Bytosti z bájí a legend: Anita Ganeriová

Různé bytosti, které často naháněly hrůzu, už když se vyslovilo jejich jméno či naopak ty hodné, které měly lidi chránit, jsou součástí života člověka snad odjakživa. Různá smyšlená vyprávění o přírodních jevech, vzniku světa či bozích pomáhaly lidem, aby dokázali lépe pochopit svět kolem sebe. Určitě každý z nás už někdy slyšel o bájném Pegasovi, Fénixovi, Medúzách či dracích. Někteří tvorové jsou oblíbení i v současné literární či filmové tvorbě, a tak máme představu, jak asi vypadá zlobr, zoombie, čarodějnice, vlkodlaci či upíři. Ovšem některé tvory sice známe, ale jejich konkrétní podobu již ne. Většinou si je představujeme tak, jak je naše fantazie stvořila při čtení třeba Starých řeckých bájí a pověstí. Některé bytosti jsou nám naopak úplně neznámé, protože jsou typické pro jiné kultury či oblasti světa. Mnohdy ale zjistíme, že i jiné kultury mají podobné bytosti těm, které známe my, jen se liší třeba svými vlastnostmi či svým vzhledem.

S ilustrovaným průvodcem Bytosti z bájí a legend od nakladatelství Fragment máte nyní vy a vaše děti šanci si o různých bytostech z bájí, legend a mýtů nejen přečíst zajímavé informace, ale zároveň si prohlédnout i doprovodné trojrozměrné digitální ilustrace, kdy tvorové téměř před vašimi zraky ožijí. Představa o jednotlivých bytostech tak bude kompletní.

A tak vstupte do světa podivných bytostí a bájných tvorů, kteří jsou opředeni mnoha tajemstvími a záhadami. Z některých vám bude naskakovat husí kůže, některé vás třeba i zaujmou. Ne všechny byly vždycky zlé, i když jejich vzhled nebyl nikterak půvabný. I když většina mytologických bytostí vznikla díky nejtemnějším obavám člověka, ale některé vznikly naopak díky lepším stránkám člověka.

mýty a legendy, bytosti, ilustrovaný průvodce
Vícehlaví hadi také patří k bájným stvořením nahánějícím hrůzu.

Na stránkách obrazového průvodce se potkáte s tvory, kteří spadají do různých kategorií, dle nichž jsou i kapitoly v knížce rozděleny. Čeká na vás seznámení s draky, létajícími tvory, chimérami, napůl lidmi a napůl zvířaty, vodními tvory, obry, antromorfy, démony a zlými duchy. Vše je doprovázeno mnohdy až realistickými ilustracemi, kdy u některých stránek budete chtít raději otočit hodně rychle dále, jak děsivě daní tvorové vypadají, zvlášť při představě, že byste se s nimi skutečně potkali.

Ilustrovaný průvodce je určen pro děti od 9 let, ovšem určitě zaujme i rodiče, kteří si s potěšením knížku nejen prohlédnou, ale i přečtou.  Věděli jste, že v pověstech Indie a Afriky se objevuje chiméra (tvor stvořený z částí těl různých zvířat) zvaná rompo, který „měl hlavu zajíce, lidské uši a metr dlouhé tělo s dlouhým ocasem. Přední tlapy si vypůjčil od jezevce a zadní od medvěda. Živil se výlučně lidskými ostatky, po nocích prohledával a obcházel hřbitovy, až se nakonec pustil do hrabání …“

Docela by bylo i zajímavé se dozvědět, proč bytosti měly zrovna takové podoby, které jim lidé dali, co je k tomu vedlo. U některých bytostí to vyplývá z atributů, které jsou jednotlivým zvířatům či lidem přisuzovány, někde je původ nejistý. I tak jde o zdařilou knížku, s níž se ocitnete v mnohdy až děsivém světě.

Vydalo: nakladatelství Fragment

Knížku lze zakoupit na stránkách Albatros Media.

