Kritiky.cz > Recenze her > Doom 64 (remaster PS4)

Doom 64 (remaster PS4)

Doom643
Doom643
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

Trochu poza­po­me­nu­tý díl. Koho by napadlo, že zrov­na ver­ze Dooma na Nintendo 64 při­ne­se jinou hru, než byly všech­ny dosa­vad­ní Doomové. Díky cel­kem nedáv­né­mu remas­te­ru na PC a kon­zo­le jsem se tepr­ve začal o hru více zají­mat a nako­nec jsem jí kou­pil za euro na PlayStation Storu. Dooma mám rád, a tohle by můj prv­ní Doom na game­pa­du.

Nejprve jsem to zku­sil na myši s klá­ves­ni­cí. Vzhledem k tomu, že hra nena­bí­zí mou­se look, dospěl jsem k názo­ru, že myš tady vlast­ně ani není tolik potře­ba. I když, zamě­řo­va­cí ter­čík by bod­nul. Páčky mi při­pa­da­jí tro­chu cit­li­věj­ší a je potře­ba si na to zvyk­nout. Hru jsem s men­ší­mi počá­teč­ní­mi obtí­ži pro­jel na dru­hou nej­těž­ší obtíž­nost. I Lost Missions. Epizoda kte­rá byla dvoj­ná­sob těž­ká, než základ­ní hra. Mimochodem, nevím jak na PC, ale na PlayStation šlo nasta­vit jen čty­ři obtíž­nos­ti, kte­ré byli úpl­ně jinak pojme­no­va­né. Už žád­né Hurt me Plenty nebo Ultraviolence.

Doom641

Vždycky jsem si lámal hla­vu nad tím, co ved­lo ID Software k tomu, aby udě­la­li Dooma 3 tako­vé­ho, jaké­ho ho udě­la­li. Důraz na horo­ro­vou atmo­sfé­ru, úzké chod­by, méně nepřá­tel a zje­vo­vá­ní se démo­nů za zády. Doom 64 je tako­vý předob­raz Dooma 3. Obsahuje per­fekt­ní ambi­ent­ní hud­bu, kte­rá v člo­vě­ku budí zne­po­ko­je­ní. Je v něm méně nepřá­tel v užších chod­bách. Když sebe­re­te nebo spus­tí­te něco zásad­ní­ho, může­te si být jis­ti (hlav­ně v dru­hé polo­vi­ně hry), že se blíz­ko vás obje­ví démo­ni.

Design démo­nů pod­le mě není tak zda­ři­lý jako v Doomu 1,2. Jejich zvu­ky už tro­chu postrá­da­jí tako­vý ten iko­nic­ký dri­ve. A chy­bí obži­vo­va­tel­ka. Můj nej­ne­ná­vi­dě­něj­ší nepří­tel. Asi se auto­rům její kon­cept neho­dil do desig­nu. Místo Masterminda ve hře potká­me o mno­ho tuž­ší krá­lov­nu. Nový druh impa je fajn a nová zbraň je ulti­mát­něj­ší než BFG. To jsem ani nevě­děl, že v roce 1997 se v Doomu obje­vi­la nová zbraň.

Doom vždyc­ky stál a padal na desig­nu úrov­ní. Tady je design skvě­lý. Občas vás zaměst­ná i něja­kou tou hádan­kou. Klasický akč­ní Doom dri­ve ale nemá. Potkáte zde spí­še méně nepřá­tel, ale odol­něj­ších. Souboje už nejsou tolik o kla­sic­kém ryt­mic­kém stří­le­ní jed­no­ho nepří­te­le za dru­hým, ale spí­še o výstře­lu, vyhnu­tí se stře­le, výstře­lu, vyhnu­tí atd.. Nepřátelské úto­ky mě hod­ně zra­ňo­va­ly a občas jsem trpěl nedo­stat­kem nábo­jů. V tomhle pří­pa­dě secre­ty hod­ně pomá­ha­jí. V Doomu 64 mě ale tolik neba­vi­lo je obje­vo­vat. Mapka ten­to­krát tolik nepo­má­ha­la. Mnohem více se mi osvěd­či­lo jet pod­le pamě­ti.

Doom642

Dobrá a dlou­há hra je to. I s taj­ný­mi leve­ly něja­kých 40 misí vydr­ží dlou­ho. A je to celou dobu zábav­né. Co víc chtít za jed­no euro.

85 %

Pro: per­fet­ní design, skvě­lá hud­ba, důraz na tís­ni­věj­ší atmo­sfé­ru, nová zbraň, Lost Missions

Proti: nud­né secre­ty, nud­né zvu­ky mon­ster, hra nepů­so­bí tak epic­ky jako Doom 2, nemož­nost zapnout zamě­řo­va­cí ter­čík.


Foto: id Software, Nightdive Studios, Bethesda Softworks,


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,15317 s | počet dotazů: 269 | paměť: 71900 KB. | 19.03.2024 - 03:58:13