Jak přesvědčivě vyjednávat

České „Sedávej  panenko v koutě, budeš-li hodná, najdou tě,“ platilo možná před sto lety v dnešní době si můžeme být jisti, že taková panenka by se v koutě, dřív než by ji našli, unudila k smrti.

V dnešním dravém světě platí, že co si nevyjednáte, to nemáte. Zdá se vám, že dosáhnout svých cílů rychle, snadno a tak, abyste byli vy a pokud možno i protistrana spokojeni, je nemožné? Naopak – německý autor Thomas Fritzsche dokazuje, že dosáhnout svého je reálné. Bez snažení, učení a komunikace s protistranou to ale nepůjde. Návody, jak přesvědčivě vyjednávat, shrnul do stejnojmenné publikace s podtitulem Psychologické strategie a metody, která vyšla v nakladatelství Grada.

Pětapadesátiletý Thomas Fritzsche je diplomovaným psychologem, psychoterapeutem a trenérem vedoucích pracovníků. Pracuje podle zásad behaviorální a systematické terapie, používá také hypnoterapii.  Zabývá se také tím, jak lze optimalizovat osobní působení.  Důraz klade na komunikaci, jíž je třeba neustále trénovat a pilovat.

V předmluvě jakoby se Fritzsche obhajoval, že sáhl k tématu, o němž již vyšly desítky, ne-li stovky knih. „Publikace, kterou právě držíte v rukou, pojednává o všech psychologických aspektech vyjednávání pro každodenní praxi. Pokud ji přečtete, nebudete muset číst žádnou další o tom, jak vést vyjednávání,“ zmiňuje hlavní přínos knihy.  Čtenář mu musí dát za pravdu. Brožovaná kniha obsahuje to nejdůležitější z teorie i praxe komunikace a navíc zmiňuje i situace, k nimž dochází v praxi a nabízí jejich konkrétní řešení. „Z vlastní zkušenosti vím, že pomocí příkladů jsou teoretické znalosti lépe srozumitelné a uchopitelné.  Proto základní teze dokresluji různými praktickými příklady a někdy také konkrétními cvičeními. Když si přečtené vzápětí procvičíte, přejde vám mnohé hned do krve a bude pak při použití v praxi působit přirozeněji.“

Na hned první úskalí v komunikaci, v řešení konfliktů a v přesvědčivém vyjednávání narazíme hned v první ze sedmi kapitol. Bývá jím aktivní naslouchání, jehož schopnost současné populaci chybí.  Projevy drobných znamení pozornosti, prostor pro vypovídání se protistrany a krátké shrnutí toho, co bylo vyslechnuto, se může zdát jako zbytečná ztráta času, jak ale Thomas Fritzsche ukazuje na příkladech, opak je pravdou.  Dalším klíčem k úspěchu je vyjadřování se v první osobě a vyjadřování svých pocitů Takže již žádné: „ Využívat mě, to by ti šlo…“ ale „Jsem zklamán a mám pocit, jako bych byl využíván.“ Další kapitola je věnována řeči těla. Pokud si osvojíte jednotlivé principy, „nenadřete se“ tolik ústy. Důležitou částí knihy jsou vyjednávací zásady.  Autor nabízí využít přístupu kooperativního vyjednávání anebo strategického vyjednávání.  O souboru komunikačních a kooperačních technik pro pokročilé pojednává kapitola o neurolingvistickém programování (NLP).

Kladem knihy je hlavně přehlednost, srozumitelnost a stručnost.

• Autor: Fritzsche Thomas
  • Formát / stran: 14×21 cm, 200 stran
  • Datum vydání: 11.11.2015
  • Katalogové číslo: 30002
  • ISBN: 978-80-247-5726-1

Kniha ke koupi na Grada.cz.

