Zuzana Pospíšilová: Hravá angličtina v křížovkách

Hracích kní­žek s ang­lič­ti­nou, češ­ti­nou, ba i mate­ma­ti­kou mi pro­šlo ruka­ma už něko­lik, ale tato roz­hod­ně děti zau­ja­la dokon­ce tak, že jsme téměř u kon­ce s luš­tě­ním. Je totiž neu­vě­ři­tel­ně jed­no­du­chá.  Najdete v ní více než 100 malých kří­žo­vek a osmismě­rek, kte­ré nej­sou ničím jiným, než hra­ním si s ang­lic­ký­mi slo­víč­ky.

V jed­no­du­chos­ti je krá­sa

Pochválit tu musím dvě věci. Asi bylo  hes­lem „V jed­no­du­chos­ti je krá­sa“, pro­to­že ten­to pra­cov­ní sešit má dvě hlav­ní výho­dy.

1. Obsahuje málo slo­ví­ček, neza­hl­cu­je. Je tu maxi­mál­ně deset, dva­cet slo­ví­ček z růz­ných témat. Ovoce, zele­ni­na, Dopravní pro­střed­ky, V ZOO,  Domácí zví­řa­ta, Rodina, Tělo, Nábytek, Škola, Čísla, Oblečení a Barvy… Prostě to, co dítě snad­no apli­ku­je do jakých­ko­liv škol­ních osnov.
  2. Křížovky a osmisměr­ky jsou roz­sa­ho­vě malé, dítě je tedy má cel­kem rych­le hoto­vé a vět­ši­nou správ­ně. Je to moti­vu­jí­cí, netrá­ví čas u zdlou­ha­vých cvi­če­ní a nelá­me si hla­vu s něčím, co ješ­tě nemá osvo­je­no.

A kdy­by náho­dou, na kon­ci kni­hy je vše vyře­še­né. Ale jed­no­du­chost a cel­ko­vě vel­mi vyda­ře­ný spád této kni­hy zajis­tí, že si děti nová slo­víč­ka osvo­jí tak nějak mimo­cho­dem. A o to jde.

Přidaná hod­no­ta? Ilustrace jsou hra­vé a dají se vyma­lo­vá­vat!

Mladší dítě při­šlo s tím, že ty čer­no­bí­lé ilu­stra­ce uvnitř pra­cov­ní­ho seši­tu lze pře­ce pěk­ně vyma­lo­vat pas­tel­ka­mi! Skvělé! Samozřejmě! A tím se tato kní­žeč­ka stá­vá doslo­va mul­ti­funkč­ní, pro­to­že když jí star­ší dítě celou vypl­ní, poslou­ží ješ­tě jako pěk­ná oma­lo­ván­ka.

Obrázky Drahomíra Trsťana jsou hra­vé a dětem se líbí. Mají švih, vyza­řu­je z nich pohyb a akce. Jakoby se posta­vič­ky v násle­du­jí­cí vte­ři­ně měli pohnout, mrk­nout nebo na vás zamá­vat. A to je k tako­vé učeb­ní pomůc­ce veli­ká výho­da…

Vydalo nakla­da­tel­ství Grada, 2016, www.grada.cz

Renata Petříčková

Knižní milov­ni­ce, kte­rá kni­hy ráda čte, upra­vu­je k doko­na­los­ti, ba i píše. Redaktorka časo­pi­so­vá, webo­vá i kniž­ní, copy­wri­ter­ka i spi­so­va­tel­ka. Vše pěk­né ve svém živo­tě pře­dá­vám dál....

• František Kvíz: Houbařův sen13. března 2016 František Kvíz: Houbařův sen Budete s vílou sbírat fialkový pyl, poslouchat vozy potulných cikánů, ucítíte pach vlků tak zblízka, až se vám budou ježit chlupy na zádech, nadýcháte na ruce zmrzlým obrům a já nevím, třeba ochutnáte ovčí sýr. Tyto pohádky doslova […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Ruské byliny A1/A2: Jana Hrčková19. září 2016 Ruské byliny A1/A2: Jana Hrčková Jak nejlépe se naučit cizí jazyk a ideálně i zábavnou formou? Tuto otázku si klade snad každý, kdo se k tomuto kroku chystá. Jednu z možností nabízí četba knih v originále. Asi si hned řeknete, že na to musíte být pokročilí, abyste byli […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Hledá se Dory – 80%27. června 2016 Hledá se Dory – 80% "Hledá se Dory." "Počkat, kdo?" "Dory!" "Tak jo, my vám ji pomůžeme najít." "Tak jo, a koho vlastně hledáme?".  Tak by se dal zjednodušeně popsat dlouho očekávaný animák Hledá se Dory, který vzniknul díky spolupráci Disney a Pixaru, pod […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Josef Schrötter: Ozdravení těla i ducha20. března 2016 Josef Schrötter: Ozdravení těla i ducha Potraviny, speciální potraviny, energie. Tři malé obrázky, které v symbolech výborně ukazují to, co najdete v knize. Autor patří  mezi přední české psychotroniky, léčitele a jeho zkušenosti čítají několik desítek let. Navíc v této knize, […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Kiršův Milionový email7. prosince 2015 Kiršův Milionový email O Davidu Kiršovi jsem se možná už někdy zmiňoval. Ačkoli mám o jeho osobě stále některé pochybnosti, jeho knížka Milionový email mne mile překvapila. Je fakt, že si mohl odpustit to ,,razítko“ na obálce s informací, že kniha je ověřena […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Veronica Rothová:  Rezistence24. března 2016 Veronica Rothová: Rezistence Rezistence je druhý díl trilogie Divergence od úspěšné spisovatelky Veronicy Roth. Když jsem dočetla Divergenci, byla jsem ráda, že jsem hned po ruce měla Rezistenci, protože konec byl otevřený a já jsem se samozřejmě co nejdříve chtěla […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Kabelka plná sladkých překvapení31. ledna 2016 Kabelka plná sladkých překvapení Představte si, že jste přišli do obchodu s oblečením. Vše vyberete, bud jdete po paměti, anebo se tak dlouho přehrabujete, než narazíte na na tu správnou věc. A těsně před odchodem Vám padne na poslední chvíli do oka kabelka. Na první […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Příručka pro šikovné holky19. listopadu 2015 Příručka pro šikovné holky Pamatujete si tu dětskou radost z vlastoručně vyrobené věci, z chvíle, kdy se nápad proměnil v něco, co jste si mohli obléct, někoho tím podarovat nebo to použít k nějaké rošťárně? O radost z tvoření jsou dnešní děti tak trochu ochuzené, […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Kočičí omalovánky – Yulia Mamonová3. dubna 2016 Kočičí omalovánky – Yulia Mamonová Mňauu, s tímto typickým zvukem vpadnou kočky do vašich životů a převrátí ho naruby, což potěší především příznivce těchto kočkovitých šelem. Po moudrých sovách s vševědoucíma očima přicházejí na řadu veselé, hravé, přítulné, hrdé a […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Michaela Fišarová: A-Ž půjdeš do školy: Pro kluky, co se neztratí24. března 2016 Michaela Fišarová: A-Ž půjdeš do školy: Pro kluky, co se neztratí „Počkej, až půjdeš do školy!“ Máte doma předškoláka a tato věta zní (většinou jako výhrůžka) u vás doma dost často? A chudák dítko neví, jestli se na ten „nový život“ těšit nebo spíš bát?  Jisté je, že ho čeká hodně novinek – noví […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)

Sledujte také Kritiky.cz na
Facebook nebo na Twitteru.
Kritiky.cz