Mission Impossible II – Nejslabší film série.

Toma Cruise nemám ráda. Můj názor je takový, že je to jeden z absolutně nejhorších úspěšných herců. Ačkoliv získal řadu ocenění, působí na mě ve všech rolích naprosto stejně – arogantně a přesto zoufale. Trochu se domnívám, že jeho sláva pramení pouze z obrovského (hlavně finančního) vlivu Scientologické církve, které je členem, a jeho hezké tvářičky. Na rozdíl od Johna Travolty, který do církve také patří, Cruise ten talent podle mého nemá. Ale uznávám, že roli Ethana Hunta arogance příliš neškodí.

MiaAčkoliv je pro mě těžké oprostit se od tohoto velmi negativního názoru, Cruise prostě k Mission Impossible patří a sedí tu. Jeho herecké umění je podle mého stejně duchaplné jako děj filmu. Ten je neskutečně nudný, nezajímavý, složitý, klišovitý, pořádně nenavazuje a je poměrně snadné ho při sledování filmu přestat sledovat a jen se dívat na akční scény. Jakoby děj filmu byl až to druhotné, co má diváka zajímat. Důležitější jsou honičky, bitky a efekty. Mám ráda akční filmy, ale tohle mi nestačí. V jedničce to ještě možná fungovalo, ale v druhém díle už ne. Zvlášť když se to ještě tvůrci snaží zdůraznit hned několika zpomalenými záběry. Možná kdyby film nechal režisér John Woo běžet normální rychlostí, mohl doladit mezery v ději.

Když už jsem u těch ne úplně kvalitních herců, nesmím opomenout ani Dougraye Scotta. Obvykle si ve filmech záporáky vychutnávám, ale tomuhle to věřím ještě míň než Cruisovi. Ale ať film jen nehaním – díky němu Scott neměl čas na další natáčení a odmítl roli Wolverina ve filmu X-men. Díky Bohu za to! Ta představa je vskutku hrozná. Pokud se chcete zhrozit ještě víc, přidávám, že měl původně hrát i Aragorna v Pánovi prstenů.

MibFilm má ale velmi dobrou hudbu (například song I Disappear od Metallicy, Take A Look Around od Limp Bizkit nebo Nyah od jednoho z velikánů filmové hudby Hanse Zimmera), která mu dává tu pravou akční atmosféru a do jisté míry i zachraňuje mizerný děj. Dost mu pomáhá i přítomnost Anthonyho Hopkinse.

Není plnohodnotné pokračování Mission Impossible – další díly jsou zase o něco lepší. Přesto, nejspíš i díky úspěchu jedničky, film celosvětově vydělal úctyhodných 546 milionů dolarů.

Části seriálu: Mission Impossible