Frank Schätzing – Breaking News

Další pořádná bichle z dílny Franka Schätzinga je na světě. Autor, který rozhodně nemá problém naplnit požadovaný počet slov, se po nějakém čase vrací na tuzemský knižní trh s novinkou jménem Breaking News, ve které popisuje jak aktuální politická témata na Blízkém východě, tak rodinné osudy lidí žijících v této konflikty zpustošené oblasti. To vše za přítomnosti válečného reportéra Toma Hagena, kolem kterého se vše odehrává.

Německý autor Frank Schätzing vstoupil na knižní scénu již v roce 1995, ale na větší úspěch si musel počkat až do roku 2004, kdy mu vyšla kniha Vzpoura oceánů (Der Schwarm). V Breaking News se autor snaží jak o historický obraz Izraele, tak o komplexní popis konfliktu ve zmiňované oblasti.

Slavný reportér Tom Hagen už viděl téměř všechno. V krizových oblastech světa se prohání za příběhy, které poté sepisuje do svých velkolepých reportáží. Bohužel se za nimi prohání až tak bezhlavě, že na ostatní, kteří nesmýšlí stejně, se dívá shora. Když jeho senzacechtivost způsobí smrt několika rukojmí v Afghánistánu, je Tom nucen svoji kariéru začít odznovu skrze internetové magazíny. O tři roky později se v Izraeli objeví malá šance, kterou Tom uchopí pevně do rukou a už nechce pustit, ale neuvědomuje si, že už nejde jen o pověst, ale i život.

large

Jak již bylo řečeno, kniha rozhodně nepostrádá rozsah. Přibližně 900 stran se sice může zdát jako obrovské množství, kvůli kterému ji spousta čtenářů hned na první pohled odmítne, ale to dělají chybu. Je sice pravda, že některé pasáže jsem četl pouze ze setrvačnosti a seznamování s postavami a prostředím trvalo prvních asi 250 stran, ale Schätzing dokáže i přesto udržet váš zájem a touhu knihu dočíst, když už jste ji jednou rozečetli. Někdy je však tento rodinný epos – jak by se to, co Schätzing vytvořil, dalo nazvat – až příliš protkán historickými informacemi a souvislostmi, které až příliš narušují plynulost čtení.

Pokud si někdo myslí, že kniha je tvořena tak, aby zachytila Izrael pouze v negativním smyslu, tak se plete. Většina “špatných” situací je sice zasazena do této země, Schätzing však podává objektivní kontext celé situace a tedy to určitě není tak, že by na Izrael ukazoval prstem a označoval ho viníkem.

Hrdinové knihy jsou naopak předkládáni čtenáři tak, aby ukázali mnoho tváří Izraele a aby zachytili jeho vnitřní organizaci a způsob, jak se vypořádává s neustálým napětím. Vše do teď zmiňované a skutečnost, že se v knize prakticky nedá najít nějaká nesrovnalost, nasvědčuje tomu, že Schätzing využíval zdroje přímo z oblasti ke zjišťování informací potřebných pro tvorbu díla.

Kniha by se dala doporučit především těm, kteří tvrdí, že celou situaci v Izraeli znají a mají přečtenou, a co víc, že řešení mají přímo na jazyku, jen dostat moc a příležitost k tomu, je realizovat. Schätzing toto vše popisuje věrohodně, střízlivě a především zábavně, což je u knih to nejdůležitější (tedy pokud je zábava v tomto žánru vůbec možná).

Osobně dost dobře nemůžu zhodnotit, zda by se události popisované v knize mohly ve skutečnosti odehrát a proto zůstane Breaking News fiktivním thrillerem se spoustou akce uvnitř. Celkové hodnocení tak může být jen kladné a jediným mínusem zůstává již několikrát zmiňovaná délka, bez které by se to v některých pasážích obešlo. Fanoušci žánru však rozhodně zklamaní nebudou a knihu si vychutnají plnými doušky.

• EAN: 9788024249742
  • ISBN: 978-80-242-4974-2
  • Nakladatel: Knižní klub
  • Vazba: Pevná bez přebalu lesklá
  • Počet stran: 888
  • Rok vydání: 2015
  • Rozměry: 155,0×235,0x55,0mm
  • Váha: 972g
  • Jazyk: Česky

Knihy k recenzi poskytnul web dobre-knihy.cz, kde si můžete knihu rovnou koupit.

