Půlnoční koruna: Sarah J.Maasová – 53%

Okenice komíhající se v bouřlivém větru byly jedinou známkou jejího příchodu. Nikdo si jí nevšiml, když šplhala po zahradní zdi setmělého sídla, a díky hromu a vytí větru ženoucího se od nedalekého moře ji nikdo nezaslechl… Těmito věty začíná kniha Půlnoční koruna od spisovatelky Sarah J.Maasové.

Sarah J.Maasová je americká spisovatelka, která píše převážně fantasy a sci-fi. Její prvotinou je kniha Skleněný trůn, která vyšla v roce 2012 a sklidila velký úspěch.

Její kniha Půlnoční koruna je druhý díl fantasy příběhu o dívce Celaeně, která se stala královou bojovnicí. Král, který je mimořádně krutý a zlý, jí dal za úkol dělat pro něho veškerou špinavou práci. To by ale nebyla Celaena, aby králi nevzdorovala a tak se ocitá v situaci, kdy musí chránit nejen svůj, ale hlavně životy svých přátel. Za každou cenu se snaží přijít na královo tajemství a tím se dostane do velkého nebezpečí a její život se tak obrátí vzhůru nohami a už nikdy nebude jako dřív.

Autorka knihu píše ve třetí osobě, což už to mně hned ze začátku malinko odradilo (osobně mám radši knihy v první osobě, lépe se tak vžiju do děje). Její některé zdlouhavé souvětí, jsem si musela párkrát přečíst znovu, protože jsem se v tom ztrácela. Docela těžko se mi i ze začátku četla a zapamatovávala jména, která používá, a až po zhruba čtyřech kapitolách jsem si  zvykla. Trošku jsem se i ztrácela v tom, že jsem vlastně nepochopila, co pro hlavní hrdinku znamenají přátelé – je to v knize zvláštně pojaté a já tomu mnohdy nerozuměla.

Ti, kteří si ale tento příběh o bojovnici oblíbí, určitě jako velké plus budou brát, že autorka dokáže vykreslit pocity hlavní hrdinky tak, že se s nimi čtenář dokáže takřka ztotožnit a má tak někdy pocit, jako by sám prožíval určité situace (např. průchod katakombami je fascinující), což považuji za výhru. Musím také přiznat, že si autorka umí velmi pěkně pohrát s detaily, a čtenář tak nebude mít problémy s představivostí různých věcí, situací či osob. V knize také není nouze o intriky a magii a svým způsobem má děj spád. Nicméně mě tento fantasy příběh příliš neoslovil.

Když bych to měla shrnout, tak věřím, že kniha Půlnoční koruna si zajisté najde spousty fanynek po celém světě stejně tak, jako kniha Skleněný trůn a její hlavní hrdinka Celaena se tak zapíše do srdcí nejednoho čtenáře, který má slabost pro silné fantasy příběhy.

• Autor:Sarah J. Maasová
  • Žánr:literatura pro dívky, fantasy, fantasy pro děti, dobrodružství, dobrodružství
  • Nakladatelstvi:COOBOO
  • Datum vydání:25.01.2016

Kniha ke koupi: Albatros Media.

Monika Knápková

Dům bez knih, je jako tělo bez duše.... Julius Zeyer Jsem redaktorkou na tomto webu a mimo jiné píšu knihy, články a povídky, které mi dodávají elán a energii do života.

• Anselm Grün: Jak překonávat konflikty9. 11. 2015 Anselm Grün: Jak překonávat konflikty Sedmdesátiletý německý katolický kněz Anselm Grün má na kontě další publikaci, přeloženou do češtiny. Benediktinský mnich, ekonom, filosof, teolog, ekonom opatství Münsterschwarzach je mimořádně úspěšným autorem duchovní literatury. […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • MINDFUCk aneb proč a jak blbneme svou mysl a necháme se blbnout svou myslí4. 12. 2015 MINDFUCk aneb proč a jak blbneme svou mysl a necháme se blbnout svou myslí „Všechny zdi, o které sihlavu rozbíjím, jsou v mé hlavě.“ Buddha Knih o osobním rozvoji a borcení bariér, které máme v hlavě, jsou plné knihovny. Větinou trpí syndromem toho, že jsou strašně tlusté a polovina myšlenek se dvakrát […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Dragonlance…Sága dračích kopí12. 1. 2016 Dragonlance…Sága dračích kopí Kéž se tvůj meč nikdy nezlomí. Kéž tvé brnění nikdy nezreziví. Kéž tři měsíce vedou tvoji magii. Kéž jsou tvé modlitby vyslyšeny. Kéž je tvůj vous dlouhý. Kéž ti tvůj Životní úkol nikdy neurazí nos. Kéž tvá prakovka zpívá. Kéž […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Jitka Lenková: Tajemná místa Česka28. 2. 2016 Jitka Lenková: Tajemná místa Česka Máte rádi záhady, tajemství a navíc s oblibou putujete po pestrých koutech naší země? Pak by tato knížka rozhodně neměla uniknout vaší pozornosti. S knížkou se vydáte na „vzrušující putování po lokalitách opředených rouškou tajemství, […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Marta Davouze: Vypadni z mýho života!9. 12. 2015 Marta Davouze: Vypadni z mýho života! Román Marty Davouze s názvem Vypadni z mýho života! vyniká zajímavým skloubením autorčiných vzpomínek na dětství a následné ztráty iluzí v nevydařeném manželství na pozadí významných událostí. S hlavní postavou, Martou, se seznámíme […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Jiří Březina: Promlčení12. 10. 2015 Jiří Březina: Promlčení Český literární rybníček rozvířil pětatřicetiletý Jiří Březina už svojí prvotinou Na kopci, za niž získal prestižní Cenu Jiřího Marka za nejlepší český detektivní román roku 2013. Byla kladně přijata jak čtenáři, tak kritiky. O dva roky […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Amber – deset výprav mezi světy4. 1. 2016 Amber – deset výprav mezi světy  ,,Jediný skutečný svět, všechny ostatní jsou jen stíny.“ Ačkoli má tato série jedny z nejpodivnějších obálek, jaké lze ve fantastické literatuře najít, jedná se zároveň o jednu z nejlepších a nejoriginálnějších sérií, jaké kdy byly […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Martin Vopěnka – Nová planeta31. 10. 2015 Martin Vopěnka – Nová planeta Story na rozmezí sci-fi a biblické tragédie se jménem Nová planeta zaujme náctileté kluky a holky, ale zároveň se ho nemusejí bát ani dospělí.  Jeho autor má za sebou již slušnou řádku knih v různých žánrech. Martin Vopěnka je opravdu […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Brad Pilon: Jezte! Nejezte! Jezte!21. 9. 2015 Brad Pilon: Jezte! Nejezte! Jezte! Nečekejte další zaručený způsob, jak natrvalo snížit svoji hmotnost. Nečekejte dietu, která neomezí vaše návyky. Nečekejte způsob, díky němuž se ze stokilového válce stane štíhlá laňka. Čekejte další knihu o hubnutí, která možná přinese […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Aňa Geislerová: P. S.29. 2. 2016 Aňa Geislerová: P. S. Barevný „deníček“ herečky Ani Geislerové je už několik měsíců jedním z nejvíce kupovaných titulů v knihkupectvích a pravidelně se musí dělat dotisky. Známá herečka sestavila řadu svých fejetonů vydaných pro módní magazín ELLE do jedné […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)