Ritchie se nikdy ve svých filmech nebránil zkoušení nových technologií a v případě Aladina Jarrettův tým jednoznačně posunul nejednu hranici, ale i přesto platí, že nejraději pracuje s reálnými dekoracemi a v exteriérech. V případech, kdy bylo třeba využít digitálních dekorací a rozšíření dekorací reálných, použil Jarrettův tým skeny a pozadí z lokací v Maroku a Jordánska, aby mohl zajistit, že se vše bude stále podřizovat realistickému pojetí.
Jarret je příznivcem natáčení v exteriérech, neboť ty disponují skutečným slunečním světlem, a tvůrci filmu měli to štěstí, že výtvarnice filmu Gemma Jackson vytvořila reálné ulice města Agrabahu na pozemcích ateliérů Longcross, kde mohlo natáčení probíhat. Počasí v Londýně je bohužel poněkud rozmarné, dokonce i v létě, a produkční tým mu byl neustále vydán na milost.
Výsledkem toho byly některé dekorace vybudovány uvnitř ateliérů, aby bylo možno zajistit stabilnější natáčecí podmínky. „V takových případech jsme vytvořili digitální rozšíření jednotlivých dekorací a také oblohu, aby záběrům dodaly větší hloubku,“ vysvětluje Jarrett. „Stejně jako v případě všech ostatních vizuálních efektů snímku Aladin jsme pracovali velice pečlivě s texturami a barevnými paletami, které podporovaly reálné dekorace a odpovídaly návrhům vypracovaným Gemmou.“
Scény, které se odehrávají v Jeskyni zázraků, byly vytvořeny kombinací reálných dekorací a vizuálních efektů. Rozsáhlé interiéry jeskyně byly vybudovány v ateliérech Longcross a zahrnovaly obří lví hlavu u vstupu do jeskyně a uskupení z umělého kamene, pokrytá nejrůznějšími poklady. Dekoratérka Tina Jones si pro tyto účely obstarala šperky z celého regionu, protože jsou poměrně pestrobarevné, třpytivé a zářivé. V případě některých došlo k vytvoření jejich odlitků z gumy, které byly poté umístěny na podlahu jeskyně, aby po nich mohli herci i členové štábu pohodlně chodit.
Když vezme Aladin Jasmínu na výlet na létajícím koberci v rámci hudebního čísla A Whole New World, jedná se o zásadní dějový moment. Aladin nabízí Jasmíně možnost úniku a možnost cítit se poprvé po dlouhé době svobodná, a tvůrci filmu toužili po tom, aby se během toho herci pokud možno cítili dobře a tyto pocity se odrazily v jejich hereckých výkonech.
Létající koberec, který Jarrett se svým týmem zkonstruoval, byl umístěn na hydraulické plošině se šesti stupni volnosti ovládané ručním vstupním zařízením, které pohybovalo nahoru a dolů a ze strany na stranu stovkami kovových čepů. Tento mechanismus byl poté umístěn před modré pozadí a kamera ho snímala z jeřábu Technocrane.
„Legrační je, že to zrovna dvakrát pohodlné nebylo,“ říká Naomi Scott. „V podstatě jsme klečeli na pěnové podložce umístěné na spoustě kovových tyčinek, a byli jsme obklopeni modrým pozadím a k podložce víceméně upoutáni. Mělo to navozovat iluzi nenásilného, lehkého vznášení, ale ve skutečnosti to takové příliš nebylo. Filmová magie nastává teprve díky hudbě, když začnete zpívat a vžívat se do scény…pak to do sebe všechno zapadne.“
Několik filmových postav bylo realizováno kompletně pomocí vizuálních efektů, především samotný modrý džin. Tým vizuálních efektů úzce spolupracoval s kostymérem Michaelem Wilkinsonem, protože prvky džinova kostýmu vytvořeného pro Willa Smithe musely být vytvořeny také v digitálním světě pro digitální verzi této postavy.
Jiné postavy, jako třeba opička Abu (která se inspiruje malpou), koberec, papoušek Iago a tygr Radžah, byly také plně digitální, a v průběhu natáčení hercům pomáhali loutkáři, kteří jim poskytovali referenční body a umožňovali jim na tyto postavy reagovat. „Musel jsem si Abua víceméně představovat,“ vysvětluje Mena Massoud. „S loutkáři jsem spolupracoval celé týdny, jen abych zjistil, kolik by asi opička na mém rameni vážila, jak bych jí pomáhal slézt, jak ji zvedal, jak by se mnou interagovala…prostě na jejích fyzických vlastnostech. Ale když jsme pak začali skutečně natáčet, musel jsem všechny tyhle informace využít a prostě si představovat, že tam Abu je.“
Části seriálu: Aladin
- Aladin - Obsah & O filmu
Nejnovější komentáře