Zmizení Eleanor Rigbyové: On – 55 %

Connor Ludlow (James McAvoy) a Eleanor Rigby (Jessica Chastain) jsou mladý manželský pár žijící v New Yorku. Jejich první setkání je plné bezstarostného zamilování, kdy si rozumí jen náznakem slov a pohledy.  Z doby zamilovanosti se rychlým střihem děj přesouvá do doby, kdy jejich manželství prodělává krizi.

Zmizeni1 Stala se tragedie, se kterou se oba vyrovnávají jiným způsobem. Stále zamilovaný Conor se snaží věnovat pozornost své ženě, ale zároveň zajišťuje chod svého alternativního baru a občas se setkává se svým stárnoucím otcem. Tragedii se snaží ze svého života vytěsnit a nechce se k ní vracet. Proto bezstarostný život zaměstnanců v baru vnáší do jeho života potřebný rozruch. Je to příjemný protipól proti návštěvám u stárnoucího a zatrpklého otce, který ke svému synovi obtížně hledá cestu a neumí mu pomoci. Oba muži toho moc nenamluví a o své starosti se s nikým nechtějí dělit. A podobně neurčité rozhovory absolvuje Connor se svou ženou Eleanor. Společné neštěstí dvojici nespojilo, ale naopak, postavilo jejich vztah opět na samý začátek.

Režisérem filmu je Ned Benson, který se narodil 3. dubna 1977He grew up in New York City then attended Deerfield Academy in Massachusetts and Columbia University, where he graduated from in 2001 with a BA in English and Film. v New Yorku. Dosud napsal scénář a režíroval čtyři krátké filmy. Film Zmizení Eleonor Rigby: On je tedy jeho celovečerním debutem, který natočil v roce 2013 podle vlastního scénáře.

Příběh  Zmizeni2je vyprávěn přímočaře a vyznačuje se citlivým přístupem k hlavním hrdinům a jejich neštěstí. Nejde o žádné srdcervoucí scény, patetická gesta ani dobře míněné rady do života. Scénář si pohrává s odhalením pravdy o rodinné tragedii a ponechává diváka odhadovat až téměř do posledních záběrů. Odhalením příčiny krize manželského vztahu však příběh nekončí a závěr filmu zůstává otevřený.

Samotná myšlenka zachytit rozdílné chování a jednání milující se dvojice na stejnou tragickou událost je zajímavý námět pro filmové zpracování. Dává to možnost nahlížet na hrdiny v kritické situaci a porovnávat jejich přístup, chování i řešení. Jenže Benson se rozhodl neporovnávat hrdiny a nechal je jednat, aniž by na počátku prozradil důvody změn jejich chování. Nedává možnost posoudit chování dalších členů rodiny nebo spolupracovníků a přátel Connora. Film zobrazuje situace z běžného života, neformální rozhovory i nahodilá setkání. Jednotlivé scény a styl natáčení chvílemi připomíná dokumentární film. Ale je to jen velmi vzdálené propojení, které dodává hercům hrát uvolněně a reagovat bezprostředně. O co víc se režisér snažil o zachycení přirozeného chování i to méně se mu podařilo propracovat dialogy. Postavy mluví buď příliš stroze, nebo se rozpovídají do rádoby duchaplných rozvinutých vět, kde je obtížné postřehnout myšlenku.

Zmizeni3James McAvoy je sympatický herec, kterého si divačky mohou pamatovat z romantického filmu Vášeň a cit. Tentokrát ponechává své postavě romantické pohledy, ale jinak svou postavu emočně příliš nezatěžuje a snaží se svou hereckou partnerkou Jessicou Chastainovou vytvářit zajímavou civilní dvojici.

