Kluk na kole – 65%

Bratři Jean-Pierre a Luck Nardennovi natáčejí společně filmy podle vlastních scénářů, ve vlastní produkci a bez hudebního doprovodu. Mají velké zkušenosti s natáčením dokumentárních filmů, a to se odráží i v jejich filmech hraných. Ve filmu Kluk na kole je hlavním hrdinou dvanáctiletý chlapec Cyril, který se musí vypořádat s krutou životní zkušeností. Jeho otec ho ponechal v dětském domově a nemá o něj zájem. Cyril chování otce nechápe a snaží se k němu dostat zpět.
Začátek filmu zachycuje jeden z Cyrilových nepovedených útěků, kdy je násilím donucen se vrátit zpět do dětského domova. Myšlenka zmizet z dětského domova za každou cenu nutí Cyrila útěky opakovat. Je ve svém hledání urputný, nebojí se nových situací a dokáže se o sebe postarat. Při jednom z útěků se seznámí s kadeřnicí Samanthou, která mu s hledáním otce chce pomáhat a nabídne možnost společného trávení víkendů mimo dětský domov. Společně strávené chvíle jsou střídavě plné klidu i nedorozumění. Mezi Cyrilem a Samanthou se vytváří kamarádský vztah bez zbytečných citových scén a slov. Samantha sežene Cyrilovi jeho ztracené kolo a také mu pomůže najít otce. Je si však vědoma, že jejich setkání nemusí dopadnout dobře. Setkání otce se synem skutečně proběhne a pro Cyrila je to šok. Ukáže se, že Samantha dokáže být pro Cyrila oporou ve správné chvíli. Snaží se, aby se Cyril dokázal se svou krutou životní situací vypořádat. Nepodplácí a nepřesvědčuje ho. Chce, aby Cyril přišel ke svému poznání vlastní zkušeností a současně se o něj bojí. Ví , jak je důvěřivý a touží po přátelství. Obává se také náhlých návalů emocí, které Cyril nedokáže sám dobře zvládat. Její obava je oprávněná a problémy skutečně nastanou. Při jedné z průzkumných cest na kole se totiž Cyril setkává se skupinkou gangu mladistvých, jehož vůdce si získá Cyrilovu důvěru. Samanthu i Cyrila čeká opět tvrdá životní zkouška….
Film Kluk na kole je působivý svou bezprostředností a civilním pojetím. Zachycuje úsek života dítěte, které se snaží vypořádat s krutou skutečností a současně hledá své místo ve společnosti lidí. Autoři scénáře filmu byli ve své přípravě i následně při realizaci perfektně připravení. Film je hraný a současně působí autenticky a pravdivě. Kamera snímá situace dokumentárním stylem, ale obraz je vyvážený a nepůsobí trhaně. Samotný příběh nemoralizuje, ani neodsuzuje hrdiny. Chování Cyrila je vzhledem k jeho věku celkem pochopitelné a pro diváka celkem předvídatelné. O to víc překvapuje Samantha se svým přímočarým jednáním a skrytou minulostí. Zdůvodnění jejího jednání v příběhu nenajdeme, ale cítíme, že dokáže Cyrila chápat a dokáže mu pomoci. Nicméně příběh ponechávají autoři filmu s otevřeným koncem. Stejně jako náhle zastihneme Cyrila na cestě z dětského domova, tak ho opouštíme na cestě za Samanthou.
Postavu Cyrila si zahrál Thomas Doret, kterého autoři vybrali při castingu. Podařilo se jim vybrat zajímavou osobnost s velkou energií pro akční scény při útěku a projevech vzteku. Současně však Thomas Doret působí svou zvláštní uzavřeností v emočních scénách s otcem nebo se Samanthou. Roli Samanthy hraje Cécil de France velice civilně s citlivým dávkováním obav a bezradnosti v situaci, kdy má o Cyrila strach. Proto postava Samanthy nepůsobí jako přehnaně starostlivá a pečující matka.
Film je zajímavý svým námětem, zpracováním i civilními hereckými výkony. Dokáže diváka zaujmout a současně nevnucuje prvoplánově moralizování. Absence objasnění minulosti Samanthy a velice úsporné dialogy však staví příběh na hranici věrohodnosti.

