E.L.James:Padesát odstínů svobody (audiokniha – čte Tereza Bebarová)

Pokud jste si oblíbili komerčně velmi úspěšné romány Padesát odstínů šedi a Padesát odstínů temnoty od spisovatelky E.L.James, určitě nepohrdnete závěrečným dílem, Padesát odstínů svobody, v podobě audioknihy.

Spisovatelka E.L.James , vlastním jménem Erika Mitchell je britská spisovatelka, která napsala již zmíněnou trilogii o panu Greyovi a prosté dívce Anastasii. Svým odvážným postojem k sexuálním praktikám způsobila doslova revoluci v milostném životě nejedné ženy.  Dohromady se ve Spojených státech prodalo více než 35 milionů výtisků a přes 70 milionů výtisků po celém světě, a romantická trilogie s nádechem žhavé erotiky se stala světovým bestsellerem.

Velmi úspěšný a bohatý podnikatel Christian Grey a mladá dívka Anastasia Steelová jsou již v závěrečném dílu trilogie manželi. Nadále se oddávají nevšedním sexuálním praktikám, a několikrát spolu řeší spory a problémy, které souvisí s neposlušností a tvrdohlavostí Any. Také tajemství na Christianovo dětství, které celá léta úzkostlivě tají nejen před Anou, nám autorka odhalí hned na začátku své knihy a čtenář-posluchač se konečně dozví celou pravdu.

Audiokniha je namluvená celkem příjemně. Několikrát jsem se ale ztratila, protože je někdy těžké rozpoznat, jestli zrovna větu pronesl Christian či Ana. Možná, kdyby kniha byla namluvena vícehlasně, bylo by snazší se v ní orientovat. Erotické scénky se mnohokrát opakují, že už ani nemohou čtenáře-posluchače ničím novým překvapit a po třetí scéně to zavání až fádností. Kdyby jich autorka pár vynechala, myslím, že by se nic nestalo. Přechody z kapitoly do kapitoly jsou pouze namluvené jako čísla, což mě rozhodně nezaujalo. Také autorka častokrát zbytečně dlouze popisuje některé situace, např. nalévání šampaňského, svlékání oblečení apod.

Nicméně herečka Tereza Bebarová, má velmi příjemný hlas a dokáže zaujmout. Když se posluchač dostane ke kapitolám, kde je doslova cítit napětí a akce, úplně ho to pohltí, což jsem si sama na sobě vyzkoušela. Líbí se mi způsob, jakým herečka díky svému nezaměnitelnému hlasu, dokáže vyjadřovat pocity Christiana a Any a i její důraz na důležitost některých scén a zápletek. Také se mi líbí, jak autorka E. L. James dokáže používat nevšední slovní spojení a někdy až dokonalé popisování věcí, osob, okolí nebo scén nedělá žádný problém pro představu.

Díky svému velkému šarmu a zvláštností pana Greye, určitě nesmí chybět závěrečný díl této trilogie žádné z jeho fanynek ve své sbírce, ať už v knižní, nebo namluvené podobě. Audiokniha Padesát odstínu svobody bude pro mnohé překvapením a určitě příjemným zpestřením.

Hodnocení: 75%

Audiokniha: Padesát odstínů svobody

Autor: E.L.James

Čte: Tereza Bebarová

Žánr: Čtení pro ženy

Knihu k recenzi poskytl partner:

Monika Knápková

Dům bez knih, je jako tělo bez duše.... Julius Zeyer Jsem redaktorkou na tomto webu a mimo jiné píšu knihy, články a povídky, které mi dodávají elán a energii do života.

