RECENZE: Pekelné stroje 1 – Mechanický anděl

Od autorky Cassandry Clare, která je známá pře­de­vším svou úspěš­nou sérií Nástroje smrti, právě vyšel první díl nové tri­lo­gie Pekelné stroje – Mechanický anděl. Tato tri­lo­gie před­chází šes­ti­dílné sérii Nástroje smrti.

Jelikož jsem Nástroje smrti nečetla, tak jsem se poměrně obá­vala, zda se mám do Mechanického anděla pouš­tět, abych celý svět lovců stínů a démonů pocho­pila. Ale po pře­čtení jsem zjis­tila, že mé obavy byly zby­tečné – s kli­dem se můžete do Mechanického anděla pus­tit, i když tento svět vůbec neznáte.

O čem kniha vlastně je?

Šestnáctiletá Tessa roku 1878 při­jíždí z Ameriky do Londýna za svým bra­t­rem Nathanielem. Po pří­jezdu se jí však zmocní podivné bytosti, které si říkají Temné sestry a uvězní ji. Připravují ji pro tajem­ného Magistra a tak se Tessa dozví, že má dar pro­mě­nit se v někoho jiného. Při jejím útěku zjistí, že slu­žebná není člo­věk, ale mecha­nická bytost. A to se do všeho ještě zaple­tou lovci stínů…

Nejprve jsem z knihy měla strach – neznámý svět a his­to­rická fan­tasy. Ani jedno není můj šálek kávy, ale na dru­hou stranu mě neu­stále něco ke knize táhlo. Jsem moc ráda, že jsem se roz­hodla si knihu pře­číst, pro­tože jsem udě­lala jen dobře a svět lovců stínů, který vymys­lela Cassandra Clare, je jed­no­duše geni­ální a já už se těším, až si pře­čtu i ostatní knihy od této autorky.

Co se týče děje, ten neměl chybu – už od první strany jsem byla vta­žena do tajemné atmo­sféry a postupně mi byly odha­lo­vány kouty úplně nového světa – lovci stínů, démoni, upíři, andělé, čaro­děj­nice a mnozí další. Byla jsem pře­kva­pena, jak je kniha napsána čtivě a i přes poměrně slo­žitý svět, který je zde líčen, je text sro­zu­mi­telný a vše je vysvět­leno tak, že jsem to (jakožto nezna­lec) pocho­pila.

Netušila jsem, že se v dneš­ním světě pře­hl­ce­ném dysto­pic­kými séri­emi, nad­po­zem­skými bytostmi a upíry ještě dá vytvo­řit tak geni­ální nápad jako má Cassandra. Lovci stínů  s mecha­nic­kými bytostmi mě moc bavili a cel­kově celý smysl knihy má i hloubku a filo­so­fic­kou myš­lenku, což jsem u fan­tasy s krve­lač­nými upíry opravdu neče­kala.

Příběh je plný mnoha postav, proto mi chvíli trvalo se zori­en­to­vat v tom, kdo je kdo. Ale poté jsem se od knihy nemohla odtrh­nout – ať už kvůli čti­vému ději plného napětí, akce a tajemna, ale i sple­ti­tých vztahů a tro­chu roman­tiky.

Mechanický anděl je dobrou vol­bou pro všechny, kteří mají rádi young adult, fan­tasy, nebo jen chtějí unik­nout rea­litě a ale­spoň na chvíli se ocit­nout někde jinde. Mechanický anděl Vám to roz­hodně zaručí.

• Nakladatel: YOLI
  • Série: Pekelné stroje (1.díl)
  • Jazyk: česky
  • Pořadí vydání: 1.
  • Rok a měsíc vydání: 2015/10
  • Počet stran: 368
  • Vazba: Paperback
  • Formát, hmot­nost: 125 × 200 mm, 356 g

Kniha ke koupi na Bux.cz.

