Kolektiv autorů – České Budějovice pod hákovým křížem

Kniha České Budějovice pod hákovým křížem, kterou připravil osmičlenný kolektiv autorů z řad profesionálních historiků a jejich amatérských kolegů popisuje, jak se žilo v jihočeské metropoli za dob nacistické okupace ve čtyřicátých letech minulého století. Člověku, který se o danou historickou etapu zajímá, nabízí spousty informací o těžkém životě obyvatel tohoto krásného města za dob nacismu, ale dozví se i spoustu zajímavých informací o lidech, kteří se s okupací nehodlali smířit a formou tajného odboje se snažili s německými okupanty bojovat.

V knize České Budějovice pod hákovým křížem se tak člověk dozvídá nejen o těžkém životě obyvatel, ale i o odboji, o lidech, kteří kolaborovali s nacisty, ale i o zrádcích, kteří neváhali zaprodat své kamarády jen proto, aby se měli lépe. Dozvíme se řadu zajímavých příběhů, plných hrdinských činů, ale i zoufalství a zrady. Knihu doplňují i poutavé dobové fotografie, které tak čtenáři přibližují atmosféru té doby. Kniha tak obsahuje na jednom místě souhrnně sepsané všechny důležité informace o životě v protektorátu. Poutavým způsobem se v knize čtenář dočítá, jaká atmosféra panovala ve městě v době příchodu okupačních vojsk, o probíhajících raziích na židovské obyvatele, ale i o hrdinských činech místních obyvatel, kteří se nehodlali smířit s německými utlačovateli. Čtenář se v knize dočte, jak například vypadal politický život, sociální situace, nebo školství v dobách druhé světové války, postupně se tak čtenáři dozvídají zajímavé informace o životě obyvatel Českých Budějovic od počátku německé okupace, přes bombardování města spojeneckým letectvem, až po osvobození. Pokud se tedy chcete dozvědět zajímavé informace o jihočeské metropoli, jak to v ní vypadalo v dobách druhé světové války, je tato kniha určena právě pro vás.

Baví mě hudba, hry, filmy a knížky.....od Roku 2015 píšu recenze a novinky pro hudební servery Techno.cz a Shadowbox.cz