Půlnoční koruna: Sarah J.Maasová – 53%

Okenice komí­ha­jící se v bouř­li­vém větru byly jedi­nou znám­kou jejího pří­chodu. Nikdo si jí nevšiml, když špl­hala po zahradní zdi setmě­lého sídla, a díky hromu a vytí větru ženou­cího se od neda­le­kého moře ji nikdo neza­slechl… Těmito věty začíná kniha Půlnoční koruna od spi­so­va­telky Sarah J.Maasové.

Sarah J.Maasová je ame­rická spi­so­va­telka, která píše pře­vážně fan­tasy a sci-fi. Její prvo­ti­nou je kniha Skleněný trůn, která vyšla v roce 2012 a skli­dila velký úspěch.

Její kniha Půlnoční koruna je druhý díl fan­tasy pří­běhu o dívce Celaeně, která se stala krá­lo­vou bojov­nicí. Král, který je mimo­řádně krutý a zlý, jí dal za úkol dělat pro něho veš­ke­rou špi­na­vou práci. To by ale nebyla Celaena, aby králi nevzdo­ro­vala a tak se ocitá v situ­aci, kdy musí chrá­nit nejen svůj, ale hlavně životy svých přá­tel. Za kaž­dou cenu se snaží při­jít na krá­lovo tajem­ství a tím se dostane do vel­kého nebez­pečí a její život se tak obrátí vzhůru nohami a už nikdy nebude jako dřív.

Autorka knihu píše ve třetí osobě, což už to mně hned ze začátku malinko odra­dilo (osobně mám radši knihy v první osobě, lépe se tak vžiju do děje). Její některé zdlou­havé sou­větí, jsem si musela pár­krát pře­číst znovu, pro­tože jsem se v tom ztrá­cela. Docela těžko se mi i ze začátku četla a zapa­ma­to­vá­vala jména, která pou­žívá, a až po zhruba čtyřech kapi­to­lách jsem si  zvykla. Trošku jsem se i ztrá­cela v tom, že jsem vlastně nepo­cho­pila, co pro hlavní hrdinku zna­me­nají přá­telé – je to v knize zvláštně pojaté a já tomu mnohdy nero­zu­měla.

Ti, kteří si ale tento pří­běh o bojov­nici oblíbí, určitě jako velké plus budou brát, že autorka dokáže vykres­lit pocity hlavní hrdinky tak, že se s nimi čte­nář dokáže takřka zto­tož­nit a má tak někdy pocit, jako by sám pro­ží­val určité situ­ace (např. prů­chod kata­kom­bami je fas­ci­nu­jící), což pova­žuji za výhru. Musím také při­znat, že si autorka umí velmi pěkně pohrát s detaily, a čte­nář tak nebude mít pro­blémy s před­sta­vi­vostí růz­ných věcí, situ­ací či osob. V knize také není nouze o intriky a magii a svým způ­so­bem má děj spád. Nicméně mě tento fan­tasy pří­běh pří­liš neo­slo­vil.

Když bych to měla shr­nout, tak věřím, že kniha Půlnoční koruna si zajisté najde spousty fany­nek po celém světě stejně tak, jako kniha Skleněný trůn a její hlavní hrdinka Celaena se tak zapíše do srdcí nejed­noho čte­náře, který má sla­bost pro silné fan­tasy pří­běhy.

• Autor:Sarah J. Maasová
  • Žánr:lite­ra­tura pro dívky, fan­tasy, fan­tasy pro děti, dob­ro­druž­ství, dob­ro­druž­ství
  • Nakladatelstvi:COOBOO
  • Datum vydání:25.01.2016

Kniha ke koupi: Albatros Media.

Monika Knápková

Dům bez knih, je jako tělo bez duše.... Julius Zeyer Jsem redak­tor­kou na tomto webu a mimo jiné píšu knihy, články a povídky, které mi dodá­vají elán a ener­gii do života.