DobreKnihyBanner

• Jak přesvědčivě vyjednávat8. prosince 2015 Jak přesvědčivě vyjednávat České „Sedávej  panenko v koutě, budeš-li hodná, najdou tě,“ platilo možná před sto lety v dnešní době si můžeme být jisti, že taková panenka by se v koutě, dřív než by ji našli, unudila k smrti. V dnešním dravém světě platí, že co si […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Kočičí omalovánky – Yulia Mamonová3. dubna 2016 Kočičí omalovánky – Yulia Mamonová Mňauu, s tímto typickým zvukem vpadnou kočky do vašich životů a převrátí ho naruby, což potěší především příznivce těchto kočkovitých šelem. Po moudrých sovách s vševědoucíma očima přicházejí na řadu veselé, hravé, přítulné, hrdé a […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Šárka Zmátlíková: Kárová dáma7. prosince 2015 Šárka Zmátlíková: Kárová dáma Máte rádi záhady? Takové ty záhady, kdy vás autor donutí knížku přečíst celou, jinak se nedozvíte pravdu? Pokud ano, tak vás zajisté zaujme nová knížka Kárová dáma, od spisovatelky Šárky Zmátlíkové, kterou vydalo nakladatelství […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • RECENZE: RUDÁ KRÁLOVNA27. prosince 2015 RECENZE: RUDÁ KRÁLOVNA Rudá královna je první díl trilogie, kterou u nás vydává nakladatelství Cooboo. Autorkou této série a celého dystopického světa je mladá Victoria Aveyardová a já se stále nepřestávám divit, jak mohla vymyslet něco tak geniálního. Svět […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Soví omalovánky26. března 2016 Soví omalovánky   Hůůů, hůůů, už se sem slétají ze všech koutů … Kdo? No přeci sovy! Malé, velké, vážné, veselé, které sledují svět svýma velkýma očima, kterým nic podstatného neunikne. Sovy, které jsou považovány za symbol moudrosti a vědění. […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Atlasova vzpoura15. ledna 2016 Atlasova vzpoura „Identifikujte dominantní filosofii ve společnosti a můžete předvídat její budoucnost.“ Ayn Rand Jen příliš dlouhý společenský román nebo predikce, která se naplňuje? Filmové plátno a vlastně i literatura už nabídly slušný počet […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Jutta Heller: To zvládnu! Zvyšte svou psychickou odolnost7. března 2016 Jutta Heller: To zvládnu! Zvyšte svou psychickou odolnost Probudí ho první paprsky slunce, téměř každý den se podobá tomu předchozímu. Klokan se protáhne, vytřepe si z kožichu zbytky větviček a rozhlédne se kolem sebe. Hlas přírody mu napoví, co je třeba. Odrazem silných zadních nohou se […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Anselm Grün: Jak překonávat konflikty9. listopadu 2015 Anselm Grün: Jak překonávat konflikty Sedmdesátiletý německý katolický kněz Anselm Grün má na kontě další publikaci, přeloženou do češtiny. Benediktinský mnich, ekonom, filosof, teolog, ekonom opatství Münsterschwarzach je mimořádně úspěšným autorem duchovní literatury. […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Concetta Bertoldi: Jaké je to v nebi?21. září 2015 Concetta Bertoldi: Jaké je to v nebi? Zajímáte se o posmrtný život? Láká vás tajemno a to, jak to s námi bude, až odejdeme na věčnost? Autorka Concetta Bertoldiová  tohle vše a ještě mnohem více odtajní ve své knize, jaké to je v nebi?, kterou vydalo nakladatelství […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Ondřej Neff: Digitální fotografie polopatě18. listopadu 2015 Ondřej Neff: Digitální fotografie polopatě V podvečer 11. listopadu se v pražském ateliéru Megapixel uskutečnil křest knihy Ondřeje Neffa Digitální fotografie polopatě. Knihu pokřtil český portrétní a reportážní fotograf Antonín Kratochvíl, jež žije v Americe. Když v roce 2006 […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)