Vendula Jindrová

Jsem velká milov­nic čtení, psaní, knih a pří­běhů, díky kte­rým dokážu zapo­me­nout na svět okolo. Kromě lite­ra­tury ještě hraju na kla­vír, zají­mám se o jógu, pří­rodní kos­me­tiku a zdravý životní styl. Doufám, že se vám mé články budou líbit a že si třeba i něja­kou knihu na mé dopo­ru­čení pře­čtete! ;)

• Amber – deset výprav mezi světy4. ledna 2016 Amber – deset výprav mezi světy  ,,Jediný skutečný svět, všechny ostatní jsou jen stíny.“ Ačkoli má tato série jedny z nejpodivnějších obálek, jaké lze ve fantastické literatuře najít, jedná se zároveň o jednu z nejlepších a nejoriginálnějších sérií, jaké kdy byly […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Šárka Zmátlíková: Kárová dáma7. prosince 2015 Šárka Zmátlíková: Kárová dáma Máte rádi záhady? Takové ty záhady, kdy vás autor donutí knížku přečíst celou, jinak se nedozvíte pravdu? Pokud ano, tak vás zajisté zaujme nová knížka Kárová dáma, od spisovatelky Šárky Zmátlíkové, kterou vydalo nakladatelství […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Bytosti z bájí a legend: Anita Ganeriová29. března 2016 Bytosti z bájí a legend: Anita Ganeriová Různé bytosti, které často naháněly hrůzu, už když se vyslovilo jejich jméno či naopak ty hodné, které měly lidi chránit, jsou součástí života člověka snad odjakživa. Různá smyšlená vyprávění o přírodních jevech, vzniku světa či bozích […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Concetta Bertoldi: Jaké je to v nebi?21. září 2015 Concetta Bertoldi: Jaké je to v nebi? Zajímáte se o posmrtný život? Láká vás tajemno a to, jak to s námi bude, až odejdeme na věčnost? Autorka Concetta Bertoldiová  tohle vše a ještě mnohem více odtajní ve své knize, jaké to je v nebi?, kterou vydalo nakladatelství […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Veronica Rothová:  Rezistence24. března 2016 Veronica Rothová: Rezistence Rezistence je druhý díl trilogie Divergence od úspěšné spisovatelky Veronicy Roth. Když jsem dočetla Divergenci, byla jsem ráda, že jsem hned po ruce měla Rezistenci, protože konec byl otevřený a já jsem se samozřejmě co nejdříve chtěla […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • DÁM TI SLUNCE – JANDY NELSONOVÁ 92 %21. března 2016 DÁM TI SLUNCE – JANDY NELSONOVÁ 92 % „Totiž – co když je to Jude, kdo to v sobě má? Proč by to tak nemohlo být? Surfuje po vlnách velikých jako barák a skočit dokáže odkudkoli. Má kůži, která ji padne, a kamarády a tátu a sweetwineovský dar a žábry a ploutve krom normálních […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Dragonlance…Sága dračích kopí12. ledna 2016 Dragonlance…Sága dračích kopí Kéž se tvůj meč nikdy nezlomí. Kéž tvé brnění nikdy nezreziví. Kéž tři měsíce vedou tvoji magii. Kéž jsou tvé modlitby vyslyšeny. Kéž je tvůj vous dlouhý. Kéž ti tvůj Životní úkol nikdy neurazí nos. Kéž tvá prakovka zpívá. Kéž […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Půlnoční koruna: Sarah J.Maasová – 53%14. února 2016 Půlnoční koruna: Sarah J.Maasová – 53% Okenice komíhající se v bouřlivém větru byly jedinou známkou jejího příchodu. Nikdo si jí nevšiml, když šplhala po zahradní zdi setmělého sídla, a díky hromu a vytí větru ženoucího se od nedalekého moře ji nikdo nezaslechl… Těmito věty […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Kiršův Milionový email7. prosince 2015 Kiršův Milionový email O Davidu Kiršovi jsem se možná už někdy zmiňoval. Ačkoli mám o jeho osobě stále některé pochybnosti, jeho knížka Milionový email mne mile překvapila. Je fakt, že si mohl odpustit to ,,razítko“ na obálce s informací, že kniha je ověřena […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Frank Schätzing – Breaking News6. ledna 2016 Frank Schätzing – Breaking News Další pořádná bichle z dílny Franka Schätzinga je na světě. Autor, který rozhodně nemá problém naplnit požadovaný počet slov, se po nějakém čase vrací na tuzemský knižní trh s novinkou jménem Breaking News, ve které popisuje jak aktuální […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)