Ned Benson natočil ještě další film o uvedené manželské dvojici s názvem Zmizení Eleonor Rigby: Ona a v roce 2014 čeká diváky ještě jedno pokračování na stejné téma. Při vší úctě ke všem tvůrcům filmu a snaze o jejich umělecké ztvárnění určitého námětu, je mi záhadou, jak se podařilo sehnat finanční prostředky hned

• Viktor Frankenstein (Victor Frankenstein) – Recenze – 30%1. prosince 2015 Viktor Frankenstein (Victor Frankenstein) – Recenze – 30% S románovou předlohou spisovatelky Mary Shelley má tento snímek společné naprosté minimum, a dost málo styčných bodů byste našli i při jeho srovnání s jinými filmovými adaptacemi. Vystupuje v něm sice Frankenstein a jeho monstrum (které […] Posted in Filmové recenze
  • 30 minut po půlnoci (Zero Dark Thirty) – 65 %20. února 2013 30 minut po půlnoci (Zero Dark Thirty) – 65 % Dostat se na stopu teroristických vůdců je práce zoufale zdlouhavá a výsledek není nikdy jistý. Film 30 minut po půlnoci sleduje při práci agentku CIA Mayu (Jessica Chastain) od prvních tvrdých výslechů zatčených, až po plánování a […] Posted in Filmové recenze
  • A.I.-Umělá Inteligence15. ledna 2004 A.I.-Umělá Inteligence „Vím, že nejsem opravdový.Ale pro tebe budu.“Píše se nedaleká budoucnost.Následkem globálního oteplování roztály ledovce a přímořská města jako Amsterodam, New York nebo Benátky byli zaplaveny.Obavy z přelidnění dohnaly úřady k tomu, aby […] Posted in Filmové recenze
  • Ona – 65 %  27. dubna 2014 Ona – 65 % Kdo si myslí, že romantická láska má místo jen na písečné pláži s nezbytným drinkem a v kruhu okouzlujících mladých lidí, ten bude filmem Ona překvapen. Hlavní hrdina tohoto filmu, nesmělý a podivínský Theodor, pracuje ve firmě na dopisy […] Posted in Filmové recenze
  • John Carter – Mezi dvěma světy – 40 %8. března 2012 John Carter – Mezi dvěma světy – 40 % Knižní předloha spisovatele Edgara Rice Burroughse prvně vyšla v časopise v roce 1912 a bylo otázkou, jak se tvůrcům filmu podaří „aktualizovat“ 100 let starou fantasy. Výsledek není potěšující. Samotný původní příběh vykazuje […] Posted in Filmové recenze
  • Láska (Amour) – 65 %20. ledna 2013 Láska (Amour) – 65 % V pařížském bytě plném knih, obrazů a starého nábytku žije manželská dvojice učitelů hudby.  Georges (Jean-Louis Trintignant) i Anne (Emmanuelle Riva) mají své ranní rituály a jejich soužití je bez zbytečných slovních přestřelek nebo […] Posted in Filmové recenze
  • Prisoners (Zmizení), 20133. března 2014 Prisoners (Zmizení), 2013 Nestává se to zrovna často, ale existují filmy, které Vás (teda aspoň mě...) přímo "posadí na zadek" - a že je to pak teda rána... Prisoners rozhodně mezi tyto filmy patří, nění se ale čemu divit, vždyť režisérem je Kanaďan Denis […] Posted in Filmové recenze
  • Letopisy Narnie: Lev, čarodějnice a skříň – The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe23. ledna 2006 Letopisy Narnie: Lev, čarodějnice a skříň – The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe Pokud má film v produkci Disney, vzniká podle veleúspěšné knižní pohádkové předlohy od C. S. Lewise a režíruje Andrew Adamson (Shrek, Shrek 2), není příliš pravděpodobné, že konečný výsledek bude akční thriller. Proto mě docela udivily […] Posted in Filmové recenze
  • Vykolejená | Trainwreck [45%]14. srpna 2015 Vykolejená | Trainwreck [45%] Judd Apatow patří minimálně v Americe mezi komediální komerční jistoty. Jeho komedie, ať již ty, na kterých se podílí scenáristicky, režijně nebo je produkuje, vydělávají a díky tomu mu vděčí za pořádné nakopnutí kariéry nespočet […] Posted in Filmové recenze
  • Prupurový vrch | Crimson Peak [60%]18. října 2015 Prupurový vrch | Crimson Peak [60%] Guillermo del Toro patří mezi nejvýraznější tvůrce současného Hollywoodu. I když se naposled podíval do kin s epickou řežbou Pacific Rim, jeho doménou jsou především temné fantasy a horory. A přesně s takovouhle látkou přichází od […] Posted in Filmové recenze