ZOM-B 2 V podzemí

1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (1 hlasů, průměr: 1,00 z 5)

Jestliže milujete horory anebo fantasy příběhy, zajisté nepohrdnete druhým dílem ze série Zom – B,  v podzemí, od spisovatele Darrena Shana.

Darren Shan, vlastním jménem Darren O’Shaughnessey pochází z Irska a hororovým příběhům se věnuje od svých čtrnácti let. Po několika neúspěších prorazil až s knihou, příběhy Darrena Shana. Mezi jeho nejznámější díla patří Město, Demonata a právě již zmíněné Zom – B.

V prvním díle nás autor seznamuje s ne moc sympatickou puberťačkou Becky, která díky svému rasistickému a tyranskému otci, se k některým spolužákům ve škole chová nepřátelsky a povýšeně. Na internetu se objevují útoky zombií a Becky, které nikdo jiný neřekne jinak než B, má jen jediný úkol, a to, přežít.

V druhém díle se B probudí v nějaké místnosti a začíná si uvědomovat krutou pravdu. Je z ní zombík! Vzpomíná si, že její školu napadli zombie a ona, aby se zachránila, jim předhodila svého spolužáka Tylera. Ten se proměnil ve zrůdu toužící po mozku a B pak doslova vytrhnul srdce z těla a ona zemřela.

Jejím průvodcem „v novém životě“ se stane sympatický Reilly, který má za úkol se o ni v izolaci starat. Časem B zjistí, že není jako ostatní zombie, že je jiná. Reilly ji seznámí s dalšími revitalizovanými, jak je vojáci a lékaři nazývají a ona má za úkol se s nimi spřátelit a poznat je. Všechno je pro ni nové a tak těžké, že si mezi zomhlavouni, jak si mezi sebou říkají, nepadne do oka s nikým, jen s bojácným Markem. B je šokována vším, co se dozvídá a jednoho dne si uvědomí, že ani ve vojenském komplexu, ve kterém jsou všichni zavřeni, není v bezpečí.

Některé scény mi v knize přijdou málo popsané, že má čtenář problémy s představivostí. Další takové menší mínus bych viděla v tom, že se autor mohl více rozepsat. Když jsem se totiž do něčeho začetla a bavilo mě to, tak autor skočil jinam, to mě docela zklamalo.

Jinak se mi ale kniha líbila a musím uznat, že ji nechybí akce a ani napětí. Je psaná tak, aby se dobře četla, což považuji za velké plus! Dále se mi na knize líbí, jak autor dokázal popsat pocity a myšlenky hlavní hrdinky. Čtenář tak díky tomu dokáže pochopit, jak se asi musí B cítit a i když v prvním díle má k sympatické holce daleko, tak v druhém si k ní cestu najdete, kvůli tomu, co krutého zažívá.

Rozhodně si nenechám ujít pokračování a jen doufám, že nenapadne nikoho knihu zfilmovat. Myslím si totiž, že by to byl jen takový „béčkový“ horor, plný krve a příšer, bez možnosti poznat pocity a myšlenky, které v knize rozhodně nechybí.

• ISBN: 978-80-7544-054-9
  • Přeložil: Jakub Kalina
  • Počet stran: 171
  • Vydalo: Albatros Media
  • Hodnocení: 78%

Kniha ke koupi: Albatros Media.

Monika Knápková

Dům bez knih, je jako tělo bez duše.... Julius Zeyer Jsem redaktorkou na tomto webu a mimo jiné píšu knihy, články a povídky, které mi dodávají elán a energii do života.

• Mág: Učedník, Mistr a ti další – Sága Trhlinové války15. ledna 2016 Mág: Učedník, Mistr a ti další – Sága Trhlinové války Pug, aniž si uvědomil jak, náhle věděl, že se pohybují v čase dopředu. „Vymanili jsme se z časové pasti.“ potvrdil Macros. Pug seděl v němém údivu. Když před jeho očima vyvstal počátek, něco pocítil. Teď si byl znenadání jist. Podíval […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Zdroj4. ledna 2016 Zdroj „Není v povaze člověka – ani žádné jiné bytosti – začínat tím, že se dobrovolně vzdá, že si plivne do tváře a zatratí život; na to je třeba procesu mravní zkázy, jenž je u každého jedince jiný. Někteří se vzdávají pod dotekem prvního […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Jiří Březina: Promlčení12. října 2015 Jiří Březina: Promlčení Český literární rybníček rozvířil pětatřicetiletý Jiří Březina už svojí prvotinou Na kopci, za niž získal prestižní Cenu Jiřího Marka za nejlepší český detektivní román roku 2013. Byla kladně přijata jak čtenáři, tak kritiky. O dva roky […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Půlnoční koruna: Sarah J.Maasová – 53%14. února 2016 Půlnoční koruna: Sarah J.Maasová – 53% Okenice komíhající se v bouřlivém větru byly jedinou známkou jejího příchodu. Nikdo si jí nevšiml, když šplhala po zahradní zdi setmělého sídla, a díky hromu a vytí větru ženoucího se od nedalekého moře ji nikdo nezaslechl… Těmito věty […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Amber – deset výprav mezi světy4. ledna 2016 Amber – deset výprav mezi světy  ,,Jediný skutečný svět, všechny ostatní jsou jen stíny.“ Ačkoli má tato série jedny z nejpodivnějších obálek, jaké lze ve fantastické literatuře najít, jedná se zároveň o jednu z nejlepších a nejoriginálnějších sérií, jaké kdy byly […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Stanislava Jarolímková: Zajímavosti ze světových dějin 21. března 2016 Stanislava Jarolímková: Zajímavosti ze světových dějin 2 Kniha plná lehce zapamatovatelných informací z doby novověku aneb vzdělání a pobavení zároveň. Jak již napovídá samotný název, tato publikace obsahuje velké množství zajímavých faktů, které ovšem nejsou čtenáři předkládány jen jako […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Veronica Rothová: Divergence21. března 2016 Veronica Rothová: Divergence Divergence je prvním dílem ze stejnojmenné dystopické trilogie. Jsme v budoucnosti, ve zničeném Chicagu, kde je společnost rozdělena do pěti frakcí – Odevzdanost, Neohroženost, Mírumilovnost, Upřímnost a Sečtělost. Ve věku 16ti let se […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Šárka Zmátlíková: Kárová dáma7. prosince 2015 Šárka Zmátlíková: Kárová dáma Máte rádi záhady? Takové ty záhady, kdy vás autor donutí knížku přečíst celou, jinak se nedozvíte pravdu? Pokud ano, tak vás zajisté zaujme nová knížka Kárová dáma, od spisovatelky Šárky Zmátlíkové, kterou vydalo nakladatelství […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Brad Pilon: Jezte! Nejezte! Jezte!21. září 2015 Brad Pilon: Jezte! Nejezte! Jezte! Nečekejte další zaručený způsob, jak natrvalo snížit svoji hmotnost. Nečekejte dietu, která neomezí vaše návyky. Nečekejte způsob, díky němuž se ze stokilového válce stane štíhlá laňka. Čekejte další knihu o hubnutí, která možná přinese […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Concetta Bertoldi: Jaké je to v nebi?21. září 2015 Concetta Bertoldi: Jaké je to v nebi? Zajímáte se o posmrtný život? Láká vás tajemno a to, jak to s námi bude, až odejdeme na věčnost? Autorka Concetta Bertoldiová  tohle vše a ještě mnohem více odtajní ve své knize, jaké to je v nebi?, kterou vydalo nakladatelství […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)