• Anselm Grün: Jak překonávat konflikty9. listopadu 2015 Anselm Grün: Jak překonávat konflikty Sedmdesátiletý německý katolický kněz Anselm Grün má na kontě další publikaci, přeloženou do češtiny. Benediktinský mnich, ekonom, filosof, teolog, ekonom opatství Münsterschwarzach je mimořádně úspěšným autorem duchovní literatury. […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • MINDFUCk aneb proč a jak blbneme svou mysl a necháme se blbnout svou myslí4. prosince 2015 MINDFUCk aneb proč a jak blbneme svou mysl a necháme se blbnout svou myslí „Všechny zdi, o které sihlavu rozbíjím, jsou v mé hlavě.“ Buddha Knih o osobním rozvoji a borcení bariér, které máme v hlavě, jsou plné knihovny. Větinou trpí syndromem toho, že jsou strašně tlusté a polovina myšlenek se dvakrát […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Dragonlance…Sága dračích kopí12. ledna 2016 Dragonlance…Sága dračích kopí Kéž se tvůj meč nikdy nezlomí. Kéž tvé brnění nikdy nezreziví. Kéž tři měsíce vedou tvoji magii. Kéž jsou tvé modlitby vyslyšeny. Kéž je tvůj vous dlouhý. Kéž ti tvůj Životní úkol nikdy neurazí nos. Kéž tvá prakovka zpívá. Kéž […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Jitka Lenková: Tajemná místa Česka28. února 2016 Jitka Lenková: Tajemná místa Česka Máte rádi záhady, tajemství a navíc s oblibou putujete po pestrých koutech naší země? Pak by tato knížka rozhodně neměla uniknout vaší pozornosti. S knížkou se vydáte na „vzrušující putování po lokalitách opředených rouškou tajemství, […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Marta Davouze: Vypadni z mýho života!9. prosince 2015 Marta Davouze: Vypadni z mýho života! Román Marty Davouze s názvem Vypadni z mýho života! vyniká zajímavým skloubením autorčiných vzpomínek na dětství a následné ztráty iluzí v nevydařeném manželství na pozadí významných událostí. S hlavní postavou, Martou, se seznámíme […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Jiří Březina: Promlčení12. října 2015 Jiří Březina: Promlčení Český literární rybníček rozvířil pětatřicetiletý Jiří Březina už svojí prvotinou Na kopci, za niž získal prestižní Cenu Jiřího Marka za nejlepší český detektivní román roku 2013. Byla kladně přijata jak čtenáři, tak kritiky. O dva roky […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Amber – deset výprav mezi světy4. ledna 2016 Amber – deset výprav mezi světy  ,,Jediný skutečný svět, všechny ostatní jsou jen stíny.“ Ačkoli má tato série jedny z nejpodivnějších obálek, jaké lze ve fantastické literatuře najít, jedná se zároveň o jednu z nejlepších a nejoriginálnějších sérií, jaké kdy byly […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Martin Vopěnka – Nová planeta31. října 2015 Martin Vopěnka – Nová planeta Story na rozmezí sci-fi a biblické tragédie se jménem Nová planeta zaujme náctileté kluky a holky, ale zároveň se ho nemusejí bát ani dospělí.  Jeho autor má za sebou již slušnou řádku knih v různých žánrech. Martin Vopěnka je opravdu […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Brad Pilon: Jezte! Nejezte! Jezte!21. září 2015 Brad Pilon: Jezte! Nejezte! Jezte! Nečekejte další zaručený způsob, jak natrvalo snížit svoji hmotnost. Nečekejte dietu, která neomezí vaše návyky. Nečekejte způsob, díky němuž se ze stokilového válce stane štíhlá laňka. Čekejte další knihu o hubnutí, která možná přinese […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Aňa Geislerová: P. S.29. února 2016 Aňa Geislerová: P. S. Barevný „deníček“ herečky Ani Geislerové je už několik měsíců jedním z nejvíce kupovaných titulů v knihkupectvích a pravidelně se musí dělat dotisky. Známá herečka sestavila řadu svých fejetonů vydaných pro módní magazín ELLE do jedné […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)