Jana Špačková

Více info o autorce: http://janaspackovaknihy.webnode.cz/

• Jiří Březina: Promlčení12. října 2015 Jiří Březina: Promlčení Český literární rybníček rozvířil pětatřicetiletý Jiří Březina už svojí prvotinou Na kopci, za niž získal prestižní Cenu Jiřího Marka za nejlepší český detektivní román roku 2013. Byla kladně přijata jak čtenáři, tak kritiky. O dva roky […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Mág: Učedník, Mistr a ti další – Sága Trhlinové války15. ledna 2016 Mág: Učedník, Mistr a ti další – Sága Trhlinové války Pug, aniž si uvědomil jak, náhle věděl, že se pohybují v čase dopředu. „Vymanili jsme se z časové pasti.“ potvrdil Macros. Pug seděl v němém údivu. Když před jeho očima vyvstal počátek, něco pocítil. Teď si byl znenadání jist. Podíval […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Frank Schätzing – Breaking News6. ledna 2016 Frank Schätzing – Breaking News Další pořádná bichle z dílny Franka Schätzinga je na světě. Autor, který rozhodně nemá problém naplnit požadovaný počet slov, se po nějakém čase vrací na tuzemský knižní trh s novinkou jménem Breaking News, ve které popisuje jak aktuální […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • FilmovePribehySmall19. listopadu 2015 Zdeněk Svěrák: Filmové příběhy Asi jen stěží byste v České republice hledali někoho, kdo nikdy neviděl filmy Obecná škola, Kolja nebo Vratné lahve. Zdeněk Svěrák ve své knize s názvem Filmové příběhy předkládá čtenáři možnost ponořit se do filmových povídek, podle […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Osmisměrky pro seniory – recepty ze zahrádky24. března 2016 Osmisměrky pro seniory – recepty ze zahrádky Nakladatelství Fragment vydává další z řady Osmisměrek pro seniory. Po Nepečených dortech a zákuscích, Otázkách a odpovědích pro zahrádkáře a Nejznámějších filmových místech má nová publikace podtitul Recepty ze zahrádky. Takže chtě […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • MACMAHON, Kathleen. Takhle to končí8. dubna 2016 MACMAHON, Kathleen. Takhle to končí Příběh o hledání kořenů. Příběh o hledání blízkosti a vzdálenosti. Příběh o prožívání života tady a teď. Hlavní hrdinka Addie, architektka na volné noze, miluje dvě věci, plavání a psa. Addie se v něčem podobá Lole, která běží o život. […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Šárka Zmátlíková: Kárová dáma7. prosince 2015 Šárka Zmátlíková: Kárová dáma Máte rádi záhady? Takové ty záhady, kdy vás autor donutí knížku přečíst celou, jinak se nedozvíte pravdu? Pokud ano, tak vás zajisté zaujme nová knížka Kárová dáma, od spisovatelky Šárky Zmátlíkové, kterou vydalo nakladatelství […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Kabelka plná sladkých překvapení31. ledna 2016 Kabelka plná sladkých překvapení Představte si, že jste přišli do obchodu s oblečením. Vše vyberete, bud jdete po paměti, anebo se tak dlouho přehrabujete, než narazíte na na tu správnou věc. A těsně před odchodem Vám padne na poslední chvíli do oka kabelka. Na první […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Soví omalovánky26. března 2016 Soví omalovánky   Hůůů, hůůů, už se sem slétají ze všech koutů … Kdo? No přeci sovy! Malé, velké, vážné, veselé, které sledují svět svýma velkýma očima, kterým nic podstatného neunikne. Sovy, které jsou považovány za symbol moudrosti a vědění. […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)
  • Zuzana Pospíšilová: Kouzelné vánoční sny8. listopadu 2015 Zuzana Pospíšilová: Kouzelné vánoční sny „Někdy se lidem přihodí něco, o čem se jim ani nezdálo“ a „Ten, kdo radost rozdává, ten ji také dostává“ jsou motta Zuzany Pospíšilové, ostravské autorky více jak osmdesátky dětských knih. A jsou to také motta její nové knížky s názvem […] Posted in Recenze knih (audio... komiksy...)