Mission Impossible II – Nejslabší film série.

Toma Cruise nemám ráda. Můj názor je takový, že je to jeden z absolutně nejhorších úspěšných herců. Ačkoliv získal řadu ocenění, působí na mě ve všech rolích naprosto stejně – arogantně a přesto zoufale. Trochu se domnívám, že jeho sláva pramení pouze z obrovského (hlavně finančního) vlivu Scientologické církve, které je členem, a jeho hezké tvářičky. Na rozdíl od Johna Travolty, který do církve také patří, Cruise ten talent podle mého nemá. Ale uznávám, že roli Ethana Hunta arogance příliš neškodí.

MiaAčkoliv je pro mě těžké oprostit se od tohoto velmi negativního názoru, Cruise prostě k Mission Impossible patří a sedí tu. Jeho herecké umění je podle mého stejně duchaplné jako děj filmu. Ten je neskutečně nudný, nezajímavý, složitý, klišovitý, pořádně nenavazuje a je poměrně snadné ho při sledování filmu přestat sledovat a jen se dívat na akční scény. Jakoby děj filmu byl až to druhotné, co má diváka zajímat. Důležitější jsou honičky, bitky a efekty. Mám ráda akční filmy, ale tohle mi nestačí. V jedničce to ještě možná fungovalo, ale v druhém díle už ne. Zvlášť když se to ještě tvůrci snaží zdůraznit hned několika zpomalenými záběry. Možná kdyby film nechal režisér John Woo běžet normální rychlostí, mohl doladit mezery v ději.

Když už jsem u těch ne úplně kvalitních herců, nesmím opomenout ani Dougraye Scotta. Obvykle si ve filmech záporáky vychutnávám, ale tomuhle to věřím ještě míň než Cruisovi. Ale ať film jen nehaním – díky němu Scott neměl čas na další natáčení a odmítl roli Wolverina ve filmu X-men. Díky Bohu za to! Ta představa je vskutku hrozná. Pokud se chcete zhrozit ještě víc, přidávám, že měl původně hrát i Aragorna v Pánovi prstenů.

MibFilm má ale velmi dobrou hudbu (například song I Disappear od Metallicy, Take A Look Around od Limp Bizkit nebo Nyah od jednoho z velikánů filmové hudby Hanse Zimmera), která mu dává tu pravou akční atmosféru a do jisté míry i zachraňuje mizerný děj. Dost mu pomáhá i přítomnost Anthonyho Hopkinse.

Není plnohodnotné pokračování Mission Impossible – další díly jsou zase o něco lepší. Přesto, nejspíš i díky úspěchu jedničky, film celosvětově vydělal úctyhodných 546 milionů dolarů.

Části seriálu: Mission Impossible

• Mission: Impossible – Ghost Protocol15. února 2016 Mission: Impossible – Ghost Protocol Čtvrtý díl, čtvrtý režisér. Jako by producentům ani obrovské výdělky předešlých filmů nestačili a potřebovali neustále něco měnit, zlepšovat. Tentokrát se jím stal Brad Bird a Mission Impossible IV je jeho první hraný film. Bird do teď […] Posted in Filmové recenze
  • MISSION: IMPOSSIBLE25. srpna 2003 MISSION: IMPOSSIBLE Všimli jste si, že naprostá většina špiónů ve filmech se nezabývá špiónováním civilistů, ale řešením zapeklitých situací, do kterých je jiní špióni (taky nešpiónující) dostali? Tajné služby - tato nejzazší křídla státních aparátů - v sobě […] Posted in Filmové recenze
  • Mission Impossible – Národ grázlů (Mission: Impossible – Rogue Nation) – 70 %31. červnaec 2015 Mission Impossible – Národ grázlů (Mission: Impossible – Rogue Nation) – 70 % Ethan Hunt se opět dostává do boje se zlem, ale tentokrát to bude trochu jiné. Jeho mateřská organizace, tajná vládní služba IMF (Impossible Mission Force), začíná mít problémy s plněním náročných operací. Šéf CIA trvá na jejím […] Posted in Filmové recenze
  • Mission: Impossible – Rogue Nation – Trailer26. března 2015 Mission: Impossible – Rogue Nation – Trailer Screeny z nejnovějšího traileru Posted in Články
  • Výplata – Johnovi Woo dochází dech?10. dubna 2004 Výplata – Johnovi Woo dochází dech? Sci-fi thrillery podle románů a povídek zesnulého spisovatele Philipa K. Dicka (1928-1982) vykazují tradičně velmi vysokou kvalitu. Vezměte si třeba novelu Počítají androidi elektronické ovečky?, ve světě stříbrného plátna proslavenou pod […] Posted in Filmové recenze
  • Stopy zmizelých (The Burrowers) 200831. října 2012 Stopy zmizelých (The Burrowers) 2008 Mám celkem rád westerny, tedy, rozhodně ne všechny, ba právě naopak, většinu westernů rád nemám, protože se podle mého názoru jedná o klišoidní příběhy plné tuctové zápletky. Pak je tu ale několik málo snímků, které jsou naprosto geniální […] Posted in Filmové recenze
  • Harry Potter a Fénixův řád – Harry Potter and the Order of Phoenix21. červnaec 2007 Harry Potter a Fénixův řád – Harry Potter and the Order of Phoenix Harry Potter, kdo je v dnešním filmovém fantasy víc? Asi nikdo, mánie kolem Pána prstenů tak trošku utichla, ale ta, která propukla kolem studenta čar v Bradavicích je naopak silnější a silnější. Na rozdíl od Pána prstenů má Potter jednu […] Posted in Filmové recenze
  • Noe – 50 %30. března 2014 Noe – 50 % Starostlivý otec Noe (Russell Crowe) se o svou rodinu umí postarat, a když je potřeba, dokáže ji ubránit i před nebezpečím. Mouše by neublížil, ale zlé lidí dokáže udolat bez ohledu na jejich počet. Prostě je to správný chlapík, který má […] Posted in Filmové recenze
  • Harry Potter a Relikvie smrti – část 1 (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I)29. dubna 2012 Harry Potter a Relikvie smrti – část 1 (Harry Potter and the Deathly Hallows: Part I) Už strašně dlouho jsem nenapsala žádnou recenzi... No, teď rozhodně přišel správný čas. Nový Harry Potter mě totiž nehorázným způsobem překvapil, můj skepticismus se v prvních minutách rozplynul a zůstalo mi jen okouzlené sledování dění […] Posted in Filmové recenze
  • Poslední samuraj – The Last Samurai – Kouzlo Japonska…1. června 2005 Poslední samuraj – The Last Samurai – Kouzlo Japonska… V poslední době si nemůžeme na dostatek historických filmů stěžovat. Některé jsou skvělé, jiné dobré, další už tak lákavé nejsou. Ať tak nebo tak, minimální množství z nich se odehrává směrem na východ (konkrétně v Asii). Je to, ale […] Posted in Filmové recenze