Želvy Ninja – 70 %

Když začaly v 80. letech v Československu jít v TV Želvy Ninja, tak jsem zrovna tak mladý, abych je zbožňoval, samozřejmostí byla i návštěva kina, když šlo jejich první filmové dobrodružství. Před několika lety jsem šel na jejich filmové animované pokračování a teď konečně šlo do kin  poslední prozatím dobrodružství.

Zelvy03Tentokrát nejde jenom o to, že se nám slavné Želvy vrátí, ale konečně změní technologii. V prvních třech hraných filmech byli zmutovaní puberťáci hráni pomocí masek, teď je moderní doba, a tak vše, co jde udělat prostřednictvím počítačů, tak se to dělá. Už je také doba tak rychlých počítačů, od dob Gluma, tak  se nemusí na záběr čekat půl roku a vše je skoro reálné.

Jak už tedy víte, tak do kin šli CGI Želvy Ninja. Letní popkornovka, která zmizí z kin, aniž člověk mrkne. Nové Želvy jsou akční, pubertálně humorní a spolu s bývalou přítelkyní Sama Witwickyho z Transformers vznikl film, který pubertální kecy o pubertálních ženách má i v názvu. Teenage Mutant Ninja Turtles jest v češtině cca toto:”Pubertální Mutantní Ninja Želvy”. A to je právě to, co ve filmu je šíleně mnoho.

Je dobře, že za producentským stolem sedí Michael Bay. Dohledem producenta je veškerá akce čitelná, souboje průhledné jako sklo. I ty Nijna akce jsou vážně akční a dobře přehledné. Možná, že je to také určitě tím, že hlavní souboje jsou mezi CGI postavami. To jest Tříska – Trhač (spoiler) a samozřejmě mezi čtyřmi akčními Želvami a jejich věčným nepřítelem Trhačem.

Megan Fox je ozdoba pro puberťáky, umí koukat, umí se skrývat a dokonce se snaží být užitečná. William Fichtner mi velice připomíná hlavního záporáka z filmu Elysium, jak chováním, tak jak vypadá. Nesmíme zapomenout i na cameo Whoopi Goldberg, která je opravdu jenom na skok a vytvoří pro April (Megan Fox) důvod, aby se všechno posunulo dopředu.

Zelvy01K CGI Želvám, Třískovi i případně k Trhačovi nemám moc výtek. Každou Ninja Želvu bez problému rozpoznáme, její váhá je adekvátní jejich dvoumetrovým proporcím. Tříska jako velká zmutovaná krysa už má více chyb. Je vidět, že je vytvořena v PC. Je totiž velmi těžké vytvořit chlupatou velkou krysu, včetně jejího kožichu a včetně jejího
mokrého nosu, který mě hodně deprimoval. Rocket (mýval) ze Strážců galaxie byl lepší. Poslední CGI postava byl Trhač ve svém brnění. Konečně něco reálného, co na první pohled nebylo vidět, že není reálně natočeno. Je dost možné, že určité procento ze záběru je reálné brnění, ale určitě pro akci s Želvami, případně s Třískou, je o hodně lepší, když bojují počítačové postavy.

Hudba zas bohužel byla jako obvykle jenom tatové dum dum dum dum .. Briana Tylera, který každý svůj soundrack dělá na pořád stejný. To jest hudebně stejné jako Iron Man 3, Postradatelní, případně i Thor: Temný svět.

Na co se tak těšít s Želvami Ninja? Na nové CGI Želvy, krátký příběh o tom, jak vůbec vznikli? Ale také na to, že sexy April běhá, zachraňuje a je zachraňována. Návrat k 80. letům v moderní době se podařil. Je to, dle mně, jedna z nejpovedenějších retro letní hitovka, kterou bude znova mládež milovat. Ninji, pizzu a samozřejmě malé želvičky, které se nám geneticky upravili.

Je to sice letní hit, ale nikdo si za pár měsíců na něj ani nevzpomene, samá akce, samé vtipné, až cool povídání o mezidruhovém vztahu. Asi jsem moc náročný, ale Jonathan Liebesman dostal peníze Michaela Baye a natočil lehký a humorný popkorn, který se tak hodí do letního kina. Co si dát k letnímu popkornu? Samozřejmě předraženou kolu a popkorn.

