Everest na Blu-ray

Everest. Nejvyšší hora, která byla vždy vnímána jako triumf lidské vůle a vytrvalosti. Její vrchol přitahuje čím dál tím více horolezců, avšak samotná cesta k vrcholu si do dnešního dne vyžádala více jak 250 lidských životů. Uskutečnění snu, či dobýt nemožné zajisté patří k lidské přirozenosti. Co se ale stane, pokud se lidská pošetilost střetne se silou matky přírody?

Evr01

Recenzi na tento film jsme Vám přinesli již v září. Pro připomenutí stručný obsah děje: Everest líčí příběh dvou horolezeckých expedic, které spolu soupeří ve zdolání nejvyššího vrcholu. Jejich souboj začne být nebezpečný ve chvíli, kdy lezce zaskočí jedna z nejmohutnějších sněhových bouří. Komplikované počasí tak pohltí nejen horu, ale i jednotlivé členy expedice, kteří dávají přednost vrcholu před záchranou vlastního života.

Režisér Baltasar Kormákur se spolu s přeživšími členy expedice pokouší obrátit tragédii, která je založena na pravdivé události z roku 1996, do fascinujícího a dobrodružného dramatu. To mu někdo může mít za zlé, vzhledem k tomu, že spousta odborníků má protichůdné názory o tom, jak a proč k této tragédii došlo. Scénáristé William Nicholson a Simon Beaufoy se přesto pokoušejí do filmu vnést reálný a citlivý pohled na události, které vedly k onomu osudnému dni. Seznamují nás se členy expedice, s jejich přípravou na výstup, a také nám odpovídají na otázku „Proč?“. Tím ale seznamování a vytváření emocionálních pout končí. Everest se více zaměřuje na nepříznivou situaci, než na lidi, kteří se v této situaci ocitli. V tomto případě je tedy vývoj charakterů opomíjen ve prospěch zobrazení nemilosrdné přírody.

Evr02

I přesto, že je film obsazen známými tvářemi (Jake Gyllenhaal, Jason Clarke či Keira Knightley), hlavní hvězdou je hora samotná. Pokud se Everest může něčím pochlubit, tak dechberoucím vizuálem. Ani na okamžik neucítíte přítomnost zeleného plátna, nýbrž jen ledový a štípající chlad ve tvářích. Kameraman Salvatore Totino nám poskytuje pohledy na překrásné horské scenérie, díky nimž se zřejmě nejvíce přiblížíte k vrcholu hory, aniž byste na ní skutečně museli vylézt. Vizuální efekty se tu po celou dobu stávají jakousi připomínkou toho, jak moc je člověk proti přírodě bezmocný. Vám tak po tomto vyčerpávajícím zážitku nezbude nic jiného, než si oddechnout, že jste tento výstup podstoupili pouze jako diváci.

Evr03

Pokud jste nestihli zajít do kina, Blu-ray Vám to zajisté vynahradí. Krásný vizuál si můžete vychutnat jak ve 2D, tak i ve 3D. Díky vysokému rozlišení 1080p zaznamenáte každičký detail, překrásné scenérie a impozantní množství práce, které stály za touto autentickou podívanou. Součástí jsou i bonusy, které trvají necelých 30 minut, což je podle mého názoru škoda vzhledem k materiálu, který se nabízel. I přesto však můžete prozkoumávat drsné podmínky, ve kterých štáb a herci natáčeli, přípravu herců, lezecký trénink, nebo skutečné výpovědi zúčastněných osob a pozůstalých po obětech tragédie.

Partner recenze:

Za poskytnutí disků na recenzi děkujeme společnosti Bontonfilm.

Objednete si Blu-ray nebo DVD.