Danielle Steel: Narozeniny, Přátelé navždy, Hotel Vendôme, Zrada a Milovat znovu (zlatý box)

V nakladatelství IKAR vyšel před Vánoci opravdový dárek pro milovníky románů Danielle Steel. Ve zlatém boxu, graficky zpracovaném jako dárek, převázaný  ozdobnou stužkou, se ukrývá asi nejoblíbenějších knižních počinů úspěšné autorky z posledních let – Narozeniny, Přátelé navždy, Hotel Vendôme, Zrada a Milovat znovu.

O tom, že osmašedesátiletá Danielle Steel patří k nejplodnějším americkým autorkám současnosti netřeba pochybovat.  Kromě desítek románů, z nichž většina se ihned po vydání stala bestsellery, je i autorkou novel, její dílo čítá na tisíc svazků a zhruba pětina románových předloh byla zfilmována.  Kde bere autorka ke svým knižním počinům inspiraci, je zcela nasnadě. Pokud by totiž napsala autobiografii, zřejmě by předčila nejdivočejší představy svých čtenářek a všechny trampoty, které nachystala svým románovým hrdinkám.

Danielle Steel se narodila dva roky po válce v New Yorku, část dětství strávila v Paříži.  Od sedmi let žila v New Yorku s otcem, rodiče se totiž rozvedli a matku v Evropě navštěvovala dívka jen zřídka.  Poprvé oblékla svatební šaty v osmnácti letech. Během následujících desetiletí stanula před oltářem ještě čtyřikrát. Díky tomu umí dopodrobna ve svých románech popsat pocity nastávajících nevěst i starosti, související se svatbou. Stejně dobře umí čtenáři přiblížit i trampoty s výchovou dětí – ke svým sedmi biologickým adoptovala další dvě – o jednoho syna však přišla – takže je čtenářsky věrohodná i při popisu bolesti ze ztráty dítěte.  V románech se nevyhýbá ani situacím, kdy se většinou vedlejší postavy zaplétají s drogami, vězením nebo jsou vystaveny velkému mediálnímu tlaku. Jeden z jejích manželů měl zkušenosti s drogami, mediální humbuk kolem synovy adopce, který v podstatě donutil mladíka k sebevraždě a manželství s mužem, jež „seděl“ za znásilnění – všechny tyto zkušenosti dokázala paradoxně využít ve svůj prospěch a zúročit je ve svých knihách. Možná díky věrohodnosti, s jakou čtenářům osudy svých hrdinek a hrdinů předkládá a pochopení pro krátkodobé přešlapy a složitost mezilidských vztahů z ní učinilo nejčtenější autorku napříč kontinenty.

Co se týče výběru románů do zlatého boxu nakladatelství IKAR, byl zřejmě činěn s vědomím, aby příběhy byly odlišné. Čtenář se tak může pohybovat napříč americkou společností a může si udělat dobrou představu o kreativitě autorky.

Brožovaná vazba jednotlivých knih dokázala snížit cenu boxu jako kompletu, proto ho pořídíte kolem pětistovky.  Co se týče překladu, tři knihy přeložila Dagmar Čápová, po jedné Jiřina Stárková a Milena Pellarová. Větší počet překladatelek o kompletu, který má působit jako celek, nebyla na škodu, jelikož překladatelky plně respektovaly autorčin styl.

Knihy k recenzi poskytnul web dobre-knihy.cz, kde si můžete knihu rovnou koupit.

DobreKnihyBanner

Jana Špačková