Kritiky.cz > Speciály > Cesta do středu Země

Cesta do středu Země

Cesta
Cesta
1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (zatím nehodnoceno)
Loading...

PŘÍPRAVA NA PÁD DO HLUBIN

Pro tři hlav­ní hrdi­ny zna­me­na­la prá­ce na dob­ro­druž­ném akč­ním fil­mu také znač­kou výzvu v oblas­ti fyzic­ké kon­di­ce. „Během týd­nů před­chá­ze­jí­cích natá­če­ní jsme muse­li pod­stou­pit oprav­du straš­né špl­há­ní po ska­lách jako pří­pra­vu na natá­če­ní scé­ny, v níž se řítí­me do vul­ka­nic­ké pro­pas­ti“, říká Hutcherson.

„Při natá­če­ní jsme zaži­li spous­tu leze­ní, padá­ní, běhá­ní a bojů, což je vždyc­ky vel­ká legra­ce“, říká Fraser.

Některé tri­ky Hutcherson odkou­kal od Frasera. „Ve fil­mu je tolik akce, že si nako­nec všech­ny ty dny leze­ní po zdech, vise­ní na lanech a ská­ká­ní ze ská­ly na ská­lu vybe­rou svo­ji fyzic­kou daň. Na začát­ku fil­mo­vá­ní jsem si říkal něco jako že ‘chrá­ni­če kolen pře­ce roz­hod­ně nepo­tře­bu­ju’, ale brzo jsem zjis­til, jak moc jsem se mýlil“.

„Teprve po nato­če­ní tří dílů Mumie jsem doká­zal správ­ně oce­nit naše kole­gy, kte­ří vytvá­ře­jí vycpáv­ky pro atle­ty“, usmí­vá se Fraser. Ve fil­mu neby­lo jen tak, že jsem měl ruká­vy koši­le vždy vyhr­nu­té jen do spod­ní polo­vi­ny před­lok­tí. Chci říct, že je sice hez­ké uka­zo­vat sva­ly, ale když pořád na scé­ně ská­če­te a potá­pí­te se, tak dosta­ne­te hod­ně ran a vycpáv­ky se nako­nec hodí“, dodá­vá.

„Bylo to sice doce­la nároč­né, ale aspoň jsem pořád­ně vyu­ži­la to, co jsem se nau­či­la během důklad­né­ho tré­nin­ku“, dodá­vá Briem. „Pro her­ce je poži­tek osvo­jit všech­ny ty růz­né akč­ní schop­nos­ti. Několik dnů jsem dokon­ce měla pocit, že bych moh­la být super­hr­din­kou. Byla to pará­da!“

Pro her­ce bylo také při akč­ních scé­nách čas­to vel­mi nároč­né odří­ká­vat dia­lo­gy. „Jednou z nej­těž­ších scén bylo pro nás v tom­to ohle­du natá­če­ní pádu do stře­du Zěmě“, vyba­vu­je si Briem. „Všude kolem nás byly obří ven­ti­lá­to­ry, kte­ré fou­ká­ním navo­zo­va­ly dojem pádu a byly tak hla­si­té, že bylo fyzic­ky vel­mi nároč­né coko­li říkat“.

„Scéna byla nazvá­na ‘Velký pád’“, pozna­me­ná­vá Brevig s odka­zem na scé­nu, ve kte­ré Trevor, Sean a Hannah pada­jí tisí­ce kilo­me­t­rů do stře­du Země. „Jejich pád trvá tak dlou­ho, že se během něj dokon­ce o své situ­a­ci stih­nou bavit“, dodá­vá.

„Moje původ­ní před­sta­va natá­če­ní scé­ny byla tako­vá, že na jeden zátah nato­čí­me jejich pád z mís­ta vyso­ko nad námi do hlu­bin pod námi, při­čemž dél­ka pádu v jed­nom zábě­ru by byla až 60 met­rů“, vzpo­mí­ná reži­sér. „Fyzická ome­ze­ní naší scé­ny nám v tom ale nako­nec zabrá­ni­la“, dodá­vá. „Zvažovali jsme i nato­če­ní pádu z vel­ké výš­ky v exte­ri­é­ru, jen­že to zas vyža­do­va­lo mít za her­ci tem­ně mod­ré poza­dí, což by bylo veli­ce neprak­tic­ké. Nakonec jsem tedy při­šel s nápa­dem, že her­ci zůsta­nou na mís­tě a kame­ra kolem nich bude pro­jíž­dět na vozí­ku. Tímhle způ­so­bem jsme doká­za­li pohy­bem kame­ry na plo­še scé­ny v dél­ce 60 – 90 met­rů doká­za­li navo­dit dojem dlou­hé­ho pádu. K natá­če­ní nám poslou­žil nale­ze­ný nadu­pa­ný gol­fo­vý vozík, kte­rý doká­zal vyvi­nout rych­lost až 90 km/h. Jedinou výzvou tak zůsta­lo vymys­let, jak jedou­cí gol­fo­vý vozík s kame­rou zasta­vit dří­ve, než na kon­ci scé­ny nara­zí do její zdi“, dodá­vá.

Na kon­ci ´Velkého pádu´ se tři hrdi­no­vé set­ka­jí s obří­mi vod­ní­mi gló­by popí­ra­jí­cí­mi zása­dy gra­vi­ta­ce, a násled­ně dospě­jí do tune­lu fun­gu­jí­cí­ho jako vodo­pád, kte­rým se dosta­nou do obrov­ské­ho krys­ta­lic­ky mod­ré­ho jeze­ra, vod­ní­ho ráje ve stře­du Země. Tato pod­vod­ní scé­na byla vybu­do­vá­na v nádr­ži mon­ter­al­ské­ho olym­pij­ském sta­di­o­nu, kte­rá je jed­nou z nej­vět­ších v sever­ní Americe.

Kromě ´Velkého pádu´ je jed­nou z dal­ších napí­na­vých akč­ních scén i jíz­da Trevora, Seana a Hannah na „hor­ské drá­ze“ v těžeb­ní jámě. „Při natá­če­ní scé­ny téhle jízdy jsme si uži­li spous­tu legra­ce díky hra­ní si s roz­mě­ry, pro­sto­rem a svět­ly“, říká Christopher Townsend.

Scéna s vozí­ky v dole byla nároč­ná jak co se týče vizu­ál­ních efek­tů, tak co se týče herec­kých výko­nů. „Ať už vizu­ál­ní efek­ty vypa­da­jí jak­ko­li pře­svěd­či­vě, ve finá­le muse­jí scé­ny stej­ně pro­dat her­ci“, říká Brevig. „Teprve herec­ké výko­ny doda­jí scé­ně dojem nebez­pe­čí a vzru­še­ní. Jsou-li herec­ké výko­ny dob­ré, uvě­ří divá­ci situ­a­ci, ve kte­ré se her­ci nachá­ze­jí. Brendan, Josh i Anita byli v tomhle napros­to skvě­lí“, dodá­vá.


Jak bude rekla­ma vypa­dat?
-
Nechceš zde rekla­mu napo­řád jen za 50 Kč?
Zobrazit for­mu­lář pro nákup
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Tiskové informace. Většinou od distributorů, ale občas i z televizí a festivalů.

Opravdu si myslíte, že umíte psát lépe, častěji a čtiveji?  Tak své komentáře, články, recenze… pište pro nás!

|

0
Budeme rádi za vaše názory, zanechte prosím komentář.x
Stránka načtena za 3,59289 s | počet dotazů: 271 | paměť: 71991 KB. | 28.03.2024 - 10:33:18