojovému stylu a silným stránkám každého z nich. “Objeví se v ní přestřelka v uzavřeném prostoru, jakou jste na filmovém plátně ještě neviděli,” říká Valera. “Snažili jsme se udělat něco takového již několik let. Je to boj muže proti muži s kontrastujícími styly. Smith je silnější, ale 47 se ho snaží přelstít.”
“Smith používá čistě hrubou sílu,” dodává Eusebio. “Jeho technika je založena na tradičním japonském karate, stejně jako některých technikách kickboxu, se silnými, velkými a širokými údery.
“47 je pravým opakem - jeho boj je víc lineární a v pohybech efektivnější,” pokračuje Eusebio. Takže jsme Ruperta trénovali ve stylech bojových umění s tzv. “prázdnýma rukama” jako je malajský Silat a filipínské Kali.
Protichůdné bojové styly postav usnadnily jejich efekt. “Parádní souboje jsou výsledkem kontrastních stylů,” poznamenává Alex Young a uvádí legendární souboj Muhammeda Aliho a Joe Fraziera jako příklad ze skutečného života.
Friend a Quinto se nemohli dočkat, až začnou s trénováním bojového umění. Ale kvůli rozdílnému harmonogramu museli trénovat odděleně, než se mohli pustit do masivní bojové scény ve stanici metra na berlínském Alexanderplatzu.
Jak O’Hara popisuje, Friend šel nad rámec režimu nařízeného týmem bojových koordinátorů: “Rupert přišel a řekl: ‘Pojďme na ty kaskadérské kousky, jak jen to půjde.’ Normálně je každý trénink dlouhý asi dvě hodiny, protože nechceme herce zcela vyčerpat a dát jim příliš mnoho informací. Ale Rupert tam byl více než pět hodin a projevil skutečně blízký vztah ke kaskadérské práci.”
Eusebio se přidává: “Když Rupert popadne zbraň, vypadá to, že ji nedrží v ruce poprvé. A já nemluvím jen o stříbrném bubínkovém revolveru, který je pro 47 tak charakteristický. Chtěli jsme, aby mohl Rupert použít cokoliv, co by mu přišlo pod ruku - jako rozbitá lahev, talíř, pero nebo lampa - a proměnit je ve smrtící zbraň.”
Ale Friend se ujistil, že byl více než zběhlý v třímání stříbrného koltu. “Strávil jsem týdny s fantastickým týmem odborníků, který mě usilovně trénoval, až jsem se dostal do bodu, kdy jsem si mohl zavázat oči a zbraň rozložit a pak ji dát zase dohromady.” (Hlavním filmovým poradcem přes zbraně byl Lutz Zeidler a Mario Uy)
Nejnovější komentáře