Třetí dějství
Vize
„Hodně věřím v živé vystupování – ve zpěv naživo, v tanec naživo,“ říká Tom Hooper. „Pokud mám jako režisér nějakou moc, zaměřuji se právě na tohle.”
Hooper chtěl diváky nadchnout tak, jako byl nadšený on sám, když byl malý kluk. „Chtěl bych všem desetiletým, jejich rodičům i prarodičům předat stejný zážitek, jen tentokrát v moderní podobě,” říká Hooper. „Na Cats je úchvatné to, že každou novou generaci stále dojímá. Lidé tu hudbu neskutečně milují a také proto se ve filmu snažíme zůstat co nejvíce věrni hudbě od Andrewa Lloyda Webbera. Pořád si myslím, že to patří mezi jeho nejlepší kousky.” Díky filmovému zpracování mohli Hooper a jeho tým zdůraznit a vyzdvihnout detaily, u kterých to při jevištním zpracování není možné. „Můžeme mít daleko větší taneční scény na reálných místech a ve stále se měnící scenérii Londýna,“ říká Hooper. „Původní muzikál byl celý omezen pouze na kulisy Wastelandu, zatímco celá první polovina našeho filmu se odehrává v Soho během 30. let 20. století. To znamená, že ve filmu bude mít tanec daleko epičtější a realističtější roli.“
Pro Hoopera měla slova „epický” a „realistický” zcela klíčový význam, ať už šlo o celé pojetí filmu, vzhled kulis nebo vzhled samotných koček. „Ve světě počítačové grafiky může herec dělat opravdu cokoli,“ říká Debra Hayward. „Může skočit ze střechy a dopadnout bezpečně na chodník. Tom se pokoušel v kočičích pohybech herců zajít, co nejdál to šlo, bez použití vizuálních efektů. Důležité pro něj hlavně bylo, aby se to celé odehrálo naživo.“
Hooperova jedinečná vize přilákala před kameru i za ni množství jedinečných umělců, kteří společně vytvořili muzikálový film s jedinečnou hudbou a tancem, vizuálními efekty, výpravou, kostýmy i zvukem. Všichni členové kreativního týmu filmu Cats v minulosti dohromady získali čtyři Ceny Akademie, jedenáct cen BAFTA, čtyři ceny Tony a dvě ceny Grammy.
„Převzít tolik oblíbené a vyspělé umělecké dílo a přetvořit ho pro filmové plátno je obrovská zodpovědnost a my jsme ji brali velmi vážně,“ říká Debra Hayward. „Velké množství času jsme strávili přípravou. Pracovali jsme na tom, abychom při psaní příběhu zachovali celistvost celého představení i filmové hudby. I tak to pro nás ale bylo vzrušující, protože nic takového před námi nikdo neudělal.“
Nejnovější komentáře