Mami! – 80 %

Diane O´Connor Després je žena, se kterou se život nikdy příliš nemazlil. Odešel od ní manžel a právě přišla o práci. Navíc se musí zastavit v zařízení, které se stará o jejich syna Steva Desprése. Její syn má totiž diagnostikován ADHD, tj. syndrom hyperaktivity s poruchou pozornosti. V ústavu se Diane dozví, že měl Steve vážný incident, a proto v něm již nemůže zůstat. Odborníci jí doporučují, aby ho dala do dalšího zařízení, ale Diane je přesvědčena, že se o svého dospívajícího syna dokáže postarat sama. Myslí si, že spolu mohou žít a Steve zvládne i své školní povinnosti. Společně se tedy vydávají nejen domů, ale i na novou, jistě zajímavou cestu životem.

Mam1Scénář k filmu napsal Xavier Dolan, který je zároveň režisérem, střihačem, tvůrcem kostýmů a producentem. Již jeho prvotina Zabil jsem svou matku zaujal nejen širokou veřejnost, ale také porotu, a obdržel na festivalu v Cannes několik cen. Podobně úspěšné jsou i jeho další snímky Imaginární lásky, Laurence Anyways a Tom na farmě. A zdá se, že i snímek Mami! by mohl zaujmout veřejnost i kritiky. Záměrem Dolana bylo napsat takový příběh o ženské hrdince, která by se potýkala s problémy, ale nakonec by je všechny zvládla. Vytvořil tak postavu, se kterou se život nemazlí, ale ani ona není žádná chudinka a umí se o své místo prát. Jako protiváhu Diane vytvořil Dolan další ženskou postavu, sousedku Kylu. Ta má také osobní problémy, ale působí více citlivě. Tyto dvě ženské postavy pak doplňuje postava Steva, který ve svém mladickém nadšení a energii nechce nic víc, než si jen užívat života po svém a nenechat se ničím spoutat a omezit. Jeho projevy a chování ale nejsou úplně typické pro normálního puberťáka, protože má všechny projevy chování jedince s ADHD.

Hlavní postavu Mam2Diane zahrála kanadská herečka Anne Dorval. Je to pro ni třetí film, na kterém spolupracovala s Dolanem. Roli matky, která se chce postarat o svého syna, ale také žít svůj život, zvládla velmi dobře. Její Diane je obyčejná žena, která ale nejde daleko pro sprosté slovo, až je to někdy nepříjemné. Slovně jí pak velmi dobře sekunduje Steve, jehož blonďatý a modrooký kukuč skrývá mnohá tajemství. Sledovat, jak se matka se synem snaží poprat se životem je sice fascinující, ale také velmi dramatický a někdy až nepříjemný pohled. Současně ale také ukazuje to, že každý člověk je citlivý, ale zároveň je v něm skryta agresivita.

Mam3Film nasnímal André Turpin, pro kterého to byla již druhá spolupráce s Dolanem. Podařilo se natočit skvělé záběry, ať již to byly klidné či dramatické scény. Snímek je sice dlouhý 139 minut, ale ani v jedné scéně se divák nenudí a stále čeká, co se stane v dalších minutách.

Je dobře, že byl natočen film o dospívajícím chlapci, který má diagnostikován ADHD, a o jeho matce. Divák se tak může podívat do jejich běžného života a vidět, jak je výchova těchto osob náročná a vysilující. Film je působivý nejen svým námětem a zpracováním, ale také hereckými výkony hlavních představitelů.

Film byl uveden v roce 2014 na MFF Karlovy Vary a v Cannes, kde obdržel cenu poroty.

• Mami!26. listopadu 2015 Mami! Film Mami! je příběhem dospívajícího Steva s diagnózou ADHD a jeho mámy Diane, která i přes doporučení odborníků trvá na tom, že svého syna dokáže zvládnout, a že její syn dokáže zvládnout školu. Když do jejich života vstoupí ještě […] Posted in Filmy online
  • Élisa / Elisa22. července 2013 Élisa / Elisa „Přísahám ti, mami, že ho zabiju kousek po kousku. Pomalu a něžně.“ ---- Dospívající dívka Marie je sirotek: otce nikdy nepoznala, a když jí byly tři, pokusila se ji její zoufalá matka Elisa zabít, a sama pak spáchala sebevraždu. Dítě […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Rychlí a zběsilí –  55%14. února 2016 Rychlí a zběsilí – 55% Rychlí a zběsilí jsou předělovým patníkem ve vývoji celé série Rychle a zběsile. Po dvou stylizovaných dílech se vrací ke kořenům, k prvnímu dílu s jeho celkovým tónem i hereckým obsazením. To dobře ilustruje už anglický název, identický […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Pátek třináctého31. srpna 2003 Pátek třináctého Pátek třináctého je už klasickým horrorem.Respektive je to startér k již nesmírně klasické horrorové sérii, která si jednou pod režijním a desetkrát pod producentským dohledem Seana S. Cunnighama odškrtla minulý rok již desátý křížek na […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • 10. května 2003 Loď duchů Různé historky o lodi bez posádky, kolují snad od počátku námořnictví, a tak je poměrně zvláštní, že se tohoto tématu dosud zhostilo tak málo filmařů. Tentokráte se ho ujal režisér Steve Beck, kterému se naneštěstí nepodařilo vytvořit nic […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Do posledního dechu – 60 %29. ledna 2016 Do posledního dechu – 60 % Odvaha a pořádná dávka zkušeností nechybí hlavním hrdinům filmu, který připomíná skutečnou událost z roku 1952. Pro někoho to je už doba „pravěku“, ale skuteční hrdinové se rodí v každé době a nemusí své hrdinství dokazovat při nějaké […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Deuce Bigalow: Evropský gigolo – Deuce Bigalow: European Gigolo2. března 2006 Deuce Bigalow: Evropský gigolo – Deuce Bigalow: European Gigolo Film Deuce Bigalow: Dobrej striptér není gejzírem intelektuálního humoru, ale klidně přiznám, že u něj vždy dobře pobavím. Dobrej striptér nabízí sitcomové vtípky, které ale obvykle nejsou trapné a dokonce ani nechutné. Samozřejmě, že […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Detektiv Down – 55 %15. května 2014 Detektiv Down – 55 % Detektiv Robert Bogerud (Svein Andre Hofsø) provozuje jednočlennou soukromou detektivní kancelář, ale zatím se nikdy k žádnému skutečnému případu nedostal. Má zařízenou kancelář, obléká se detektiv ze starších filmů, ale nikdo si jeho […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Život pod vodou – recenze10. dubna 2005 Život pod vodou – recenze Nejnovější film nadějného režiséra Wese Andersona Život pod vodou je označován jako komedie. Po shlédnutí filmu však musím konstatovat, že spíš než dlouhé a nekontrolovatelné výbuchy smíchu ve Vás vyvolá lehký úsměv na tváří a pohladí Vás […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Okresní přebor – Poslední zápas Pepika Hnátka – 70%30. března 2012 Okresní přebor – Poslední zápas Pepika Hnátka – 70% Po toužení fanoušků jednoho z nejlepšího seriálů poslední doby na TV Nova Okresního přeboru se rozhodl režisér natočit i celovečerní film. Napadl ho dobrý nápad v tom, že nejdůležitějším prvkem, který bude ve filmu, bude postava, která je […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)