Raubíř Ralf – 70%

1 hvězda2 hvězdy3 hvězdy4 hvězdy5 hvězd (1 hlasů, průměr: 3,00 z 5)

Tvůrci filmu pro děti vsadili na nápad využít počítačové hry jako prostor pro animovaný příběh pro děti a udělali dobře. Hlavním hrdinou je Ralf, který si prostě svou povahou a přístupem k životním situacím musí na svou stranu získat každé citlivé divácké srdce. Ralf je padouchem z videohry Fix-It Felix Jr. z osmdesátých let a jeho úkolem je ničit dům, ve kterém je řada nájemníků a dokonalý opravář Felix.  Svou zápornou roli ve hře však Ralf plní s nechutí, je nešťastný a chce se změnit. Chtěl by také jednou získat medaili a touží po přátelství. Je to dojemná postavička, která vzbuzuje soucit pro svou neohrabanost i pro svá pochopitelná přání. Ralf opustí svou hru a vstupuje postupně do dalších videoher, kde se snaží své přání splnit. Vstupuje do hry Hero’s Duty, kde si zahraje  neohroženého hrdinu bojujícím proti  kybernetickým broukům pod vedením seržantky Calhounové . Nebezpečný  svět brouků Ralfa zajímá pro možnost získat vysněnou medali. Jenže nic není jednoduché a Ralf i seržantka Calhounová se v hvězdném korábu dostanou do úplně jiného světa s mnoha barvami a závodními autíčky. Takový je svět další hry Sugar Rush, kde je vše vytvořeno ze sladkostí a autíčkové závody jsou úžasnou podívanou plnou překvapení a nápadů. Tady se Ralf setkává s další „zápornou„ hrdinkou, závodnicí Vanilopkou. Od prvního setkání je jasné, že se tito dva hrdinové museli setkat. Oba jsou tak trochu nešikovní, oba mají své sny a oba jsou tak trochu mimo ostatní. Spolu však vytvoří dvojici, které zažije  různé dobrodružné i humorné situace. Jako správný film pro děti, i tady se podaří hlavnímu hrdinovi najít přátele, získat nějaké poučení a všechno dobře končí.

Nejsem obdivovatelka videoher a představa, že se budu muset dívat jetě na film s touto tématikou, mě  děsila. Jedinou nadějí bylo, že se jedná o film pro děti ze společnosti Walt Disney Animation Studios, která produkovala i nedávno uvedený film Rebelka. Je to tedy společnost, která dokonale zná dětského diváka, umí si vybrat příběh a především dokáže zpracovat  film dokonale technicky. A v tom jsem se nemýlila. Raubíř Ralf se skutečně povedl. Je výborně technicky provedený a obsahuje takové množství nápadů, že je na jedno shlédnutí určitě nedokážete ocenit.  Hlavní postava se pohybuje v prostředí  tří videoher s různým výtvarným zpracováním a technickou úrovní. To byla pro výtvarníky a animátory úžasná výzva, která byla perfektně naplněna. Ve filmu Rebelka jsem ocenila  výborně zpracovaný pohyb, přírodní změny i pohyb průhledných blikajících bludiček v temném les. Ve filmu lRaubíř Ralf je laťka technického zpracování opět posunuta o kousek výš. Ralf  se pohybuje v prostředí  vytvářeném z různých materiálů, pohyblivé hmoty různé hustoty, efekty s prachem a já nevím co ještě. Dospělý divák nestačí obdivovat  invenci a technickou dokonalost tvůrců a pro dětské diváky je to vstup do úžasného pohádkového světa. A to je hlavní klad celého tohto filmu. Podařilo se totiž vytvořit příběh pohádkového hrdiny, který je dětem blízký.  Nebylo nutné vymýšlet novou pohádkovou zemi, když se tady nabídl svět různých videoher, včetně  různých kladných i záporných  postav.  Hlavní hrdina Ralf se prokáže jako kladný hrdina, když musí bojovat se zlem v podání kybernetických brouků a zlého krále  ve hře Suger Rush.

Tvůrci  filmu se podařilo nadávkovat působovost jednotlivých scén. Svůj podíl na tom má i volba způsobu vyjadřování  u postav z různých her  i  výběr hudby. Hudba i zvukové efekty  odpovídají prostředí dané videohry a nechybí ani lehce romantické podbarvení  „romantické“ scény Ralfa s Vanilopkou.

Zkrátka Raubíř Ralf je kvalitní pohádkový film pro pobavení dětí  i jejich dospěláků.  Je i takovým malým připomenutím, že videohry nemusí  být jen náplní volného času, ale mohou se stát i inspirací. Pro tvůrce filmu Raubíř Ralf to byla inspirace výborná.