• E. L. James: Grey – 52 %4. března 2016 E. L. James: Grey – 52 % Příběh z pohledu Christiana Greye byl, dle autorky, napsán na přání čtenářů, kteří si velmi oblíbili její trilogii Padesát odstínů šedi, Padesát odstínů temnoty a Padesát odstínů svobody. Této audionahrávce propůjčil hlas Michal Slaný, […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • E. L. James: Grey (25 % – za snahu)24. února 2016 E. L. James: Grey (25 % – za snahu) Mám respekt ke knihám – k těm dobrým i k brakům. Přece jen, někdo si dal tu práci, aby je napsal. Co ale nerespektuji, je kopírování děl. A to ani v případě, že se jedná o totožného autora. Na pohled na Padesát odstínů šedi z druhé strany […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Kdo je na světě nejmocnější? – Wolfram Berger24. dubna 2016 Kdo je na světě nejmocnější? – Wolfram Berger V jedné myší rodině mají již velkou myší slečnu, právě vhodnou na vdávání. Ale jak to tak bývá, rodiče chtějí pro svou dceru to nejlepší, aby její život byl lepší než jejich. A tak se rozhodnou, že svou nejkrásnější, nejlepší a […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • ČTVEROČASÍ BÁSNICTVÍ ČESKÉHO 214. dubna 2016 ČTVEROČASÍ BÁSNICTVÍ ČESKÉHO 2 Čtveročasí básnictví českého 2 Tento cyklus dokládá, že i barokní a raně obrozenská poezie může být působivá a zaujmout současné posluchače. Jsem ráda, že tyto písemné památky neupadly v zapomnění a že prostřednictvím této zajímavé […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Jaroslav Seifert: SVĚTLEM ODĚNÁ – 85%5. února 2016 Jaroslav Seifert: SVĚTLEM ODĚNÁ – 85% Jaroslav Seifert se právem řadí mezi nejvýznamnější básníky 20. století. Jako jedinému českému autorovi mu byla roku 1984 udělena Nobelova cena za literaturu. Jeho verše mají co říci také současnému čtenáři a uchvacují čirou krásou i […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • DivkaVeVlakuAudio27. ledna 2016 Dívka ve vlaku v podání tří českých hereček Paula Hawkins v životní formě. Kniha roku 2015. Román, který láme prodejní rekordy a na první příčce žebříčku bestsellerů The New York Times se udržel třináct týdnů. Tuzemská i zahraniční kritika jej přirovnává ke Zmizelé (Gillian Flynn), […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • JAROSLAV KMENTA: PADRINO KREJČÍŘ – GANGSTER27. ledna 2016 JAROSLAV KMENTA: PADRINO KREJČÍŘ – GANGSTER Jaroslav Kmenta získal v roce 2010 prestižní cenu Karla Havlíčka Borovského za přínos investigativní žurnalistice. Je autorem celkem jedenácti knih, mezi jinými i publikací Český špion Erwin van Haarlem či Svědek na zabití. Této […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Setkání s Karlem Čapkem31. ledna 2016 Setkání s Karlem Čapkem Když se řekne Karel Čapek, rozběhne se nám hlavou celá pestrá paleta významů. Klasik české literatury, novinář Lidových novin, dramatik, otec slova ROBOT, spisovatel knížek pro děti, autor Dášenky, bratr Josefa Čapka. Shrnuto a podtrženo, […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • MILOŠ MATULA: MEDITACE10. února 2016 MILOŠ MATULA: MEDITACE Miloš Matula se věnuje studiu duchovních nauk už přes dvacet let. Je autorem šesti knih, mezi něž patří například Hvězdy ezoterického nebe I. a II., Dějinami za poznáním astrologie či 2013: Hvězdná brána k Novému věku. Spolupracuje […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)
  • Michal Viewegh – Biomanžel7. března 2016 Michal Viewegh – Biomanžel Vieweghův román Biomanželka se stal úspěšným bestsellerem. Nejspíš proto jsme se dočkali jeho volného pokračování s názvem Biomanžel. Jde opět o knihu částečně biografickou, ve které je pospána autorova nedávná zkušenost s klinickou […] Posted in Recenze knih (audio… komiksy…)