The X-Files – Home Again (S01E04) – Muž s náplastí si zasloužil utrhnout víc končetin.

AktaX401

Epizoda měla slib­ný začá­tek, posta­vy, obě dějo­vé linie i pro­stře­dí. Ale jako celek je to vlast­ně nic neří­ka­jí­cí nuda.

Hororovou lin­ku dost zasti­ňu­je ta nemoc­nič­ní, ve kte­ré Scully trá­ví posled­ní chvil­ky se svou mat­kou – smut­né oka­mži­ky, nepří­jem­né svět­lo a spousta tajem­ství. Gillian Anderson tyto scé­ny zahrá­la vel­mi dobře, ale ani její herec­tví neza­chrá­ní našrou­bo­va­né­ho Williama, kte­ré­ho se tvůr­ci násil­ně sna­ží vecpat do kaž­dé­ho dílu. Zvlášť závě­reč­ná mono­lo­go­vá scé­na je už oprav­du přes čáru. Jako kdy­by to truch­le­ní po syno­vi nesta­či­lo ve Founder’s Mutation. To, že Scully řeší svá osob­ní dra­ma­ta, ji navíc distan­cu­je od vyšet­řo­vá­ní. Nejdřív úpl­ně, poz­dě­ji se ho sice fyzic­ky účast­ní, ale men­tál­ně je stá­le u svých vlast­ních pro­blé­mů. Mulder ji nedo­ká­že nechat trpět, což má fatál­ní důsled­ky pro vyšet­řo­vá­ní. Oni ten­to­krát totiž vlast­ně ani nevy­šet­řu­jí a pří­běh se pří­pad jen děje, což je přes­ný opak toho, co měl divák rád na pře­de­šlých séri­ích.

Aktax402

Co musím na této epi­zo­dě vyzdvih­nout je hlav­ní mon­strum. Obrovský muž s náplas­tí na nose je váž­ně půso­bi­vý. Je to přes­ně ten typ neži­vé­ho, kte­ré­ho by nikdo nechtěl potkat ani za bílé­ho dne na lid­mi pře­pl­ně­ném náměs­tí natož u sebe doma nebo v kan­ce­lá­ři a navíc upro­střed noci. Bohužel pro epi­zo­du, je v ní pří­liš málo. Celý jeho kon­cept je poda­ře­ný – jeho tvůr­ce Trashmana Mulder a Scully potká­va­jí v oprav­du děsi­vém pro­stře­dí. Za sklep, ve kte­rém žije, by se nemu­sel sty­dět ani žád­ný horor. Zvlášť s hro­zi­vý­mi mon­stry, kte­ré tam pobí­ha­jí, ale je tu opět ten stej­ný pro­blém – je jich pří­liš málo. Jediné, co mě oprav­du zau­ja­lo, je to, že Trashman stvo­řil tato mon­stra jen pou­hou myš­len­kou. Na tom by se pře­ce dal vysta­vět úžas­ný pří­běh. Divákům mohlo vrtat hla­vou, na co ošk­li­vé­ho kdy pomys­le­li a vlast­ně by to nikdy nechtě­li nechat oživ­nout. Jenže Glen Morgan dal radě­ji před­nost Williamovi, kte­rý (ale­spoň mě urči­tě) už začí­ná pořád­ně štvát. Na dru­hou stra­nu je to to jedi­né, co jed­not­li­vé díly spo­ju­je.

Ačkoliv mě epi­zo­da nijak extra neza­u­ja­la, obá­vám se dal­ších dvou, pro­to­že scé­ná­ře a režie se opět ujal otec Akt X Chris Carter a i přes bídu toho­to dílu, byl Carterův My Struggle zatím nej­slab­ší z celé série.