Jiří Borový

Majitel a šéfredaktor Kritiky.cz

• Želvy Ninja  / Teenage Mutant Ninja Turtles – první dojem18. 8. 2014 Želvy Ninja / Teenage Mutant Ninja Turtles – první dojem Na co se tak těšit s Želvami Ninja? Na nové CGI želvy, krátký příběh o tom, jak vůbec vznikly? Ale také na to, že sexi April běhá, zachraňuje a je zachraňována. Návrat k 80. letům v moderní době se podařil. Je to, dle mně, jedna z […] Posted in Články
  • MIIB29. 7. 2002 MIIB Dobrý den mimozemšťani. Vítejte na naší planetě Zemi, ukažte vaše pasy a prosím, pokud chcete vycházet, vycházejte pouze v noci a pokud vás někdo potká považujte se za Teplouše. A pokud budete hodní, nikdo Vás nezabije a nikdo si Vás […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Charakterové plakáty k Želvám Ninja 2 zveřejněny23. 2. 2016 Charakterové plakáty k Želvám Ninja 2 zveřejněny To, že studio Paramount Pictures připravuje pokračování filmu Želvy Ninja se ví už delší dobu, nyní se ale můžeme konečně podívat na plakáty, kde uvidíme, jak budou naši hrdinové v novém filmu vypadat. Studio Paramout Pictures konečně […] Posted in Filmové novinky
  • 6. 10. 2003 Mizerové 2 Tak Michael Bay je zpátky, po mnoha filmech pro Americké publikum s mnoha patosem, s několika naprostými bláboly, ale i s jedním kvalitním filmem se nám znovu vrátil ke všemu, co ho proslavilo. Tedy ve filmovém průmyslu ho proslavil film […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Doba ledová 2 – Obleva – Pokračování, které nepřekvapilo.2. 5. 2006 Doba ledová 2 – Obleva – Pokračování, které nepřekvapilo. Sotva se naši hrdinové otřepali z vyčerpávajícího střetu s šavlozubými tygry, už se na ně řítí další nebezpečí. A to hned ve dvou várkách! Krom toho, že se jim podlamuje led pod nohama v důsledku globálního oteplování a kraji jejich bytí […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • 29. 7. 2002 MEN IN BLACK Americký 4. červenec a vůkol nastalý prodloužený víkend znamená pro jakýkoliv dobře inzerovaný film zaručený úspěch. Otcové a matky ve snaze uspokojit vřeštící ratolesti vyklopili by $7.50/osobu i za horské drama Bohouš, kdyby bylo v […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Lego Movie 2014 / Lego příběh 2014  – 75%31. 1. 2014 Lego Movie 2014 / Lego příběh 2014 – 75% Lego film, nejen pro ty nejmenší natočili slavní režiséři Chris McKay, Phil Lord, Chris Miller, kteří režírovali mimo jiné slavné filmy Zataženo, občas trakaře (2009) a 21 Jump Street (2012). Animovaný 3D lego příběh pojali vskutku […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Startrek – Generations18. 5. 2003 Startrek – Generations Filmů je deset, šest a půl filmu je kapitánem či admirálem Enterprise J.T.Kirk. Dalších tři a půl filmu je kapitánem J.L. Picard a tento film je jediným, kdy se tito dva slavní kapitáni spojili proti zlu a na záchranu jedné planety a lodi […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Hněv Titánů – 50 %28. 3. 2012 Hněv Titánů – 50 % Děj filmu sice začíná poklidně, aby se zanedlouho rozjela první z mnoha soubojů a bitev. Děj je dosti přímočarý, žádné velké převraty a změny se nekonají. Až na krátké oddychové přestávky na sebe bojové, bitevní a další „adrenalinové […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Rychlí a zběsilí –  55%14. 2. 2016 Rychlí a zběsilí – 55% Rychlí a zběsilí jsou předělovým patníkem ve vývoji celé série Rychle a zběsile. Po dvou stylizovaných dílech se vrací ke kořenům, k prvnímu dílu s jeho celkovým tónem i hereckým obsazením. To dobře ilustruje už anglický název, identický […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)