• Šárka Zmátlíková: Kárová dáma7. prosince 2015 Šárka Zmátlíková: Kárová dáma Máte rádi záhady? Takové ty záhady, kdy vás autor donutí knížku přečíst celou, jinak se nedozvíte pravdu? Pokud ano, tak vás zajisté zaujme nová knížka Kárová dáma, od spisovatelky Šárky Zmátlíkové, kterou vydalo nakladatelství […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • MINDFUCk aneb proč a jak blbneme svou mysl a necháme se blbnout svou myslí4. prosince 2015 MINDFUCk aneb proč a jak blbneme svou mysl a necháme se blbnout svou myslí „Všechny zdi, o které sihlavu rozbíjím, jsou v mé hlavě.“ Buddha Knih o osobním rozvoji a borcení bariér, které máme v hlavě, jsou plné knihovny. Větinou trpí syndromem toho, že jsou strašně tlusté a polovina myšlenek se dvakrát […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Kočičí omalovánky – Yulia Mamonová3. dubna 2016 Kočičí omalovánky – Yulia Mamonová Mňauu, s tímto typickým zvukem vpadnou kočky do vašich životů a převrátí ho naruby, což potěší především příznivce těchto kočkovitých šelem. Po moudrých sovách s vševědoucíma očima přicházejí na řadu veselé, hravé, přítulné, hrdé a […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • RECENZE: Pekelné stroje 1 – Mechanický anděl1. prosince 2015 RECENZE: Pekelné stroje 1 – Mechanický anděl Od autorky Cassandry Clare, která je známá především svou úspěšnou sérií Nástroje smrti, právě vyšel první díl nové trilogie Pekelné stroje – Mechanický anděl. Tato trilogie předchází šestidílné sérii Nástroje smrti. Jelikož jsem […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Soví omalovánky26. března 2016 Soví omalovánky   Hůůů, hůůů, už se sem slétají ze všech koutů … Kdo? No přeci sovy! Malé, velké, vážné, veselé, které sledují svět svýma velkýma očima, kterým nic podstatného neunikne. Sovy, které jsou považovány za symbol moudrosti a vědění. […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • 5. září 2015 Richard Branson: Byznys v plné nahotě „Pokud vstupujete do odvětví později než ostatní, musíte k němu přistoupit tak, jako nikdo před vámi.“ Richard Branson O Richardu Bransonovi, majiteli imperia Vrign Group, občas nějaká zpráva proběhne i u nás. Naposledy to bylo v […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Atlasova vzpoura15. ledna 2016 Atlasova vzpoura „Identifikujte dominantní filosofii ve společnosti a můžete předvídat její budoucnost.“ Ayn Rand Jen příliš dlouhý společenský román nebo predikce, která se naplňuje? Filmové plátno a vlastně i literatura už nabídly slušný počet […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Amber – deset výprav mezi světy4. ledna 2016 Amber – deset výprav mezi světy  ,,Jediný skutečný svět, všechny ostatní jsou jen stíny.“ Ačkoli má tato série jedny z nejpodivnějších obálek, jaké lze ve fantastické literatuře najít, jedná se zároveň o jednu z nejlepších a nejoriginálnějších sérií, jaké kdy byly […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • RECENZE: RUDÁ KRÁLOVNA27. prosince 2015 RECENZE: RUDÁ KRÁLOVNA Rudá královna je první díl trilogie, kterou u nás vydává nakladatelství Cooboo. Autorkou této série a celého dystopického světa je mladá Victoria Aveyardová a já se stále nepřestávám divit, jak mohla vymyslet něco tak geniálního. Svět […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Hellboy 3: Spoutaná rakev a další příběhy (100 %)12. dubna 2016 Hellboy 3: Spoutaná rakev a další příběhy (100 %) Tak mám prvního Hellboye. Díky spolupráci s partnerem si čtu jeden z prvních komiksů o Hellboyi, kterého jsem prvně viděl ve filmu už před více než 10 lety. Znám Hellboye pouze z filmu a tak si rád přečtu jeho původní komiksovou verzi. […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)