Části seriálu: Akta X

• The X-Files – Babylon (S01E05) – Zase Carter, opět bída.24. února 2016 The X-Files – Babylon (S01E05) – Zase Carter, opět bída. Myslím, že epizodu hodně inspirovala dnešní migrační krize. Přijde mi, že si jím tvůrci snažili sehnat trochu víc fanoušků. Jako kdyby prohloubení nenávisti k muslimům byl dobrý reklamní tah – ale vše se tváří politicky korektně a […] Posted in TV Recenze
  • S10E06 – My Struggle II15. března 2016 S10E06 – My Struggle II Poslední díl desáté série Akt X byl pokračováním prvního s10e01 My Struggle. V obou dílech se řešila mytologická linie, která tak trochu popírala všechny předchozí řady. Oba 2 díly režíroval otec tohoto sci-fi seriálu Chris Carter a […] Posted in TV Recenze
  • The X-Files – Mulder & Scully Meet the Were-Monster (S01E03) – Zábava slušná, co tam máte dál?12. února 2016 The X-Files – Mulder & Scully Meet the Were-Monster (S01E03) – Zábava slušná, co tam máte dál? Ještě během úvodní znělky mi hlavou běžela otázka, zda jsem si omylem místo epizody nové, desáté série nepustila jeden ze starších dílů Akt X. Čichači barvy a příšerně zahrané zelené monstrum by tomu nasvědčovali. Nedůvěřivě jsem čekala […] Posted in TV Recenze
  • The X-Files – My Struggle (S01E01) – Akta X jsou zpátky, nebo ne?4. února 2016 The X-Files – My Struggle (S01E01) – Akta X jsou zpátky, nebo ne? Fenomén, jeden z nejúspěšnějších pořadů, kultovní seriál, který má i po 13 letech od poslední klapky obrovskou fanouškovskou základnu – i tak by se dala popsat Akta X, mysteriózní, sci-fi seriál 90. let. I proto vzbudilo v březnu minulého […] Posted in TV Recenze
  • The X-Files – Founder’s Mutation (S01E02) – Na druhý pokus to vyšlo.4. února 2016 The X-Files – Founder’s Mutation (S01E02) – Na druhý pokus to vyšlo. Diváci u televizí jásají. Ano, dočkali se, jejich oblíbený seriál je zpátky. Úvodní díl by se dal ve srovnání s druhým nazvat jen pokusem o Akta X. Tohle je oproti tomu úplně jiné kafe. Scénáře a režisérského křesla se tentokrát ujal […] Posted in TV Recenze
  • Akta X: Chci uvěřit (The X-Files: I Want to Believe)16. listopadu 2008 Akta X: Chci uvěřit (The X-Files: I Want to Believe) Uznejte, že jednou z nejtypičtějších lidských vlastností, je zvědavost. Nic nás neláká tak, jako různá tajemství či zákazy. „Co se stane, když? Co se skrývá pod povrchem? Jak je to ve skutečnosti?“ Zajímavé je, že vysvětlení může být […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Gillian Anderson6. února 2016 Gillian Anderson Gillian Leigh Anderson se narodila 9. srpna 1968 v Chicagu. Je dcerou počítačové analytičky Rosemary Alice a Homera Edwarda Andersona III., majitele filmové produkční společnosti. Mezi druhým a jedenáctým rokem života bydlela Gillian se […] Posted in Profily osob
  • Mitch Pileggi7. února 2016 Mitch Pileggi Mitchell Craig "Mitch" Pileggi se narodil 5. dubna 1952 v Portlandu ve státě Oregon. Je synem hospodyně Maxine Anny a Vita Pileggiho, zbrojařského dodavatele italského původu. Kvůli otcově práci se rodina často stěhovala – Mitch dochodil […] Posted in Profily osob
  • David Duchovny6. února 2016 David Duchovny David William Duchovny se narodil 7. srpna 1960 v New Yorku. Je prostředním ze tří dětí Margaret, skotské učitelky a Amrama, spisovatele židovského původu. Když mu bylo 11, rodiče se rozvedli, a on poté zůstal i se sourozenci žít s matkou […] Posted in Profily osob
  • Avengers – Nejmocnější hrdinové světa8. března 2015 Avengers – Nejmocnější hrdinové světa „Our world is about to break…tormented and attacked….lost from when we wake…with no way to go back…“ Touto znělkou na pozadí explodujícího města, ve kterém Avengers zrovna bojují s vyslanci Hydry, začíná jeden z nejlepších animáků za […] Posted in TV Recenze

Sledujte také Kritiky.cz na
Facebook nebo na Twitteru.
Kritiky.cz