• Recenze: Diaz: Neuklízej tu krev – 75%31. ledna 2013 Recenze: Diaz: Neuklízej tu krev – 75% Když se řekne film podle skutečných událostí, obvykle se mi vybaví dva různé pohledy na věc. První odpovídá tendenci produkovat příběhy, které připomínají jakousi „soft verzi“ toho, co se stalo ve skutečnosti, přičemž důraz na pozadí […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • 5. února 2007 Goyovy přízraky – Recenze Miloš Forman, živoucí režisérská legenda se zvučným jménem. Jako jedni z mála vyvolených jsme mohli zhlédnout nové dílo tohoto velikána, které nese název Goyovy přízraky. Tento film má u nás premiéru 1. února, toto datum si tučně […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Krampus: Táhni k čertu – 50 %10. prosince 2015 Krampus: Táhni k čertu – 50 % Nezlob, nebo tě odnese Čert! V předškolním věku může takové upozornění v době před Mikulášem vyvolat pádné obavy. Jenže takový Krampus, ten si může dojít i pro nezvedené školáky nebo jejich rodiče. Kdo si necení pohody, je protivný nebo […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • John Wick – 50 %21. října 2014 John Wick – 50 % Smutné probuzení do prázdného bytu Johna Wicka nenaplňuje žádnou radostí. Všechno mu připomíná milovanou ženu, která náhle umírá. John propadá smutku a chmurnou náladu v rozlehlém domě naruší až návštěva zásilkové služby. Z tajemného […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Rozhovor s režisérem Janem Hřebejkem4. července 2016 Rozhovor s režisérem Janem Hřebejkem Co vás na scénáři k filmu Učitelka, který svou atmosférou, ztvárněním a tématem trochu odkazuje k vašemu filmu Musíme si pomáhat, zaujalo natolik, že jste se jej rozhodl natočit? Ten příběh znám zhruba z té doby, protože začátkem […] Posted in Rozhovory
  • Jeníček a Mařenka – Lovci čarodějnic – 60%3. března 2013 Jeníček a Mařenka – Lovci čarodějnic – 60% Přiznám se, že se za českou kinematografii začínám stydět. Dlouho se vymlouváme na naši malou zemi, sporé prostředky a tudíž nedostatek zdatných režisérů, herců a obecně filmařů. Ovšem stačí se podívat, kam to v poslední době dotáhly […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Jako malé děti (Little Children)5. března 2007 Jako malé děti (Little Children) Lákalo vás někdy být voyeurem? Sledovat životy druhých, jejich lásky, jejich hádky, jejich intimnosti? Potom je pro vás tento film jako stvořený. Nechybělo mnoho, a tento film jsem v kině vůbec nenavštívil. Zvolil jsem ho jako […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Smrtonosná past 5: Opět v akci – 55 %8. března 2013 Smrtonosná past 5: Opět v akci – 55 %   John McClane na dovolené v Rusku. Popáté a snad už naposledy. Je to sice drsné tvrzení, ale i ti nejskalnější fanoušci této slavné smrtonosné série s hláškujícím a zranitelným policistou, který se sám shodou okolností dostává […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Mikrob a Gasoil – 60 %24. května 2016 Mikrob a Gasoil – 60 % Čtrnáctiletý Daniel prožívá všední dny doma i ve škole bez velkého zájmu. Život ho nebaví a běžné legrácky spolužáků mu nepřijdou nijak duchaplné. Je trochu jiný než ostatní a svou přezdívku Mikrob nenávidí. Změnu do života mu přinese […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)
  • Letadla – 50 %18. srpna 2013 Letadla – 50 % Komu se alespoň trochu líbila užvaněná auta a výtvarné nápady ve filmech Auta, ten by si neměl nechat ujít příběh o malém, ale snaživém práškovacím letadle, které má snadno zapamatovatelné jméno Prášek Skočdopole. Jeho práce, práškování […] Posted in Filmové recenze (Art… Blu-ray… Kino…)